Přivolávání | Recenze

Chloe žila obyčejný život, život normálního průměrného teenegera, ale pouze do chvíle, než se před ní objevil duch mrtvého školníka, na kterého rozhodně nebyl hezky pohled. Od té doby vidí mrtvé lidi, a jí nezbývá nic jiného, než uposlechnou svoji tetu Lauren, a jít do Lylova domova, což je prý dům pro děti jako je ona, nemocné. Doktoři Chloe označí jako schizofrenika, jenže opak je pravdou, Chloe není nemocná, je výjimečná, tak jako ostatní děti, které jsou s ní v Lylově domě. Ale nekromancie není léčitelná, s tou se člověk musí smířit. Chloe má opravdu výjimečné schopnosti, které jsou velmi silné, ale nemá je pod kontrolou. K tomu na ni ve sklepě, za zamčenými dveřmi, číhají těla lidí, kteří byli pokusnými králíky Sama Lyla, a doufají, že Chloe přivede jejich duše zpět do jejich těl, aby si s ní mohli promluvit. Jenže tyto těla nejsou jediným jejich problémem. Pokud některému z pacientů Lylova domova nepomáhají léky, přesouvají je pryč. Když se to stane Chloeině spolubydlící, přesunou jí pryč, a zanedlouho na to, vidí jejího ducha. Chloe si myslí, že to byla halucinace, ale co když to byla pravda, a její spolubydlící už není mezi živými?

Hlavní hrdinka Chloe není jako většina hlavní postav, což je rozhodně skvělé. Chloe je obyčejná holka s problémy, kterých má až nad hlavu. Jejím ale největším problémem je nyní to, že vidí duchy, alespoň si myslí, že jsou to duchové, ale když ji označí jako schizofrenika, tak to příjme, jen proto, aby se co nejdřív dostala z toho děsivého blázince, kterému říkají Lylův domov. Chloe bere léky a neodmlouvá, ale pak na ni padnou pochyby. Kam zmizela její spolubydlící Liz, a proč vidí jejího ducha, a co nevlastní bratři Simon a Derek, ti ji také moc nepomáhají, spíš ji přidávají na problémech. Chloeina spolubydlící Liz se moc v knížce nezdržela, a jako duch, který se Chloe zjevoval, se mi moc nezalíbila, přišla mi neskutečně praštěná a ztracená. A bratři Simon a Derek. Oba jsou sympatičtí a autorka se možná trošku snažila, aby si Chloe mezi nimi vybrala, ale ona je šíleně nerozhodná, a nejradši by nejspíš byla s oběma, ale to by bylo divný. Zároveň jsou oba velmi tajemní, a výjimeční jako ona. Ale čím je výjimečný Simon je fakt záhadou pro Nancy Drew, protože ten jen v Lylově domově jen kvůli svému nevlastnímu bratrovi Derekovi, nemá dokonce žádný zápis, a vypadá jako normální kluk. Za to Derek ten je trošku děsivější, u něho se už projevily nějaké náznaky toho, že má schopnosti, jako Chloe, jako například nadlidská síla.

Po pravdě jsem se téhle knihy bála, protože jsem se od kamarádky dozvěděla, že se to nedá číst. Příběh začíná docela dobře, jenže pak, kdy se Chloe dostává do Lylova domova mě ta kniha nebavila, dávala jsem si pauzy, jelikož se mi do této knihy nedařilo se začíst. Pak jsem si prostě ke knize zasedla a řekla si, že to prostě dočtu, že se prokoušu tou nudnou částí, a od poloviny jsem se do čtení už nemusela nutit, jelikož tam začala kniha být rozhodně zajímavější a napínavější Stránky už utíkaly rychleji a jsem se dostala ke konci, který byl super. Ze začátku jsem se rozhodovala, jaké mám této knize dát hodnocení, ale konec knihy mě překvapil, takže jsem se rozhodla, knihu ohodnotit docela dobře, aspoň myslím, a teď mi nezbývá nic jiného, než doufat, že ty další díly budou lepší.

Anotace: Chloe vidí mrtvé lidi. Ano, jako ve filmech. Problém je, že vidět duchy v reálném životě znamená jednosměrnou jízdenku na psychiatrii. Ovšem nic není tak, jak se na první pohled zdá… Jmenuji se Chloe Saundersová a můj život už nikdy nebude stejný jako dřív. Ve svých patnácti letech jsem vůbec netoužila být jiná než ostatní. Chtěla jsem chodit do školy, mít kamarády, bavit se. A taky jsem chtěla, aby si mě trochu víc všímali kluci. Už ani nevím, jaké je to být obyčejná holka. Všechno nabralo zcela jiný směr toho dne, kdy jsem ve škole poprvé spatřila ducha. Vyděsil mě tak, že nikdo nezapochyboval o tom, že jsem se naprosto pomátla. Teď už ve škole všichni vědí, kdo jsem. Jen z jiných důvodů, než bych si přála. Ve filmech nejsou duchové nic neobvyklého. Když se však v reálném životě snažíte lidem vysvětlit, že vidíte duchy zemřelých lidí, automaticky získáte poukaz na pobyt v léčebně pro duševně choré. A tak jsem se ocitla zavřená v Lylově domově, což je "speciální zařízení" pro narušenou mládež. Chtěla jsem se co nejdříve uzdravit a vypadnout odsud. Brzy jsem ale pochopila, že je to jiný domov, než se na první pohled zdá. Dějí se tady podivné věci a ani mí noví spolubydlící nejsou choré bytosti. Mají zkrátka poněkud zvláštní schopnosti. Nevím, komu mohu důvěřovat. Musím přijít na to, jaká nebezpečná tajemství skrývá Lylův domov, a to dříve než povstanou jeho kostlivci a začnou mě pronásledovat.

Originální název: The Summoning
Autorka: Kelley Armstong
Série: Nejtemnější síly