Přečteno za léto | 2018

Ahojky knihomolové! 🙈

Prázdniny jsou za námi, mnohým z vás určitě již začala škola - mě to čeká až v říjnu - ale ještě se pojďme mrknout, jaké letošní prázdniny byly!

Co se týká přečtených knih, v srpnu jsem opravdu četla ostošest! A to jsem ani neměla dovolenou, volno, nic. Jednoduše jsem si o víkendu ke knize zasedla a přelouskala ji během jednoho odpoledne. 

A nejen na knihy byly tyto prázdniny ty nejlepší. Podařilo se mi najít si čas na spoustu seriálů, filmů a akcí spojených s Humbookem.
Ano, já vím, blog jsem sice zanedbávala, ale v nejbližší době přidám spoustu nových recenzích a možná i něco nového - videa

Doufám, že jste si prázdniny užili naplno, stihli spoustu věcí, ale teď mrkneme na všechny knihy, které jsem za ty dva měsíce přečetla. Celkem jich je 15! 😍




Pokud se mrknete na můj článek ohledně mých čtecích plánů na prázdniny - odkaz zde - zjistíte, že mé plány začínají od knih autorů, kteří budou na Humbooku v říjnu
Jakožto ambsadorka, mám možnost s některými autory a autorkami, udělat rozhovor. Vybrala jsem si Claudii Gray, Petru Machovou a Petru StehlíkovouOd Claudie jsem bohužel za prázdniny Tisíc kousků tebe nepřečetla, takže to musím napravit během září. Od Petry Machové, která je letošním HumbookStartem, jsem také ještě nečetla Dračí město. Může za to hlavně fakt, že kniha vyšla teprve nedávno a do e-knihy se mi moc nechtělo. Takže další rest. Naopak, knihy Naslouchač a Faja od Petry Stehlíkové, mám načtené, a nedokážete si představit, jak moc se na autorku těším. Její knihy jsou naprosto fenomenální a všichni byste si je měli přečíst, pokud jste tak ještě neučinili! 
Na to navážu knihou Projekt Kronos od Pavla Bareše, kterou jsem si pořídila již na začátku roku, ale dosud se k ní nedokopala. Ale o prázdninách byl čas, a já si tuhle bichli můžu odškrtnout. A povím vám jedno. Tahle kniha byla něco neuvěřitelného. Opravdu od začátku do konce, akce střídá další akci. Neskutečně mě to bavilo, ale více až v recenzi. 

Asi jste již o tom slyšeli, už párkrát jsem to již psala - Leigh Bardugo zrušila svoji evropskou tour kvůli zdraví - a z toho důvodu jsem se rozhodla, že si knihy od Leigh, Šest vran a Prohnilé město, přečtu někdy jindy. Nedlouho poté, našel Humbook náhradu za Leigh, a to Estelle Maskame, autorku romantické trilogie DIMILY. Já jsem měla přečtené první dvě knihy, Víš, že tě miluju? a Víš, že tě potřebuju?, a nedávno jsem dočetla Víš, že mi chybíš?. Takže jednu zahraniční autorku mám splněnou. Co se týká série, není to nic světoborného, spíše průměr, ale není to špatné čtení, být mladší, líbilo by se mi to více.



Z knihovny jsem si za poslední měsíce napůjčovala tolik knih, že se za nimi úplně ztrácím! Ale podařilo se mi přeci jen něco z té hromádky přelouskat.
Začnu knihou Magnus Chase: Prastarý meč od Ricka Riordana. Tuto knihu jsem měla zařazenou u kategorie middle grade, ale také u této, jelikož ji mám půjčenou z knihovny. Už delší dobu jsem se na teto příběh inspirovaný severskou mytologií chystala, ale nikdy jsem se k tomu nedokopala. Teď už jsem si ke knize přeci jen zasedla, a během dvou dnů ji měla přečtenou! Je to naprosto skvělá kniha, jen jsem se bohužel ztrácela v severských bozích. Takže musím pro druhý díl nastudovat!
A další knihy sice nemám na fotce, ale také jsem je měla doma už pěkných pár týdnů. A těmi knihami jsou třetí a čtvrtý díl série After od Anny Todd, Tajemství a Pouto. Ano, já tuhle blbinu, která se dá dosti považovat za remake One Direction, fakt dočetla. Odumřela mi při čtení této série asi polovina mých šedých buněk, ale mám to za sebou. Hurá! Trojka byla naprosto o ničem. A čtyřka? Nejlepší odfláknutý konec v dějinách! A důvod proč jsem to prostě musela za každou cenu dočíst? Může za to chystané filmové zpracování. Herci jsou příšerní, ale stejně to chci vidět!




Po úžasném thrilleru od B. A. Paris, V pasti lží, jsem se se pustila do re-readingu Hunger Games. Nedávno jsem si dala i re-watching filmů a znovu jsem všemu propadla. Hunger Games je prostě to nejlepší z žánru dystopie. O tom není pochyby. A opět mi tento re-reading dokázal, že třetí díl je můj nejoblíbenější. Zničená Katniss s Peetou, akce za akcí, potvora Coinová! Jo, tenhle díl je opravdu skvělý, ale vím, že se mnou většina nebude souhlasit. A teď už jen potřebuji všechny funko pop, tričko a spoustu dalšího merche.





Pod kategorií zfilmováno jsem původně měla v plánu přečíst první díl Pána prstenů, Společenstvo prstenu. Bohužel, časově mi to nevyšlo, ale přeci jen jsem přečetla pár knih, které daly vzniknout skvělým filmům. Nejprve ale tu mám jeden seriál,  a tím jsou Ostré předměty. Když byly venku čtyři epizody, musela jsem se do knihy okamžitě pustit. Ano, až tak zvědavá jsem byla na vraha, že jsem neodolala a pustila se do knihy. Recenzi na knihu již naleznete na blogu, a já vám ji opravdu moc doporučuji, stejně tak seriálové zpracování. 
Následně filmy. Přes prázdniny jsem jich viděla tolik a spousta z nich vznikla na motivy knižní předlohy. První byl Hvězdný prach od Neila Gaimana. Na filmu jsem v dětství vyrůstala, takže kniha byla nutnost. Ale bohužel je to úplně něco jiného než film, který tak zbožňuji. Ale nebylo to špatné, jen tedy, film mám raději. A následně je tu RPO. Ready Player One od Ernesta Clinea. Měli byste vědět, že film úplně miluji, ale kniha je úplně něco jiného. Ale i tak ji zbožňuji a brzy sepíšu jak recenzi na knihu, tak názor. 


Název knihy Autor/ka Počet stran Čteno
V pasti lží B.A. Paris 328 1. července
Aréna smrti Suzanne Collins 328 7. července
Vražedná pomsta Suzanne Collins 335 14. července
Síla vzdoru Suzanne Collins 342 15. července
Naslouchač Petra Stehlíková 374 20. - 21. července
Faja Petra Stehlíková 440 23. - 27. července







Název knihy Autor/ka Počet stran Čteno
Ostré předměty Gillian Flynn 272 31. července - 4. srpna
Projekt Kronos Pavel Bareš 568 21. července - 4. srpna
Tajemství Anna Todd 728 6. - 10. srpna
Pouto Anna Todd 432 10. srpna
Prastarý meč Rick Riordan 488 11. - 12. srpna
Víš, že mi chybíš? Estelle Maskame 432 15. - 17. srpna
Hvězdný prach Neil Gaiman 262 19. - 21. srpna
Černooká Anna Musilová 288 26. srpna
Ready Player One Ernest Cline 432 27. - 30. srpna



nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

8 komentářů:

  1. Na Ostré předměty se též chystám, překvapivě dávám ale spíše přednost první seriálu a poté knize, nebaví mě, když vím, co v seriálu bude. U filmu to mám naopak, první kniha, pak film.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, to je zajímavý! :D Já to mám stejně s filmy, ale jak kdy. Někdy to prostě nevydržím a film se mi pod ruce dostane dříve. Nyní se ale držím. Třeba u Labyrintu či u Harryho. Nejprve knihy, pak filmy :D S Ostrými předměty jsem to měla jasné, je to uzoučká kniha, věděla jsem, že mi nebude dlouho trvat, abych ji přečetla, tak jsem do ní šla hned, protože jinak by mi v knihovně zase ležela roky a roky nepřečtená. :D

      Vymazat
  2. Stihla jsi toho poměrně dost. Jen tak dál ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přečetla jsi toho opravdu hodně a úplně tě obdivuji, že dokážeš knihu přečíst jen tak za odpoledne XD to já na jednu knihu potřebuji minimálně dva dny XD a to musí mít maximálně 300 stránek a musí se opravdu hodně dobře číst, jinak čtu knihu i týden :D teď mám ale naštěstí práci při které si můžu číst, takže jsem si nemohla vybrat líp a jsem ráda, že už se nemusím starat o učení do školy xD
    Tak snad se ti bude tenhle rok dařit ^__^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem blázen, proto tak rychle čtu. :D Jiné vysvětlení není. :D Ale třeba Projekt Kronos jsem četla opravdu dlouho, protože je to bichle a také jsem si ji chtěla užít. Ale jinak zbytek knih se četl vážně jedna báseň. I ty pitomé knihy ze série After! Ale víckrát do nich už vážně nejdu. :D Mě to teď začne, šílenství okolo školy a vůbec se na to netěším, ale nedá se nic dělat. Škola je přednější. Jen ještě tedy musím přelouskat Dračí město a knihy od Claudie, abych byla na Humbook připravena, a pak už se budu věnovat škole :D

      Vymazat