Hugo a jeho velký objev | Recenze

Příběh se odehrává se v roce 1931 v Paříži. Hlavním hrdinou je Hugo Cabret, chudý chlapec, kterému objevení mechanického mužíčka změnilo život. Hugo se stará o nádražní hodiny místo svého strýce, který je již několik měsíců nezvěstný. Od smrti svého otce je Hugo v učení u strýce a skrývá velké tajemství. Spolu se svým otcem se Hugo snažil mechanického mužíčka opravit, jenže Hugův otec zemřel při požáru a Hugovi zbyl jen otcův zápisník s návrhy na opravu a mechanický mužíček. Jenže k opravě potřebuje různé nářadí a malé motůrky a jiné drobné věci. Při krádeži v hračkářství ho nachytá majitel obchůdku a zápisník po otci mu vezme. Podaří se Hugovi někdy opravit mechanického mužíčka? A jakou roli bude v Hugově životě hrát Isabella, kmotřenka starého hračkáře?

Kniha Hugo a jeho velký objev v roce 2008 získala Caldecittovu medaili - nejprestižnější cenu za dětskou literaturu.

Hlavní postavou příběhu, je Hugo Cabret, chlapec, který se dokázal o sebe postarat a byl neuvěřitelně trpělivý, když opravoval mechanického mužíčka. Mne se postava Huga opravdu líbila, obdivovala jsem ji celou knížku. Malý chlapec, který je soběstačný, trpělivý a statečný je opravdu zajímavá postava.

Knížka je určená pro mladší čtenáře, která ale dokáže nadchnout svými nádhernými černobílými kresbami, které většinu z nich nakreslil samotný autor.

Mě se knížka opravdu velmi líbila, i když jsem dřív viděla film, neodradil mě od knížky. Tato kniha si jednoznačně zaslouží neprestižnější americkou cenu za dětskou literaturu. Určitě ji doporučuji mladším čtenářům, ale i starší čtenáře by mohla zaujmout.

Knihu si můžete koupit zde

Anotace: Příběh, o nějž se s vámi chceme podělit, se odehrává v roce 1931 pod střechami Paříže. Setkáte se v něm s chlapcem jménem Hugo Cabret; tento chlapec kdysi dávno objevil kresbu, která mu navždy změnila život. Hugo je sirotek, který se stará o nádražní hodiny a v půdním bytě ukrývá velké tajemství. Součástí tohoto spletitého tajemství a okouzlujícího dobrodružství, které se kolem něj odvíjí, je i zápisník Hugova otce, klíček na krku chlapcovy nové kamarádky Isabelle, záhadný majitel hračkářství Papa Georges a magie rodící se kinematografie. Celý příběh je odvyprávěn jedinečným propojením slov a ilustrací a nabízí tak nový čtenářský zážitek. Kniha získala v roce 2008 Caldecottovu medaili - nejprestižnější americkou cenu za dětskou literaturu. Režisér MARTIN SCORSESE natočil podle příběhu výjimečný celovečerní film, jehož premiéra bude 2. února 2012.

Originální název: The Invention of Hugo Cabret
Autor: Brian Selznick
Počet stran: 544