Jonas | Recenze


Jonas | Eden Maguire 


Originální název: Jonas 
Autorka: Eden Maguire 
Série: Krásní mrtví 
Díl: 1. 
Počet stran: 274 
Vazba: E-kniha (Paperback) 
Nakladatelství: Fragment 
Rok vydání: 2011 
Hodnocení na Goodreads: 3,43 
Hodnocení na Databázi knih: 70%

Během jednoho roku postihlo Ellertonskou střední školu rovnou čtyři tragédie, tragédie v podobě úmrtí čtyř studentů - Jonase, Arizony, Summer a nyní i Phoenixe. Darina se nemůže vzpamatovat z toho, že někdo zabit jejího přítele, a tak pátrá po tom, kdo ho zabil, až narazí na něco, co ji vyrazí dech, na něco, co je tak zvláštní až se zdá, že je to neuvěřitelné. Seznámí se s Krásnými mrtvými, což jsou něco na způsob zombie duší lidí, kteří se vrátili do našeho světa, s jediným cílem, zjistit, jak vlastně zemřeli a dosáhnout spravedlnosti.

Darina, hlavní hrdinka a vypravěčka celého příběhu, je mladá dívka, která nedávno ztratila někoho, na kom jí velmi záleželo, svého přítele Phoenixe. Phoenix zemřel, když bránil svého bratra, někdo vytáhl nůž, a Phoenixe zabil. Darinu jsem jako hlavní hrdinku neměla v oblibě, jelikož nad něčím věčně fňukala, nebo se litovala. Ale objevily se i světlé chvilky, kdy se z ní stala statečná holka, kterou jsem obdivovala, a tajně doufala, že taková zůstane až do konce knihy.

Toto je první díl ze série Krásní mrtví, a v prvním dílu pomáhá odhalit okolnosti smrti prvního mrtvého studenta, Jonase. Jonase jsem si oblíbila mnohem víc, než Darinu nebo Phoenixe, a hodně mě mrzelo, že je mrtvý. K tomu mě i mrzelo to, že se autorka začala Jonasovi věnovat až asi v polovině knihy. A také mě velmi zasáhl jeho osud, protože měl přítelkyni, kterou miloval, a ona milovala jeho. Ale i přes to, že jsem si oblíbila Jonase, mi všichni Krásní mrtví - Jonas, Arizona, Summer, Phoenix, Hunter, a další - přišli nereální, až moc perfektní, asi stejně jako vztah Dariny a Phoenixe.

Popravdě, na tuto knihu jsem byla zvědavá, ale zároveň i ne, tak napůl. Pravděpodobně za to mohly ony negativní ohlasy blogerů, ale i přes to jsem byla na knihu malinko zvědavá. Neměla jsem od knihy žádná velká očekávání. Ze začátku jsem měla z knihy rozporuplné pocity, které ale postupně mizely. Příběh si mě opravdu získal, velmi originální, čtivý příběh s detektivní zápletkou, vážně jsem byla zvědavá, jak to nakonec dopadne. Ale přes to, že kniha byla originální a čtivá, nezískala si mě tak, jak jsem doufala, jelikož se mi naskytl nemilý problém s hlavní hrdinkou. Nakonec jsem se rozhodla dát knize 3 hvězdičky z toho důvodu, že byla docela slibným začátkem tetralogie Krásní mrtví, a já se určitě poohlédnu po dalších dílech.

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního eboku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

E-knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat