Legenda | Recenze

Na bývalém území západní části Spojených států, se nyní nachází Republika, stát, který neustále válčí se svými sousedy, Kolonií. A právě do této doby se před patnácti lety narodila June. June je považována za zázračné dítě. Každé dítě ve věku deseti let je nutno podstoupit zkoušku, která určí jejich budoucnost, a právě jediná June v této zkoušce dosáhla plného počtu bodů. Nyní se June připravuje na kariéru ve vojenském kruhu po boku svého staršího bratra Metiase, a také na dopadení nejhledanějšího zločince Republiky, Daya, který je stejně starý jako ona, ale oproti ní, on vyrůstal ve slumu a společně s rodinou šetřil každou korunu. Oba jsou naprosto odlišní, ale osud tomu chtěl tak, aby se v budoucnu jejich cesty nejednou zkřížili. Ale pak je zavražděn Junin bratr, Metias, a z Daye se stává hlavní podezřelý z jeho vraždy. Jedinou Juninou myšlenkou je Dayovo dopadení a její pomsta. Jenže oba netuší, že za tím vším dokonce i za vraždou Metiase, se toho skrývá mnohem více, což je následně spojí k boji proto jejich společnému nepříteli.

Hlavní hrdinka June, dívka, která u zkoušky získala plný počet bodů, je velmi inteligentní, všímá si detailů, které obyčejnému člověku často uniknou, je zvědavá, takže nebylo pochyb, že bych si ji neoblíbila. Ale i tak jsem si více oblíbila Daye. Prostě se ukázalo, že nedokážu odolat zlobivým klukům. I tak ale měl Day do prince daleko, pravděpodobně letím na kriminálníky, a velmi jsem mu fandila, aby mu to s June vyšlo. Mimo tyto dva jsem si ještě oblíbila Dayovu malou kamarádku, které se ujal a staral se o ni. Stejně jako hlavní hrdiny jsem si ji velmi rychle oblíbila, díky její laskavé a důvěřivé povaze, kterou ve většině případů měly všechny postavy a velmi často se pak spálily.

Na knihu Legenda mne zlákala krásná obálka a opravdu zajímavá anotace. Hned po jejím přečtení jsem věděla, že se jedná zase o nějaký dystopický příběh, kterých nyní naleznete několik, ale právě tento si mě okamžitě získal. Příběh je zasazen do prostředí Severní Ameriky a je vyprávěn jak z pohledu June, tak i z pohledu Daye. U každé jsou odlišným fontem písma napsané kapitoly, takže jednoduše zjistíte, z čího pohledu nyní bude příběh a dle mého názoru je tento font písma velmi dobrý nápad a ve čtení mi to vůbec nevadilo. Hned od první stránky jsem si hlavní hrdiny oblíbila, což je u mě velmi nezvyklé, ale byli opravdu sympatičtí, příběh byl čtivý, svižný, a hlavně nadupaný akcí, která knihu oživuje. Takže, když si to shrneme, úžasná obálka, na kterou se nedokážu vynadívat, pěkná anotace, sympatičtí hlavní hrdinové a kniha plná akce až do konce, co víc si přát? Já za sebe jsem z prvního dílu této dystopické série úplně unesená a šíleně moc se těším na další díly.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji internetovému portálu eReading.cz

Anotace: Na území, kde se kdysi rozprostírala západní část Spojených států, se nyní nachází Republika - stát, který je v nikdy nekončící válce se svými sousedy. Patnáctiletá June se narodila v jedné z nejbohatších čtvrtí v Republice, je zázračným dítětem a připravuje se na závratnou kariéru v nejvyšších vojenských kruzích. Stejně starý Day naproti tomu vyrůstal ve slumu a už ve svém mladém věku je nejhledanějším zločincem Republiky. Oba pocházejí z naprosto odlišných světů a zdá se, že neexistuje důvod, proč by se jejich cesty někdy měly zkřížit. Ovšem pouze do doby, než je zavražděn Metias, bratr Juny, a než se Day stává hlavním podezřelým. Rozpoutává se hra na kočku a myš, v níž se Day snaží ochránit svou rodinu a June pomstít smrt bratra. Ale při šokujícím zvratu událostí oba odhalí, co je ve skutečnosti postavilo proti sobě. Nyní nastává boj o holý život, boj o budoucnost lidstva, boj o skutečnou lidskou svobodu.

Originální název: Legend
Autorka: Marie Lu
Série: Legenda