Krev polobohů | Recenze


Krev polobohů | Rick Riordan


Originální název: The Blood of Olympus 
Autor: Rick Riordan 
Série: Bohové Olympu 
Díl: 5. 
Počet stran: 468 
Vazba: Vázaná 
Nakladatelství: Fragment 
Rok vydání: 2015 
Hodnocení na Databázi knih: 95% 
Hodnocení na Goodreads: 4.42


Sedm polobohů se společně s Argem II. plaví na jejich poslední pouť. Za pád dní nadejde den, kdy se Gaiya, bohyně země, chystá probudit, a její pomocníčci se ze všech sil snaží polobohů zabránit v překažení Gaiya probuzení. Ale teď hrozí nebezpečí nejen jim, posádce Arga II., ale také oběma táborům, Táboru Jupiter a Táboru polokrevných, kteří jsou více méně v sobě. Vznikají mezi nimi rozepře a různé hádky a pomluvy, které brzy zapříčiní válku, v jejímž čele stojí, jak jinak, než Gaiya. Ale jak se zdá, pomoc je na cestě. Socha Athény Parthenónské, které se kdysi ztratila, již není ztracená a je Reynou a Nicem převážena zpět do Tábora polokrevných. Když to stihnou včas, mohli by tak zastavit krveprolití mezi Řeky a Římany. Mezitím Gaiya spřádá plány ke svému probuzení a brzkému ovládnutí našeho světa, ale k onomu dosažení ji chybí jediná věc, krev dvou polobohů, krev Olympu.

Jako v předchozích dílech, hlavními hrdiny knihy jsou mladí polobohové - Annabeth, Percy, Leo, Piper, Jason, Hazel a Frank. Ale na rozdíl u předchozích dílů, zde dostávají více prostoru také postavy Reyna a Nico. Reyna se již objevila v druhém díle, kde mi tolik k srdci nepřirostla, ale tady si mě získala natolik, že jsem tomu nemohla uvěřit. Stejně tak i Nico. Z počátku jsem ho neměla ráda, ale tady jsem se do něj přímo zamilovala. Mimo těchto dvou postav jsem dokonce začala mít i radši Lea, ne zase tak moc, ale i tak, více než dříve. V prvním díle jsem ho z trojice hrdinů - Piper, Leo a Jason - měla nejméně radši, a v těch předchozích dílech mi zase vadit v tom ohledu, protože mi zasahovat do páru Hazel a Frank a tvořil mi milostný trojúhelník, ale pak se tam objevila Kalypsó, a Leo byl najednou jako vyměněný. Takže jsem začala doufat, že jim to snad vyjde. V podstatě jsem s žádnou postavou neměla problém. Tedy až na jednu, a tou je Oktavián. Oktavián je římský polobůh, syn Apollóna. Chvíli po Reynině zradě, využil příležitosti a chopil se moci, převzal tedy její místo v čele římského tábora a stal se prétorem, který dychtí po moci a oddanosti. Oktavián se také, stejně jako Reyna, objevil již v druhém díle, kde jsem ho naprosto nedokázala vystát. A nebylo tomu jinak ani u tohoto dílu, kde se to spíše ještě zhoršilo. Naštěstí pro mě, dostat to, co si zasloužil.

Po dlouhé době jsem se dočkala závěrečného dílu, všichni jsme se dočkali. Říkala jsem, že jsem chtěla autora přetrhnout za konec třetího dílu? Tak za konec toho čtvrtého jsem ho chtěla vážně zabít. Tohle mi dělat, tahle mě mučit, a nejen mě. Všechny ty nerváky a useknuté konce, myslela jsem, že mu to neodpustím. Ale pak jsem se přeci jen toho závěrečného dílu dočkala a, jak jinak, byla naprosto úžasný, ne že byste očekávali něco jiného. I když jsem očekávala trošku jiný konec, možná více napínavější a akčnější, ne že by té akce a dobrodružství nebylo dost, ale prosto, očekávala jsem něco jiného. Ale autor mi to dokázal úplně jinak, úžasnější dojemnější konec jsem ještě neviděla. V lepší konec jsem ani nemohla doufat. Zároveň mě šíleně mrzí, že už je konec, nejradši bych si přála, aby to nikdy neskončilo. Ale to by pak dopadlo jako třeba nikdy nekončící sérii Upíří deníky, nebo Roztomilé malé lhářky, a to bych vážně nechtěla. Na závěr tedy musím říct, že jsem z této série naprosto unešená, stala se mou srdcovkou a nikdy na ni nezapomenu, a rozhodně se k ní budu ráda vracet.

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment

Knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat