Probouzení | Recenze

Originální název: The Awaking
Autorka: Kelley Armstrong
Série: Nejtemnější síly
Počet stran: 280
Hodnocení na Databázi knih: 83%
Hodnocení na Goodreads: 4,16

Na konci minulého dílu se skupina dětí, jež byla přivedena do Lylova domova, pokoušela o útěk. Derekovi a Simonovi se povedlo utéct, ale Chloe a Rach se dostali do pasti. Důvěřovali špatné osobě, kterou Chloe vlastně znala již odmalička, svou tetu Lauren. A nyní jsou obě zpět ve spárech Edisonovy skupiny, jak si říkají. Následníci známého vědce Edisona, který vždy toužil po schopnosti, které ovládá Chloe, o možnost komunikovat s mrtvými. I když je Chloe uvězněná, spřádá plány na svůj útěk, a na jeho konci doufá, že nalezne Simona a Dereka. Jedině společně mohou najít Simonova a Derekova strýce, který je jejich jedinou nadějí proto Edisonově skupině.

Již v předchozím díle jsme měli tu možnost poznat hlavní postavy příběhu, tedy Chloe, Dereka, Simona a Rachelle, a tady tomu není jinak. Všechny hlavní postavy jsem si hned oblíbila, hlavně Chloe, protože to nebyla typická hlavní hrdinka. Byla to obyčejná dívka, která se potýkala s každodenními problémy, se kterými se mi vypořádáváme pořád. Ale pak jsem se velmi zklamala v Rachelle, která zradila svou nejlepší kamarádku, Chloe. Myslela si, že dělá to nejlepší pro všechny, pro ně dvě, ale mýlila se. Mimo Chloe jsem si oblíbila i Tori, která byla neustále protivná a drzá, ale z nějakého důvodu jsem si ji oblíbila. Nejspíš z toho důvodu, že byla pravým opakem Chloe. A k tomu by mě zajímalo, s kým Chloe nakonec bude. Vyskytly se tu momenty, kde jak Simon, tak Derek vyzařovali chemii ke Chloe, která se toho, ale vůbec, vůbec, nevšimla, jak jinak.

Do druhého dílu knihy Přivolávání jsem se jednak zpočátku bála jít, ale pak také z toho důvodu, že kvůli škole a různým úkolům, jsem prostě a jednoduše, na knihu zapomněla. Ale hned jak se mi naskytl čas, rozhodla jsem se to napravit. Od knihy jsem vůbec nic neočekávala, již u prvního dílu jsem měla problém se do knihy začíst, a u druhého dílu tomu nebylo jinak. Zjednodušeně, mě kniha zpočátku vůbec nebavila, dávala jsem si pauzy, stejně jako u prvního dílu, ale stále jsem doufala, že se to jednou zlepší. Četla jsem pár recenzí, než jsem se do knihy pustila, a většina z nich tvrdila, že je tato kniha mnohem lepší než první díl a akčnější, ale u mě tomu tak bohužel nebylo. Byla jsem z knihy mírně zklamaná, ale čekala jsem to. I když mi hlavní hrdinové přirostli k srdci, děj knihy byl nezáživný a nudný, opakem akce, nepředvídatelný, ale ani to nepomohlo k tomu, abych se do příběhu začetla. Když to vezmu kolem a kolem, mé konečné rozhodnutí jsou tři hvězdičky. Je to pěkné hodnocení, ale značí to, co pro mě tento díl je, průměr, ale i tak se na třetí a závěrečný díl této trilogie těším, a doufám, že nebudu zklamaná.