Jonas | Recenze

Během jednoho roku postihlo Ellertonskou střední školu rovnou čtyři tragédie, tragédie v podobě úmrtí čtyř studentů - Jonase, Arizony, Summer a nyní i Phoenixe. Darina se nemůže vzpamatovat z toho, že někdo zabit jejího přítele, a tak pátrá po tom, kdo ho zabil, až narazí na něco, co ji vyrazí dech, na něco, co je tak zvláštní až se zdá, že je to neuvěřitelné. Seznámí se s Krásnými mrtvými, což jsou něco na způsob zombie duší lidí, kteří se vrátili do našeho světa, s jediným cílem, zjistit, jak vlastně zemřeli a dosáhnout spravedlnosti.

Darina, hlavní hrdinka a vypravěčka celého příběhu, je mladá dívka, která nedávno ztratila někoho, na kom jí velmi záleželo, svého přítele Phoenixe. Phoenix zemřel, když bránil svého bratra, někdo vytáhl nůž, a Phoenixe zabil. Darinu jsem jako hlavní hrdinku neměla v oblibě, jelikož nad něčím věčně fňukala, nebo se litovala. Ale objevily se i světlé chvilky, kdy se z ní stala statečná holka, kterou jsem obdivovala, a tajně doufala, že taková zůstane až do konce knihy.

Toto je první díl ze série Krásní mrtví, a v prvním dílu pomáhá odhalit okolnosti smrti prvního mrtvého studenta, Jonase. Jonase jsem si oblíbila mnohem víc, než Darinu nebo Phoenixe, a hodně mě mrzelo, že je mrtvý. K tomu mě i mrzelo to, že se autorka začala Jonasovi věnovat až asi v polovině knihy. A také mě velmi zasáhl jeho osud, protože měl přítelkyni, kterou miloval, a ona milovala jeho. Ale i přes to, že jsem si oblíbila Jonase, mi všichni Krásní mrtví - Jonas, Arizona, Summer, Phoenix, Hunter, a další - přišli nereální, až moc perfektní, asi stejně jako vztah Dariny a Phoenixe.

Popravdě, na tuto knihu jsem byla zvědavá, ale zároveň i ne, tak napůl. Pravděpodobně za to mohly ony negativní ohlasy blogerů, ale i přes to jsem byla na knihu malinko zvědavá. Neměla jsem od knihy žádná velká očekávání. Ze začátku jsem měla z knihy rozporuplné pocity, které ale postupně mizely. Příběh si mě opravdu získal, velmi originální, čtivý příběh s detektivní zápletkou, vážně jsem byla zvědavá, jak to nakonec dopadne. Ale přes to, že kniha byla originální a čtivá, nezískala si mě tak, jak jsem doufala, jelikož se mi naskytl nemilý problém s hlavní hrdinkou. Nakonec jsem se rozhodla dát knize 3 hvězdičky z toho důvodu, že byla docela slibným začátkem tetralogie Krásní mrtví, a já se určitě poohlédnu po dalších dílech.

Za poskytnutí recenzního eboku děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

Anotace: Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska... Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek... Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?
Originální název: Jonas
Autorka: Eden Maguire
Série: Krásní mrtví