Scarlet | Recenze

Scarlet Benoitová žije již od dětství u své babičky. Když byla malá, rodiče ji opustili a její babička se jí ujala. Nyní je Scarlet osmnáct, a tvrdí, že se o sebe dokáže sama postarat, a hlavně si nepotřebuje pustit někoho cizího do života. Až jednoho dne její babička náhle zmizí, neznámo kam, se Scarlet obrátí život vzhůru nohama. Po dlouhých dvou týdnech se na farmě objeví její otec, který tvrdí, že ho unesl a mučil nějaký gang samozvanců, který stále má ve své moci Scarletinu babičku. Pro Scarlet je tento gang velkou neznámou až do té chvíle, kdy se seznámí s Vlkem, pouličním rváčem, který o něm něco ví. Scarlet Vlkovi zpočátku nedůvěřuje, ale ví, že potřebuje jeho pomoc při záchraně její babičky. Jenže Scarlet netuší, z jakého důvodu vlastně onen gang její babičku unesl. Důvod tak důležitý, že by změnil celý svět.

Hlavní hrdinka Scarlet žije od svých jedenácti let se svoji babičkou na farmě, která se jí ujala, když jí její rodiče opustili. I přes nešťastný začátek jejího příběhu, se Scarlet dostala k babičce, u kterého prožila skvělé roky. A právě od ní se Scarlet naučila vše, co umí, například jak pilotovat raketu nebo oškubat kachnu. Scarlet je na můj vkus opravdu skvělá hrdinka, která mě velmi překvapila. Je občas milá, citlivá a sympatická, ale zároveň umí být i drsná, paličatá a chvílemi i umanutá. Další novou postavou příběhu je Vlk, pouliční rváč a vyhledávač hospod. Tím, že se Vlk seznámil se Scarlet, se změnil celý jeho svět, stal se z něj milejší a laskavější muž, ale i tak mě v poslední chvíli dokázal překvapit. Cinder, dívka, kterou jsme měli tu čest poznat již v prvním díle, jsem si velmi oblíbila a v druhém díle tomu nebylo jinak. Již od začátku jsem obdivovala její sílu a odvahu, a nyní k tomu přibyly i její nové doplňky, jako je její superkyborgská ruka a noha. Vážně Cinder mě nepřestává překvapovat a zvláště teď, když je z ní uprchlice, a když konečně známe pravdu o jejím původu.

Kniha Scarlet navazuje na první díl ze série Měsíční kroniky, Cinder. Jako u prvního dílu, jehož námětem byla Popelka, je i druhý díl podle nějaké pohádky. A motivem právě pro Scarlet byla pohádka Červená Karkulka, kterou určitě každý zná. Ze začátku jsem měla menší problém se do Scarlet začíst, ale postupně se to zlepšovalo a já začala být z příběhu opravdu nadšená. I přes to mi ale druhý díl Měsíčních kronik přišel slabší než první díl z této výborné série. Nejspíš za to mohl fakt, že příběh vypráví jak Scarlet, tak i Cinder, jelikož první díl byl jen z pohledu Cinder. Ale to by nebylo tak závažné, jenže ony nebyly jediné, kdo příběh vyprávěly, dále se občas objevuje i vyprávění z pohledu prince Kaie. Toho jsem v prvním díle měla velmi ráda, ale jen do chvíle, kdy jsem se v něm ohromně zklamala, takže mi kapitoly z jeho pohledu maličko vadily. Ale i tak je Scarlet úžasná kniha, a já se těším na další díl, tentokrát na motivy známe pohádky o Locice, tedy o Cress.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

Anotace: Pokračování fantasy románu Cinder a druhá kniha ságy Měsíční kroniky. Osmnáctiletá Scarlet Benoitová je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jediným blízkým člověkem na světě. Až do dne, kdy babičku unese jakýsi tajemný gang a Scarletin život se navždy změní. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, kterého Scarlet zná jen zběžně. Scarlet se nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, ze kterých čpí potíže na sto honů. Jenže Vlkovu pomoc potřebuje, pokud chce najít únosce své babičky. A to ještě netuší, jakou roli hrála před lety její babička, při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly…

Originální název: Scarlet
Autorka: Marissa Meyer
Série: Měsíční Kroniky