Dračí znamení | Recenze

Dračí znamení | Lucie Fidlerová

Autorka: Lucie Fidlerová
Série: Narozen o půlnoci
Hodnocení na Databázi knih: 75%
Hodnocení na Goodreads: 4.14

Gabriel se narodil ve velmi špatný den, v pátek třináctého přesně o půlnoci. Což z něho v lidském světě dělá zrůdu, ale ve světě, skrytém daleko od lidí v horách, to z něho dělá zaříkávače. Jelikož jeho matka Mary, královna Dračích skal, zemřela při porodu, a její nejlepší kamarádka Angela zemřela při ochraně Gabriela a jeho otce, se na trůn podvodem dostává Melissa, zlá, ale pěkně vychytralá ženská, kterou byste si nechtěli znepřátelit. Po dlouhých 16 let, od narození Gabriela, je Melissa na trůnu jako zástupkyně, ale teď když Gabriel dospěl, může převzít trůn, jenže Melissa se ho nehodlá vzdát. Za ty dlouhé roky se Cornelia neboli Nely, dcera Angely, s Gabrielem skamarádí, a všichni obyvatelé království počítají s tím, že se jednou vezmou a společně budou vládnout. K tomu se v království dějí velmi zvláštní příhody. Nelyina nevlastní sestra Helen je nalezena mrtvá, a za nedlouho na to, je nalezena další mrtvá dívka. Důkazy říkají, že za nevysvětlenými úmrtí stojí liška, ale všichni tuší, že za tím je Melissa, ale nikdo to neřekne na hlas, jelikož by je čekalo to samé.

Hlavními hrdiny příběhu jsou Gabriel a Nely. Ti dva se znají již od mala, a jsou z nich nejlepší přátelé. Teď o 16 let později, všichni vidí, že nejsou jen pouhými přáteli. Doufají, že si Gabriel Nely jednou vezme, a společně pak budou vládnout Dračím skalám. Jenže to není možné. Jelikož zastupující královna Melissa se nehodlá vzdát, a aby zůstala na trůně, jde i přes mrtvoly. Gabriel je sympatický kluk, chytrý, statečný a zrozený k tomu, aby přemohl Melissu. Ale takovou hlavnější postavou mi přišla Nely. Autorka se spíše zaměřuje na ni, než na Gabriela. Nely je odvážná, vyspělá a krásná dívka, po které každý kluk touží, jenže má smůlu, protože patří Gabrielovi, i když to nikdo neřekl, všichni to vědí. Nely je sympatická dívka, ale hrozně mě mrzelo, že ji všichni říkali Nely, vždyť Cornelie je moc hezké jméno, tak proč ho tak změnili. Ale autorce se opravdu povedla postava Melissy, ta postava je stvoření zla, je přísná, ale velmi chytrá. Tu jsem ze srdce nesnášela, ale zároveň ji chápala, jelikož ona nebyla od narození zlá, ne, to ji jen někdo zlomil srdce, a od té doby je taková.

První co mě na této knize zaujalo, je rozhodně obálka, která je nádherná, to musíte uznat, a pak anotace. Jenže na obálce je drak, který čtenáři říká, že se má těšit na příběh o dracích, což mě trošku zklamalo, těšila jsem se na draky, ale oni se tam moc nevyskytovali. Autorka se spíše zaměřuje na Gabriela, Nely a záhadná úmrtí. Přes to, tato knížka byla pro mě velkým překvapením. Jelikož tuto knihu napsala patnáctiletá autorka, neočekávala jsem, že to bude dobré, ale ono bylo. Do příběhu jsem začetla tak moc, že jsem se od něho nemohla odpoutat, líbil se mi styl autorčina psaní, a prostředí, jen mě mrzelo, že se jen párkrát objevili draci. Jen tak mimochodem, tuhle knihu četl i můj bratr, který nikdy nic nepřečetl, a líbilo se mu to. Knihu určitě doporučuji, a doufám, že autorka v brzké době chystá pokračovaní, protože já ho potřebuji.