Pád noci | Recenze

května 27, 2015

Před dvanácti lety Rachel utekla ze spárů sériového vraha, který ji unesl a pokoušel se ji zabít. Jenže se přes toto trauma nikdy nedostala. Neustále na to musí myslet, na to jak o vlásek unikla smrti. Od té doby se uzavřela do sebe a nikoho k sobě nepustila. Ale na vysoké škole se seznámila s Charliem Parkerem, který se do ní hned na první pohled zamilovat, ale ona jeho city neopětovala. Jenže on je tak vytrvalý a nevzdává to s ní, a jejich šancí na šťastnou budoucnost. I když Rachel stále nedokáže svou minulost vypudit ze své mysli, snaží se soustředit dopředu, a to hlavně na svou kariéru novinářky. Bohužel, to nevyšlo tak, jak si vysnila, ale jako vždy, je tu pro ni Charlie, který ji ze všeho hned vyseká, zachrání ji a zaměstná ve své nové firmě. Nakonec je přeci jen Charlieho vytrvalost po zásluze odměna. Rachel se totiž odhodlá dát jejich vztahu šanci a zanedlouho zjišťuje, že je šťastnější než kdy dříve. Ale ne vždy štěstí trvá až navěky. Vše se rozpadá ve chvíli, kdy Rachel dostává neobyčejný dárek k narozeninám, který zapříčiní, že se její minulost opět dostává na povrch. Najednou je její domov zaplněn agenty FBI, kteří se ji snaží ochránit, ale ona ví, že to nebude stačit. Vždyť i minule ji zachránil život někdo, kdo rozhodně nebyl z našeho světa.

Hlavní hrdinkou příběhu je sedmadvacetiletá Rachel. Už je to pár let, co se Rachel málem stala obětí sériového vraha, ale do teď na tu osudnou událost nedokáže zapomenout. Ono trauma, které v tom sklepení, kde ji věznil, ji neustále pronásleduje. Hned od začátku jsem si hlavní hrdinku oblíbila, i když byla ve většině momentů uzavřená do sebe a maličko protivná, ale to se hned změnilo, kdy se rozhodla dát sobě a Charliemu šanci. Najednou byla více otevřenější, příjemnější a laskavější, než kdy dříve, ale také mnohem více šťastnější. Stejně tak jsem si rychle oblíbila postavu Charlieho, který byl také laskavý, milující a nehorázně trpělivý. Fandila jsem mu, aby mu to s Rachel vyšlo, protože společně tvořili dokonalý pár, a když se tak stalo, byla jsem nadšením bez sebe. Mimo těchto dvou, se mi také zalíbili ony přízraky, jak je Rachel pojmenovala. Autorovi se je povedlo opravdu skvěle vykreslit. V noci přízraky a ve dne dokáží posednou lidské tělo. Naprosto úžasné, a ještě úžasnější jsou jejich nadpřirozené schopnosti, jako je například telepatie nebo vymazání něčí paměti, jo, to bych chtěla taky umět.

Na knihu Pád noci mne zlákala opravdu krásná obálka a anotace knihy, které byly hlavním důvodem, proč jsem po této knize sáhla. Dalším důvodem bylo hodnocení této knihy, které bylo dosti nízké. Ještě před začátkem čtení, jsem si přečetla různé názory na tuto knihu a opravdu si mě získala, takže jsem se rozhodla si ji přečíst, nic mě již nedokázalo zastavit. A nyní, po dočtení knihy, musím říct jen jediné, vůbec toho nelituji. Knihu jsem začala číst v jeden den a ještě ten samý jsem ji dokončila. Tak si mě k sobě připoutala, že jsem se od ni ani na minutu nedokázala odtrhnout, byla jsem ji naprosto fascinovaná. Když jsem pak došla ke konci knihy, málem jsem z toho měla svou vlastní smrt. Tohle mi udělat, tahle to ukončit. Jaké štěstí, že autor již pracuje na další knize, protože čekat déle bych asi nezvládla. Nutně potřebuji vědět, jak to bude pokračovat, a to vážně co nejdříve. Nakonec vám knihu všemi deseti doporučuji, naprosto úžasný zážitek jsem ze čtení měla, na který jen tak nezapomenu.

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví eReading.cz

Anotace: Rachel Adamsová unikla před dvanácti lety ze spárů sériového vraha. Traumatický zážitek ji poznamenal natolik, že se rozhodla obětovat soukromý život a soustředit se jen na kariéru novinářky ve Washingtonu. Ta se však nevyvíjí očekávaným směrem, a tak využije pracovní nabídky svého přítele ze studií Charlieho Parkera a odjíždí do kanadského Edmontonu, kde si konečně přiznává, co k Charliemu cítí. Jejich láska ji osvobozuje od minulosti a naplňuje ji štěstím, které dosud nepoznala. Krátce poté jí však někdo začne usilovat o život. Někdo, kdo ji velmi dobře zná a neštítí se použít jakékoli prostředky k tomu, aby mu patřila. Kolo zběsilých událostí se roztáčí a Rachel si musí vybrat, komu uvěří. Bude to agentka FBI, která Charlieho označila jako podezřelého, nebo temný přízrak s rudýma očima, jenž už jí kdysi zachránil život? Rachel ví jediné: konec je nablízku – a ona musí udělat všechno pro to, aby zachránila nejen svou duši…

Autor: Alexander Stainforth
Série: Pád noci
Počet stran: 200