Neptunův syn | Recenze

Originální název: The Son of Neptune
Autor: Rick Riordan
Série: Bohové Olympu
Počet stran: 512
Hodnocení na Databázi knih: 94%
Hodnocení na Goodreads: 4.45

Percy Jackson je zpět, jenže si na nic nevzpomíná. Ví jen to, že z nějakého, jemu neznámému důvodu, po něm jdou Gorgony, a pokaždé, co je zabije, se vrátí zpět z podsvětí. Na útěku před nimi potkává nějakou divnou ženskou, ze které se nakonec vyklube bohyně Juno. Juno, římské jméno pro Héru, Percyho dovede až do tábora Jupiter, kde žijí jako je on, polobohové. Jenže Percy není moc dobře přijat, a aby ho nemuseli mít na očích, šoupnou ho do Páté kohorty, kde jsou samí outsideři. Percy si ale přece jen najde mezi nimi přátele, Franka, k němuž se zatím nepřihlásil božský rodič, a Hazel, dceru Plutona. Na Franka čeká velké překvapení, když zjistí, že jeho otec je Mars, řecky Áres, a že pro něho má velký úkol. Frank společně s Percym a Hazel, se musí vydat na Aljašku, tam osvobodit boha Smrti a zabít giganta Alkynoela, který nelze být zabit na své domovské půdě.

Percy si nepamatuje na svou minulost, vzpomíná si pouze jen na dívku jménem Annabeth. S Percym se setkávám po prvé, taková moje premiéra, jelikož sérii Percy Jackson jsem ještě nečetla. Viděla jsem ale filmy, a no, nebyly zas tak špatné. Na Percyho jsem se těšila a nezklamal mě. I když neměl paměť, byl takový, jakého jsem si ho představovala, věrný, odvážný, chytrý. Percyho si každý musí oblíbit, takže u mě tomu nebylo jinak. I Franka a Hazel jsem si oblíbila. Frank neměl snadný život, jeho máma přišla o život ve válce, a jeho babička si už odpočítává dny, kdy zemře, a k tomu jeho život závisí na blbém ohořelém klacíku. Frank je ze začátku tajnůstkář, stejně tak i Hazel, bojí se říct své největší tajemství, ale není se čemu divit, jelikož neví, komu může věřit. Franka jsem si oblíbila, je to velmi sympatický klučina, který je zároveň chytrý a nikdy by nikomu neublížil, proto je překvapen, když zjistí, že je synem boha války. Hazel, dcera Plutona, je prokletá. Ani Hazel to nemá jednoduché, její bratr Nico, ji zachránil před věčným tvrdnutím v podsvětí, ale její prokletí je stále s ní. Pokud zůstane na jednou místě moc dlouho, začnou kolem ní ze země vystupovat všelijaké drahokamy, které jsou krásné pro oči, ale smrtící na dotyk. I Hazel jsem si oblíbila, byla mi sympatické hned od začátku, je to chytrý, milá, trošku podivná dívka. Po pravdě, tuto trojici - Percy, Frank a Hazel - jsem měla mnohem radši než tu předchozí - Jason, Piper, Leo.

Po prvním dílu, který končil velmi otevřeně, jsem na druhý byla hodně natěšená, jelikož v tomto dílu se měl, konečně, objevit Percy. A on tu je. Na Percyho jsem se hodně těšila, a nezklamal. Jen mě maličko zklamal tábor Jupiter, všude tam byly samé kohorty a legie a prétoři, to není nic pro mě. Já jsem prostě fanoušek řecké mytologie, než té římské. Takže s tímhle jsem měla menší potíže, ale jakmile se vydali na výpravu, tak to bylo lepší. Jinak kniha byla čtivá, postavy sympatické a konec mě naštval. Když už teda autor začal tím, že se naši hlavní hrdinové se setkají, usekne to. No to prostě ne, má jediný štěstí, že mám doma další díly, jinak bych ho hnala.