Ztracené hvězdy | Claudia Gray



Star Wars: Ztracené hvězdy | Claudia Gray




Originální název: Lost Stars
Autorka: Claudia Gray
Série: -
Díl: -
Počet stran: 480 
Vazba: Paperback 
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2015 
Hodnocení na Databázi knih: 94% 
Hodnocení na Goodreads: 4.59 
Hodnocení na ČBDB: 100%




Příběh dvou odlišných lidí, tak vzdálených od sebe jako dvě strany jedné mince. On je bohatý, ona patří do chudší vrstvy. Náhoda či osud spojí tyto dva dohromady v brzkém věku, kdy se Thane postaví za Ciennu v situaci, ve které neměl šanci vyhrát. 
Od té doby tuto dvojici nic nemohlo rozdělit, jelikož je poháněl stejný sen - stát se pilotem imperiální stíhačky. Díky vysilujícímu trénování a týmové práci se přeci jen jejich sen plní, alespoň zčásti. Oba jsou přijati na imperiální akademii na Corusantu, kde se na piloty budou učit. Téměř okamžitě se díky svému talentu a vytrvalému trénování stávají nejlepšími studenty, ale bohužel pýcha předchází pád.
Intriky na sebe dlouho nenechají čekat a přátelství mezi Thanem a Ciennou začíná mít trhliny. A za všechno může Impérium, které není takové, jaké se prezentuje. Najednou vidina budoucnosti pilota stíhačky Impéria je pro jednoho z nich na míle vzdálená, jelikož prohlédl tu jejich hru. A připojuje se na stranu Povstalecké Aliance. Válka se blíží a každý se musí rozhodnout, na jaké straně stojí. A za koho a pro co hodlá bojovat.

“Look through my eyes...” - Cienna

Vítejte ve světě, kde je Impérium na vrcholu své moci. Ve světě, kde Impérium slibuje lepší zítřky - plné míru a důvěry, loajality a lepšího pracovního uplatnění.
Pro mnohé symbol Impéria znamená právě onu oddanost, spravedlnost, i přesto, že galaxii vládne tvrdou rukou. Dělá to přeci za účelem dosažení míru!
Bohužel tato pohádka začíná mít trhliny, kterou prohlédne jedna z našich hlavních postav. Sama na vlastní kůži zjistí, jak zkažené Impérium ve skutečnosti je.
Není žádným spoilerem, která z postav přejde na stranu povstalců, ale osobně si myslím, že je lepší tápat v temnotě a odhalit sami, který z nich to vlastně je.

Naši hlavní hrdinové - Thane a Cienna - žijí na stejné planetě Jelucan. Jejich cesty zkříží až imperiální návštěva, na kterou se musel dostavit každý. A díky ni, život ani jednoho z nich už od té doby nebyl stejný. 
Thanea s Ciennou poznáváme ve věku osmi let, kdy jejich snem je imperiální akademie. Sledujeme, jak vyrůstají a jak se propracovávají mezi ty nejlepší studenty.

Thane sice pochází z bohaté rodiny, ale on sám se nijak nevychloubá či nedefinuje tímto označením. Jeho rodina, a hlavně starší bratr, ti to neberou na lehkou váhu, a Thanea berou spíše jako přítěž. A Cienna? I ona to nemá lehké. Sice není ve stejné situaci jako Thane, jelikož její rodina je pro ni vším, stejně jako loajalita a slib Impériu, ale ve velmi brzkém věku přišla o sestru, a nyní má na ramenou břímě žíti za obě.


“If the Empire would destroy a world as important and prosperous as Alderaan... no place in the galaxy was safe.” 

Hádám, že Star Wars vám určitě není neznámé. Ještě aby! Každý o těch filmech musel slyšet, ať už se považuje za velkého fanouška tohoto univerza, či ne. 
Příběh Thane a Cienny nám ukazuje pohled na Impérium z jiné perspektivy. Z perspektivy dvou postav, které vyrůstali na tom, že oni jsou ti dobří a povstalci jsou ti, co se všechno snaží zničit. 
Já osobně jsem se na tento pohled neskutečně těšila. Neměla jsem žádná přehnaná očekávání, jelikož jsem ještě neměla tu čest s žádnou knihou s SW univerza - a to jich je na českém trhu tolik! - ale už jméno autorky, Claudia Gray, bylo jasným majákem, že toto určitě bude pecka.

Tématika Star Wars, planet, dějin, postav a všeho možného, je tak obrovská, že se dle mého názoru dá, s trochu fantazie a kapky talentu, vymyslet naprosto dokonalý příběh. Když Cladia dostala možnost napsat knihu s SW tématikou, chopila se této příležitosti za pačesy a vyždímala z toho vše co se dalo. 
Ano, je to SW, je tam spousta odkazů na různé scény z původní trilogie - čtvrtá až šestá epizoda - na postavy jako je Dart Vader, princezna Lea, ale kromě toho, je to také příběh postaven na přátelství Thanea a Cienny. A charaktery těchto postav, a nejen těchto, nesmíme zapomínat na vedlejší postavy, se autorce povedly na jedničku!

“It can't be. They would never do that again. But they had. Ciena couldn't deny what she saw- -a second Death Star.” - Cienna 

Vůbec jsem neočekávala, že se mi kniha bude tak líbit - a že se mi líbila opravdu hodně! 
Přiznám se, že jsem nikdy nebyla fanouškem Star Wars, filmy jsem viděla, znala, žila jsem i počítačovými hrami, a dalšími blbinami, ale že bych se považovala za fanouška? Nikdy. 
Až teprve co přišla do kin sedmička, Síla se probouzí od Disneyho s Rey a Kylo Renem. Můj pohled na SW se otočil, a já najednou ožila. 
A velký podíl má na tom i kniha Ztracené hvězdy, která je nejen čtivá, s naprosto dokonalými postavami a nejlepšími odkazy na scény z filmů, ale je také od skvělé autorky, která je pro mne obrovskou inspirací.
Jen přeci jen mám maličkou výhradu, a ta je mířená na konec. Co to bylo za konec?! Tohle se přeci nedělá, to přeci nejde! Grr.. pěkně vytočená jsem byla. Ale mírní to fakt, že autorce v příštím roce vyjde další kniha s SW tématikou, a tentokrát se bude zabývat Obi-wanem Kenobi! 

Knihu Ztracené hvězdy by si, dle mého názoru, měl přečíst každý, nejen fanoušek filmů. Doporučuji mít ale zhlédnutou alespoň původní trilogii, což jsou díly Nová nadějeImpérium vrací úderNávrat Jediho, jak říkám, jsou tam narážky na určité scény a osvětlí vám to i ten svět a různé názvy planety.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji Albatros Media a Humbook

Zdarma ukázka knihy je dostupná zde

Knihu si můžete pořídit zde.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Výborná recenze :) Takhle knížka mě hodně láká, navíc už jsem jednu knihu od Claudie Gray četla a moc se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! Závidím ti, já bych si Tisíc kousků tebe chtěla přečíst, opravdu hodně, ale nevím kdy! :D Nemám čas a knih je tolik, které musím do Humbooku ještě přečíst. Ale budu doufat, že si na knihu naleznu čas. :)

      Vymazat