Hádův chrám | Recenze

Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Díl: 4.
Počet stran: 552
Hodnocení na Databázi knih: 95%
Hodnocení na Goodreads: 4.54

Naše sedmička polobohů se zmenšila. Na konci třetího dílu, byla Annabeth stažena do Tartaru, ale nešla tam sama, Percy ji následoval. Tentokrát výprava pokračuje jak v lidském světě, tak mrtvém. Percy s Annabeth pomalu postupují k Bráně Smrti ze strany Tartaru, zatímco zbývající parta spolu s Nicem di Angelo letí do Empiru najít Hádův chrám, kdy je druhá strana Brány Smrti. Aby Brána Smrti byla zavřená kompletně, musí se uzavřít z obou dvou stran. Jenže jejich cestu nabourává bohyně Hekaté, která přináší Hazel úkol. Musí se naučit používat magii, protože na ni před Branou Smrti čeká nejhorší, ale zároveň nejmocnější čarodějka, kterou nebude lehké porazit. V Tartaru se Percy a Annabeth snaží přežít, ale jejich šance nejsou moc vysoké, jelikož je Tartar postupně zabíjí. Jenže oni se nevzdávají a pokračují dál v cestě, ale útoky nestvůr jsou čím dál častější a horší.

Naši hlavní hrdinové Annabeth a Percy se propadly do Tartaru. Jejich šance se odtamtud dostat živí jsou nulové, ale jejich jediná jistota je, že jsou v tom spolu. Annabeth jsem v minulých dílech neměla ráda, a neměla jsem ji ráda ani ze začátku této knihy, protože ji všichni považovali za nějakou svatou. Od půlky knihy jsem začala doufat, že se ta Annabeth v tom Tartaru probere, změní se, a moje modlitby byly vyslyšeny. Z mé neoblíbené polobohyně se vyklubala docela zajímavá a já teď doufám, že si to nepokazí v dalším díle. Další postava, kterou jsem v minulých dílech neměla ráda, byl Leo. Leo si připadal jako sedmé kolo u vozu, ten nejméně potřebný polobůh z jejich party. Nějak se stalo, že mě už tak nepotřebný nepřipadal. Vždycky, když se porouchalo něco mechanického, první jméno, které vyslovili, bylo Leo. K tomu, když se dostal na ostrov, na kterém již tři tisíce let trčí krásná dívka Kalypsó, změnil se. Zamiloval se. Najednou zmizelo napětí mezi hlavními aktéry pomyslného milostného trojúhelníku - Leo, Hazel, Frank - za což jsem byla opravdu ráda. Takže teď doufám, že nakonec Leo dodrží to, co řekl a jeho příběh bude mít šťastný konec, protože to zatím vypadá, že nebude. Ale stále nadále mezi polobohy straší tajemství. Jejich přítel Nico, kterého osvobodili, se jim radši vyhýbá, a hledá společnost stínu, ale zajímavé je, že kdykoli uslyší Percyho jméno, ztuhne. Copak asi tají. K tomu i z Piper, dcery bohyně Afrodity, se stává bojovnice. Změnila ji nečekaná návštěva dávné nepřítelkyně.

Na čtvrtý díl Bohů Olympu jsem se hodně těšila. Po tom nerváku na konci třetího dílu, jsem chtěla autora zabít, ale měl jediný štěstí, že jsem čtvrtý díl měla připravený. Jako u třetího dílu, tak i u čtvrtého trvalo dlouho, než jsem knihu dočetla, jelikož mi škola brání ve čtení. I přes to jsem si tu knihu oblíbila, četla se úplně sama, a konečně, ano konečně, jsem neměla s žádnou z postav žádné problémy, takže já jsem spokojená. Ale moji spokojenost trochu zmenšuje to, že nemám další díl. Doufám, že se ho dočkáme brzo, protože já potřebuju autorovy další knihy, jelikož jsem se na nic stala závislá.