Počátek | Recenze

Série: Počátek
Počet stran: 372
Vazba: Ebook (Hardback)
Nakladatelství: Egmont
Hodnocení na Goodreads: 3,88
Hodnocení na Databázi knih: 84%

Pia je šestnáctiletá dívka, která nezná jiný život, než takový, který jí byl naplánován již dlouho před jejím narozením. V Malé Cambridge, areále, který je vymezen plotem v Amazonii, žije Pia s týmem vědců, které na ni dělají testy. Testují ji, protože je jediná svého druhu, je nesmrtelná. Pia plní všechny testy, které pro ni přichystali, jelikož se chce stát vědkyní, a jednoho dne pomoct týmu, který stvořil ji, stvořit i pana Dokonalého. Ale netuší, že jednoho dne objeví díru v plotě, díky které pozná džungli a chlapce, který zná odpovědi na otázky, které ji nechce nikdo zodpovědět.

Hlavní hrdinka Pia žije v Malé Cam mezi vědci, kteří jsou pro ni jako rodina. Jenže každá rodina má nějaké tajemství, takže není výjimkou, že i její rodina nějaké má, a ona chce zjistit jaké, i když z něho už polovinu zná. Tajemství tkví v tom, jak učinit někoho nesmrtelným, a právě toto chce Pia vědět za všeho nejvíce, a nehodlá v pátrání přestat. Pia je velmi zvídavá hlavní hrdinka, což se mi na ní opravdu líbilo, ale nebylo tomu tak vždy. Ze začátku to byla jen obyčejná pubertální dívka, v rámci možností, ale v hluboko v sobě skrývá tato dívka divokost a statečnost, která se projevila až když poznala Eia a seznámila se s doktorkou Fieldsovou. Eia, chlapce z vesničky sídlící nedaleko od Malé Cam, si prostě nemůžete neoblíbit. Eio je hodný, chytrý, temperamentní chlapec, který chce pro Piu jen to nejlepší. Ještě ti je jedna postava, která jistě stojí za zmínku, a tou je doktorka Fieldsová. Doktorku Fieldsovou jsem si hned oblíbila kvůli přezdívce, kterou získala od Piy, Nešika. Její energetická povaha a důvtip si mne získaly, a když pak následně Pia pomohla utéct, měla jsem ji radši ještě víc.

Od knihy jsem měla velká očekávání, už onen knižní trailer a obálka knihy na mne zapůsobily tak, že mám od příběhu očekávat velké věci, které rozhodně budou stát za to. Ale začátek knihy se hodně vlekl, chvílemi jsem se bála, že tomu tak bude až do konce, ale přišla spása. Spása v podobě červenovlasé, energetické, nešikovné nové doktorky. Její postava celou knihu najednou oživila, a já jsem začala doufat, že druhá polovina knihy mi počáteční pocity rozhodně vynahradí, a nemýlila jsem se. Druhá polovina knihy byla čtivější, svižnější, stránky plynuly rychle až přišel konec. Konec, který pro mne byl překvapení, v lepší jsem ani nedoufala. Na závěr bych řekla, že se mi kniha líbila, příběh byl originální a zasazení Amazonie do děje mi přišlo úžasné, za sebe jsem tedy byla nakonec s knihou spokojená.

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví Knihy.iDNES.cz