HumbookFest 2018 | Storkiappka


Ahojky knihomolové! 😍
Už za šest dní nás čeká HumbookFest, kdo se také už nemůže dočkat?
Já už finišuji se svým kostýmem Louise Clarkové z Než jsem tě poznala a dočítám pár knih na čtecí přípravu, ale vidím, že to nezvládám.

Před pár dny Humbook odtajnil tu největší akci, kterou držel dlouho pod pokličkou, a tou je Storki aplikace
My ambasadorky s pár bloggery z týmu AM, jsme měli tu možnost si napsat storku pod dohledem Báry a Oly z AM v ruce, ale nyní už je aplikace dostupná pro všechny uživatele Androidů či Applů.

Aplikace je sice venku jen pár dní, ale už teď je z ní hotový fenomén! Přispívají do ní čeští autoři a sami organizátoři, ale také spousta z vás!

A já se tedy ptám, cože je to tato Storki appka? 
A budete storki psát, či číst? 💛

Chat fiction, termín, který jsem poprvé zaslechla až právě nyní, ve spojení se Storki appkou. Jedná se příběhy, které se prezentují konverzací mezi dvěma a více účastníky skrze esemesky, či chat na sociální sítích. 
Tento krátký příběh je opravdu krátký, jelikož se odehrává v krátkém časovém úseku, kde si postavy vyměňují zprávy. Díky každému ťuknutí se vám odhalí další kousek příběhu, o kterého se nebudete moci odpoutat. 

Fenomén chat fiction do světa nepřišel od nás, již byl dávno v oběhu u ostatních zemích, které přišly s aplikacemi Hooked, Yarn, Lure či Tap od Wattpadu. Wattpad mnohým určitě není neznámé území, právě tam vznikly příběhy, které se staly senzací nejen pro české fanoušky, ale také zahraniční - mluvím právě o sérii After od Anny Todd, kterou u nás vydalo Yoli, sérii DIMILY, kterou vydalo nakladatelství Fragment, či o žhavé thrillerové novince u Yoli, Sleduj mě

Rozdíl mezi příběh a chat fiction je v jeho podání. Příběh vy promýšlíte, vymýšlíte, co postava dělá, i když není na scéně. Situujete ho do odstavců, kapitol, dalších dílů. Taková jsou pravidla, takto sestavíme k příběhu, ale chat fiction je úplně něco jiného.

Jelikož se chat fiction odehrává skrze opravdu krátké zprávy, jste omezeni znaky a také vyprávěním. 
Všechno, co jste do teď měli naučené, mizí. Chat fiction pracuje na základě přímé řeči, kde opravdu není žádný vypravěč, scénické poznámky, nic. Je to jakobyste nahlíželi kamarádovi, či kamarádce, přes rameno, když si dopisuje se svým přítelem.
Pokud už jste do aplikace nahlédli, určitě jste si všimli, že má opravdu co nabídnout. Hned okamžitě po zveřejnění, nabyla na takovém úspěchu, že nejen blogeři začali psát vlastní krátké storki, ale také autoři či sami organizátoři. Ano, Olgy storky na sebe strhávají obrovskou pozornost, proto se stydím napsat, že jsem si ještě nenašla ani pět minut na přečtení. Ale nebojte, já si čas najdu a všechny vaše storky si pročtu.

Takže nezbývá nic jiného než dodat, zda budete storki psát, či jen číst. Já, i když jsem prošla kurzem v srpnu na srazu v Albatros Media, jsem v tomhle psaní jako ve vodě, takže se budu držet při zemi a storki zatím jen číst. Ale vidím nadějnou budoucnost ve workshopu, který si pro nás Humbook přichystal na sobotu. Že bych se tam ukázala a naučila se od nejlepších? Ještě uvidím, ale vy neváhejte a okamžitě aplikaci stahujte!


A také mrkněte na tohle naprosto epické promo video od Míši z Radši knihu!


#ctustorki #pisustorki

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat