Poslední píseň | Recenze

Sedmnáctiletá Ronnie není vůbec nadšená, když je přinucena jet na prázdniny za svým otcem. Ronnie je zvyklá na velkoměsto a je pro ni těžké přijmout, že příští dva měsíce stráví v zapadlém městečku u moře. K tomu ještě svému otci neodpustila, že její matku opustil, a to jsou to již tři roky. Na rozdíl od Ronnie, Jonah její bratr, je nadšený, že opět uvidí tátu. Z toho důvodu Ronnie tráví celé dny někde venku. Na pouti se seznámí s milou dívkou Blaze, která ale má násilnického přítele Markuse, který po Ronnie vyjede. Oni ale nejsou jediní, koho ten den potkala. Seznámí se s Willem, a hned na první pohled ji přijde jako bohatý děcko, frajírek. Ronnie již tři roky odmítá hrát na piano, jelikož to byla věc, která ji spojovala s otcem. Což je opravdu škoda, protože má velkou šanci dostat se na tu nejprestižnější hudební školu.

Hlavní hrdinka Ronnie je velmi vzpurná, paličatá ale hodná holka. Svoji povahu hodné holky u ní ale často neuvidíte, je zatvrzelou ekoložkou a ochránkyní mořských želv. Díky nim, se její názor na Willa mění, protože ji dokáže, že její úsudek byl předčasný. Will má již od narození nalajnovaný život, půjde na školu jakou mu vyberou rodiče, bude chodit s holkou jen jakou mu schválí rodiče, nemá to jednoduché. Jenže, když se seznámí s Ronnie, jeho nalajnovaný život jde k čertu. V knize se objevují i tradiční záporáci, a aby to hlavní hrdinové neměli jednoduché a jsou to Marcus a Blaze. Marcus je příkladem záporáka víc než Blaze, je to kluk, který se nezastaví před ničím, a to, co chce, si vezme, i kdyby měl jít přes mrtvoly. Marcuse jsem nesnášela a nesnáším ho pořád. Bylo mi moc líto Blaze, když si myslela, že je to jediný člověk, který se o ni zajímá. Blaze je na první pohled milá dívka, ale nemá lehký život. Její matka si našla přítele, a ona s nimi nedokáže žít pod jednou střechou. Proto se v poslední době zdržuje s Marcusovou partou, ale hlavně s Marcusem, protože se myslí, že ji miluje. Další postavy, které jsem si opravdu oblíbila jsou Jonah, Ronniin mladší brácha, a Steve, bývalý klavírní virtuóz a otec Ronnie. Jonah je tak nadšený z toho, že stráví prázdniny s tátou a ještě víc, že mu dovolí pomáhat s vitrážovým oknem, které nakonec půjde do kostela, které nedávno vyhořelo. Steve je úžasný táta, a Ronnie to ví, ale bojí se to přiznat. K tomu, její táta má tajemství, a brzo ho to tajemství dohoní, a kdo ví, jak to nakonec dopadne.

Dřív než jsem si přečetla knihu, jsem viděla film. Nejdříve jsem se bála, jak to dopadne, když tam hraje Miley, ale nakonec jsem byla velmi překvapená, takže jsem sáhla po knize. Již od začátku jsem se do knihy zamilovala, je rozhodně jiná než film, ale plná emocí. Kdo viděl film, nebo četl knihu, ví, jak je, jak kniha, tak i film dojemný, plný chyb, ale i odpouštění, a nacházení naděje. Kniha mě překvapila hlavně v tom, že do ní autor vložil tolik emocí, nejednou jsem brečela, buď štěstím, nebo smutkem. Tato kniha byla má první od autora Nicholase Sparkse, ale rozhodně ne poslední.

Anotace: Život vzpurné sedmnáctileté Ronnie se obrátí vzhůru nohama, když musí odjet na letní prázdniny za svým otcem do ospalého městečka u moře. Na městské pouti se Ronnie seznámí s výstřední dívkou Blaze, která by mohla být skvělou kamarádkou nebýt jejího násilnického kluka Marcuse, a potká pohledného Willa. Ronnie ho považuje za hloupého frajírka, ale brzy bude muset svůj názor změnit. Ostatně o těchhle prázdninách na ni čeká krom velké první lásky i mnohem větší a osudovější překvapení. Na konci léta bude Ronnie dospělejší, moudřejší, o trochu smutnější a - zamilovaná.

Originální název: The Last Song
Autor: Nicholas Sparks
Počet stran: 376