Hugo a jeho velký objev | Recenze

Série:
Díl:
Počet stran: 544
Nakladatelství: Mladá Fronta
Hodnocení na Databázi knih: 86%
Hodnocení na Goodreads: 4.22

Příběh se odehrává se v roce 1931 v Paříži. Hlavním hrdinou je Hugo Cabret, chudý chlapec, kterému objevení mechanického mužíčka změnilo život. Hugo se stará o nádražní hodiny místo svého strýce, který je již několik měsíců nezvěstný. Od smrti svého otce je Hugo v učení u strýce a skrývá velké tajemství. Spolu se svým otcem se Hugo snažil mechanického mužíčka opravit, jenže Hugův otec zemřel při požáru a Hugovi zbyl jen otcův zápisník s návrhy na opravu a mechanický mužíček. Jenže k opravě potřebuje různé nářadí a malé motůrky a jiné drobné věci. Při krádeži v hračkářství ho nachytá majitel obchůdku a zápisník po otci mu vezme. Podaří se Hugovi někdy opravit mechanického mužíčka? A jakou roli bude v Hugově životě hrát Isabella, kmotřenka starého hračkáře?

Kniha Hugo a jeho velký objev v roce 2008 získala Caldecittovu medaili - nejprestižnější cenu za dětskou literaturu.

Hlavní postavou příběhu, je Hugo Cabret, chlapec, který se dokázal o sebe postarat a byl neuvěřitelně trpělivý, když opravoval mechanického mužíčka. Mne se postava Huga opravdu líbila, obdivovala jsem ji celou knížku. Malý chlapec, který je soběstačný, trpělivý a statečný je opravdu zajímavá postava.

Knížka je určená pro mladší čtenáře, která ale dokáže nadchnout svými nádhernými černobílými kresbami, které většinu z nich nakreslil samotný autor.

Mě se knížka opravdu velmi líbila, i když jsem dřív viděla film, neodradil mě od knížky. Tato kniha si jednoznačně zaslouží neprestižnější americkou cenu za dětskou literaturu. Určitě ji doporučuji mladším čtenářům, ale i starší čtenáře by mohla zaujmout.

Knihu si můžete koupit zde