Přivolávání | Recenze

Přivolávání | Kelley Armstong

Originální název: The Summoning
Autorka: Kelley Armstong
Série: Nejtemnější síly
Hodnocení na Databázi knih: 82%
Hodnocení na Goodreads: 4.03

Chloe žila obyčejný život, život normálního průměrného teenegera, ale pouze do chvíle, než se před ní objevil duch mrtvého školníka, na kterého rozhodně nebyl hezky pohled. Od té doby vidí mrtvé lidi, a jí nezbývá nic jiného, než uposlechnou svoji tetu Lauren, a jít do Lylova domova, což je prý dům pro děti jako je ona, nemocné. Doktoři Chloe označí jako schizofrenika, jenže opak je pravdou, Chloe není nemocná, je výjimečná, tak jako ostatní děti, které jsou s ní v Lylově domě. Ale nekromancie není léčitelná, s tou se člověk musí smířit. Chloe má opravdu výjimečné schopnosti, které jsou velmi silné, ale nemá je pod kontrolou. K tomu na ni ve sklepě, za zamčenými dveřmi, číhají těla lidí, kteří byli pokusnými králíky Sama Lyla, a doufají, že Chloe přivede jejich duše zpět do jejich těl, aby si s ní mohli promluvit. Jenže tyto těla nejsou jediným jejich problémem. Pokud některému z pacientů Lylova domova nepomáhají léky, přesouvají je pryč. Když se to stane Chloeině spolubydlící, přesunou jí pryč, a zanedlouho na to, vidí jejího ducha. Chloe si myslí, že to byla halucinace, ale co když to byla pravda, a její spolubydlící už není mezi živými?

Hlavní hrdinka Chloe není jako většina hlavní postav, což je rozhodně skvělé. Chloe je obyčejná holka s problémy, kterých má až nad hlavu. Jejím ale největším problémem je nyní to, že vidí duchy, alespoň si myslí, že jsou to duchové, ale když ji označí jako schizofrenika, tak to příjme, jen proto, aby se co nejdřív dostala z toho děsivého blázince, kterému říkají Lylův domov. Chloe bere léky a neodmlouvá, ale pak na ni padnou pochyby. Kam zmizela její spolubydlící Liz, a proč vidí jejího ducha, a co nevlastní bratři Simon a Derek, ti ji také moc nepomáhají, spíš ji přidávají na problémech. Chloeina spolubydlící Liz se moc v knížce nezdržela, a jako duch, který se Chloe zjevoval, se mi moc nezalíbila, přišla mi neskutečně praštěná a ztracená. A bratři Simon a Derek. Oba jsou sympatičtí a autorka se možná trošku snažila, aby si Chloe mezi nimi vybrala, ale ona je šíleně nerozhodná, a nejradši by nejspíš byla s oběma, ale to by bylo divný. Zároveň jsou oba velmi tajemní, a výjimeční jako ona. Ale čím je výjimečný Simon je fakt záhadou pro Nancy Drew, protože ten jen v Lylově domově jen kvůli svému nevlastnímu bratrovi Derekovi, nemá dokonce žádný zápis, a vypadá jako normální kluk. Za to Derek ten je trošku děsivější, u něho se už projevily nějaké náznaky toho, že má schopnosti, jako Chloe, jako například nadlidská síla.

Po pravdě jsem se téhle knihy bála, protože jsem se od kamarádky dozvěděla, že se to nedá číst. Příběh začíná docela dobře, jenže pak, kdy se Chloe dostává do Lylova domova mě ta kniha nebavila, dávala jsem si pauzy, jelikož se mi do této knihy nedařilo se začíst. Pak jsem si prostě ke knize zasedla a řekla si, že to prostě dočtu, že se prokoušu tou nudnou částí, a od poloviny jsem se do čtení už nemusela nutit, jelikož tam začala kniha být rozhodně zajímavější a napínavější Stránky už utíkaly rychleji a jsem se dostala ke konci, který byl super. Ze začátku jsem se rozhodovala, jaké mám této knize dát hodnocení, ale konec knihy mě překvapil, takže jsem se rozhodla, knihu ohodnotit docela dobře, aspoň myslím, a teď mi nezbývá nic jiného, než doufat, že ty další díly budou lepší.