Vesmír versus Alex Woods | Recenze

Počet stran: 350
Vazba: Vázaná
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2013
Hodnocení na Databázi knih: 94%
Hodnocení na Goodreads: 4.07

Celý příběh vypráví sedmnáctiletý kluk, Alex Woods, kterému život nezačal moc dobře. Když mu bylo deset let, spadl mu na hlavu meteorit, ve chvíli, když byl v koupelně. Jeho máma vyšilovala, ale díky sousedům se dostal do nemocnice, kde strávil tři týdny v kómatu. Z nemocnice se vrátil domů s velkou jizvou na hlavě, na jejímž místě mu nerostou vlasy, takže ji každý může vidět, a zanedlouho, se u něj začíná projevovat epilepsie spánkového laloku, kterou doprovází časté záchvaty. Alex si ale na nehodu nevzpomíná, všechno, co o ni ví, se dozvěděl od ostatních nebo z novin. Ale toto není jediné, co kniha pro čtenáře chystá. Kvůli záchvatům nemohl Alex chodit do školy, ale jakmile je dostal pod kontrolu, vrací se zpět do školy. Jenže tam je parta kluků, která si ho vybrala jako svou oběť k týrání a šikanování. A díky nim se Alex seznámí s panem Petersonem. Kluci poničí jeho skleník, ale Alex odmítne říct, kdo to udělal, takže podle jeho maminky, by to měl odpracovat. Jak Alex, tak pan Peterson, nejsou z nápadu Alexovi mámy nadšení, ale později, mezi Alexem a panem Petersonem vznikne přátelství, které nikdo z nich nečekal.

Hlavní hrdina je sedmnáctiletý kluk, Alex Woods. Alex vypráví svůj život od chvíle, co na něj dopadl meteorit velikosti pomeranče, až do konce. Alex je velmi chytrý, nevinný klučina, který by nikdy neřekl sprosté slovo, jelikož byl vychován svou matkou, jasnovidkou a kartářkou. Alexe si čtenář oblíbí, jelikož se s ním nikdy nenudíte, společně s ním se smějete, ale nejenom smějete, v dojemných částech, kterých není málo, si s ním popláčete. Zato Issac Peterson je pravým opakem Alexe. Již přes 50 let kouří, a sám pěstuje marihuanu, každá věta, kterou vypustí z úst, musí obsahovat alespoň jedno sprosté slovo, a o jeho věčné mrzutosti a odtažitosti ani nemluvě. Je opravdu zajímavé pozorovat, jak Alex s panem Petersonem vytváří přátelství, které překoná všechny chyby.

O této knize jsem dopředu nic nevěděla, šla jsem do ní s tím, že bude o nečekaném přátelství, takže jsem od ní moc neočekávala, jenže pak jsem byla velmi překvapená. Ze začátku jsem si říkala, že tato kniha není nic pro mě. Asi v polovině první kapitoly jsem si řekla, že to prostě ne, chtěla jsem knihu zavřít a dál už nepokračovat, jenže slova, jimž první kapitola skončila, mě přinutily knihu nezavřít a pokračovat. Najednou jsem tu knihu nechtěla, nemohla, odložit. Nakonec jsem knihu přece jen dočetla, a byla jsem velmi, velmi překvapená, protože tak úžasný a citlivý příběh, jsem prostě nečekala. A cítila jsem se hrozně, když jsem ji chtěla ze začátku zavřít a nedat jí šanci. Na závěr bych asi měla říct, že jsem ráda, že jsem si knihu přečetla a určitě ji doporučuji.