Dívka se sněhem ve vlasech | Recenze



Dívka se sněhem ve vlasech | Ninni Schulman


Originální název: Flickan med snö i håret 
Autorka: Ninni Schulman 
Série: Magdalena Hanssonová 
Díl: 1. 
Počet stran: 350 
Vazba: Vázaná 
Nakladatelství: Galatea 
Rok vydání: 2014 
Hodnocení na Databázi knih: 85% 
Hodnocení na Goodreads: 3.53



Magdalena utíká se svým synem Nilsem do rodného města, aby zapomněla na rozvod a svého, nyní již bývalého, manžela, který ji zklamal. Magdalena je povoláním novinářka a ujímá se práce v městských novinách. Všichni, hlavně její bývalý manžel, si myslí, že v maloměstě dlouho nevydrží, jelikož se tam unudí, ale to se velmi spletl. Pár dní po Silvestru je nalezeno tělo neznámé dívky. Policisté pátrají, jak tato dívka zemřela, a brzy dostávají další případ. Další dívka, Hedda, se nevrátí domů, a její rodiče začínají být vyděšení, kde jen ta jejich holka vězí? Z nudné práce se nyní pro Magdu stává práce plná tajemství a nevysvětlitelných vražd, u kterých se policisté dostávají do slepých uliček. Magda se tedy rozhodne pátrat na vlastní pěst, a zjišťuje, že je možné, že obě dívky - jedna mrtvá, druhá nezvěstná, mohly být zneužívané.

Celý příběh je psán z několika úhlů pohledu - z pohledu hlavní hrdinky Magdy, policejního zástupce Christera, nebo jeho kolegyně Petry. Ale hlavní hrdinkou je Magda. Magda je sympatická mladá žena, a nyní svobodná matka, kterou zklamal její manžel, když si našel mladší, a krásnější přítelkyni. Pro svého syna by Magda udělala všechno, ale on si to zatím neuvědomuje. Magda má trošku komplikovanou povahu. Je to úžasná máma, ale zároveň i úžasná vyšetřovatelka, u které ani nevíte, že když si s vámi povídá, dostane od vás, to co potřebuje vědět - jako například, jak probíhá policejní vyšetřování. Magdu jsem si oblíbila, a líbila se mi v těch nebezpečných částech, kde se nevzdávala, a takových částí najdete v knize opravdu hodně.

Na tuto knihu jsem se moc těšila, okouzlila mě svou nádhernou obálkou a anotací, která rozhodně není špatná, i když tam není zmíněno to nejdůležitější. Že se celý příběh zaměřuje na zneužívání dívek, a jejich prodávání se. Musím přiznat, že na detektivky moc nejsem, ale na tuto jsem byla opravdu dost zvědavá. Celá kniha je místy zamotaná, jelikož je psána z několika pohledů, a chvíli mi trvalo, než jsem se začetla. Ale pak, když jsem narazila na nejednu část, která popisovala, jak jsou ty dívky zneužívané, nemohla jsem nic jiného dělat, než jen koukat a číst, a najednou mi ty stránky začaly ubíhat rychleji. Trošku mi vadilo to, jak autorka přeskakovala z postavy na postavu, i když je fajn, když se dozvíte, co ty vedlejší postavy vědí, ale autorka si s tím mohla víc pohrát. Jinak jsem ale z knihy nadšená, a musím vynachválit části plné napětí, kterých tam není málo.

Hodnocení:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Galatea

Knihu si můžete pořídit zde

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat