Seznam knih na léto | 2018

Ahoj všichni!

Po dlouhém přemýšlení a plánování, jsem se také rozhodla vám ukázat knihy, které bych si chtěla letos v létě přečíst.
Dopředu varuji, málo jich rozhodně není! Jenom tak přes čtyřicet. 😇

A jelikož léto budu trávit v práci, a dovolenou mám až na začátku září, prodloužím si léto o první zářijový týden.
Budu doufat, že se mi podaří pokořit alespoň polovinu mých plánů, ale s prací za zády, je to dosti nepravděpodobné.

Ale motivaci mám, a to pořádnou, tak mi držte palce a uvidíme, jak to nakonec dopadne!


Také jste si sepsali nějaký seznam knih, které byste chtěli za léto přečíst? Nebo raději ne, aby vás nijak neomezoval? 😊
Prvním bodem jsou samozřejmě knihy od autorů, kteří budou letos na Humbooku. Již od ledna tu na mě čeká cihlička, Projekt Kronos, od Pavla Bareše, který s Petrou Stehlíkovou, autorkou Naslouchače, bude mít besedu na téma budování dystopických světů. Zároveň tu mám i Naslouchače a Fayu, do kterých se musím opravdu co nejdříve pustit!
Od zahraničních autorek tu mám také pár restů. Prvním restem je Led nebo oheň od Sary Raasch. Vím, že hodnocení tohoto dílu je přímo odpuzující, ale právě proto se na to tak těším! Od Claudie tu mám jak první díl, Tisíc kousků tebe, tak druhý díl, Deset tisíc nebí nad tebou, z trilogie Ohnivák. Nedávno Olivka dávala na instagram své dojmy po dočtení dvojky, a tím mě ještě více nakopla, abych se do knihy co nejdříve pustila, tak snad ji budu moci udělat radost! A v neposlední řadě tu mám Šest vran a Prohnilé město od Leigh Bardugo. Četla jsem od této autorky první díl Griši a Válkonošku. Světlo nebo stín, první díl trilogie se mi líbil, a hodlám v sérii pokračovat, až ji dokoupí do knihovny, ale Válkonoška. Tak to bylo peklo. Nedoporučuji a mrzí mě, že jsem za knihu dala takový balík peněz.

Middle grade
je označení pro knihy, jenž jsou spíše adresovány dětem, nežli dospělým. Patří tam třeba knihy od Ricka Riordana, dále pak série Narnie, série Sedm divů věta či (Ne)obyčejný kluk.

Vybrala jsem si toto téma, jelikož se mi tu nakupilo pár knih, které do toho žánru patří. Hlavně to jsou knihy od Ricka Riordana, první díl a druhý díl Magnuse Chase, Prastarý meč a Bohové Ásgardu. Chtěla bych tímto poukázat na to, že nejen děti mohou číst knihy z tohoto žánru. V červnu jsem oslavila jednadvacáté narozeniny, ale nic to nemění na tom, že Rick píše naprosto úžasně, a já na jeho knihy nedám dopustit.
A pokud se mi podaří dostat přes tyto dvě bichle, mám tu ještě Nikdyuš, což by měla být novodobá verze Harryho Pottera. Slyšela jsem na knihu samou chválu, tak se neskutečně těším a snad mě nezklame.
Dále tu mám yoličku. Nevíte, co to je? Je to vlastně spojení dvou slov - yoli a polička. Když jsem se na ni koukala, všimla jsem si, že tam mám strašně moc knih, které jsem ještě nečetla, jako třeba Smrtku, Muffin a čaj, Černookou, Královnu Tearlingu nebo pokračováí Magisteria.
Takže ať sáhnu po čemkoli od nakladatelství Yoli, budu jen ráda! Hlavně tedy bych si chtěla nalézt čas na Černookou, Smrtku, Muffin a čaj či Měděnou rukavici, druhý díl Magisteria. První díl skončil naprosto otevřeně, takže je čas se pustit do pokračování!
Tím myslím, co všechno jsem si nahrabala za půl roku v městské knihovně, a opravdu, je to pěkná kupa.
Nedávno jsem tam objevila Krvavou cestu, která je na mém to-read listu už pěkně dlouho, tak proč to nezkusit. Vyzvedla jsem si tam i pár rezervovaných knih, jako třeba třetí a čtvrtý díl ze série After. Ta série je brak, šílená katastrofa, ale návyková na čtení, takže za dva dny máte jeden díl přečtený. Plus, podle prvního dílu bude i film, takže by mi udělalo radost, kdybych ji do té doby měla dočtenou. Od roku 2013 si neustále půjčuji Inkarceron a Sapphique, takže by to nyní, o šest let později, vyšlo? A sice ne poslední, ale jedna z těch, co si určitě musím přečíst, je Magonie. Kája hodnotila první díl velmi pozitivně, tak ji vezmu za slovo a dám knize šanci.
Většina knih, které mám v knihovně se dočkala, či se dočká v nejbližší době, filmového zpracování. Takže pokud by to bylo možné, ráda bych si je přečetla, abych je následně mohla porovnat s filmem. U některých jsem právě už film viděla, a ty mě motivovaly natolik, abych se poohlédla po knižní předloze, která stoprocentně trumfne film po všech stránkách.
A těmi knihami jsou například (Ne)obyčejný kluk, Společenstvo prstenu, Hobbit, Ready Player One, Ten, kdo stojí v koutě, nebo Nejdelší jízda
Co se týká rozečítání nových sérií, nevím jak daleko dojdu, ale chtěla bych dát Nástrojům smrti, a hlavně prvnímu dílu Městu z kostí, další šanci. V pořadí to bude již čtvrtá šance. Jsem fanoušek filmu více než seriálu, a velmi se mi líbila autorčina druhá série, Pekelné stroje, takže to nevzdám. Pak tu mám Bez šance, což je první díl tuším z duologie, a není jistě, jak to s vydáním pokračování dopadne. Ale kdyby nedopadlo, tak angličtina to jistí. A chtěla bych určitě ještě nakouknout do knihy Čas čarodějnic, podle které se letos, ke konci roku, dočkáme seriálu s hvězdným obsazením. Trailer i herci vypadají naprosto fenomenálně, a já se na to tak strašně těším! A málem bych zapomněla na Renegáty. Nová superhrdinská/ superpadoušská série od autorky Měsíčních kronik! Co si budeme nalhávat, je to od Marissy, takže to prostě bude epické!

Angličtina značí knihy v originále, které bych chtěla letos pokořit. Už několikrát jsem se snažila začíst do Confess od Colleen Hoover, ale nebyl na ni ten správný čas! Ale nehodlám to s ní vzdát, vždyť je to od mé nejoblíbenější autorky! Úplně mi vypadlo z hlavy naše společné čtení knihy Nerve v květnu, takže ostuda Sára, to bude muset dohnat. Za úspěšné zkoušky jsem si v lednu pořídila A Wrinkle in Time, a nedávno jsem viděla i filmové zpracování. A já to miluji, a šíleně se těším na knihu. Možná už jste o další knize, kterou bych si ráda přečetla díky filmu, protože to byl šílený bum všude na sociálních médií, a tím je The Kissing Booth. Ten film je tak naivní, ale návykový, a já ho zbožňuji, takže stoprocentně si chci přečíst i knihu!
Podobně jako u rozečítání sérií, uvidíme k čemu všemu se mi podaří dostat, ale mám tu pár sérií, které si nutně potřebuji dočíst. Tou první je série Dvůr od Sary J. Maas, Dvůr mlhy a hněvu a Dvůr křídel a zmaru. Na dvojku jsou ohlasy velmi pozitivní, kdežto na trojku, no někteří ji využívají na přitápění do krbu. Minulý rok na dovolené jsem četla Pomstu & rozbřesk, první díl z duologie na téma tisíce a jedné noci. Letos, bych si ráda k moři vzala pokračování, Růži & dýku. Už od dubna tu na mě čeká pokračování Falešného polibku, Zrádné srdce. I přes to, že je většinou označován jako vycpávkový, tak se na něj opravdu těším. A ráda bych se také prokousala k závěrečnému dílu Kronik kaninů, Křišťálovému království
Naprosto neplánovaně jsem před pár dny vytáhla z knihovny první díl Hunger Games. Takže bod re-reading tu vlastně zastupuje moje nekontrolovatelné já, kterému se nebude líbit řídit se seznamem, a sáhne po knize, či knihách, které už jsem dříve četa! Hunger Games jsem celkově vzato, četla dvakrát. Prvně když šel do kin první díl, a podruhé po zhlédnutí druhé části třetího dílu. Jestli existuje nějaká série, kterou bych mohla číst dokola a dokola, pak je to tato. Vždyť já ji dokonce četla vícekrát než Harryho Pottera! Takže jdu potřetí do HG a neskutečně se na to těším. Rovnou k tomu jsem si dala i re-watching filmů, a brečela jsem u nich ještě víc než želva! Naprosto miluji tuto sérii, a pokud jste ji dosud nečetli, tak to okamžitě napravte!

Harry Potter... takže ostuda Sára ještě nedočetla Harryho, protože prostě proč?! Nevím jestli jeto z lenosti či snad kvůli faktu, že mi je už jednadvacet, ale letos si dávám za cíl přečíst alespoň druhý díl, Harry Potter a tajemná komnata, a třetí díl, Harry Potter a vězeň z Azkabanu. První díl jsem četla dvakrát, jednou k maturitě, a podruhé minulý rok na dovolené u moře. Jelikož i letos plánujeme dovolenou u moře, tak kromě Růže & dýky, bych tam s sebou chtěla mít Harryho.
A pokud by to vyšlo, a zbyl by mi ještě čas na Fantastická zvířata, jak na scénář, tak i na učebnici a ilustrované vydání, byla bych ten nejšťastnější člověk na světě! Jak asi víte, mám Fantastická zvířata raději než Harryho, a v listopadu do kin jde pokračování, Grindelwaldovy zločiny, a já se na to těším úplně šíleně moc! A také bude i kniha, scénář, kterou prostě potřebuji!

A jaký je váš seznam knih na letošní léto? 😂

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

8 komentářů:

  1. To máš tedy pořádné plány. :)) Já takhle dopředu přesné knihy naplánované nemám, jen vím, že bych chtěla zmenšit číslo nepřečtených knih, které vlastním, pokud to bude možné dočíst nějakou sérii a samozřejmě budu muset vracet knihy z knihovny, což znamená, že neodejdu s prázdnou... :)) Tak ať jich zvládneš co nejvíc. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo to mám! :D Ale je to vlastně celý seznam knih, které bych chtěla přečíst do konce roku. Pokud bych se alespoň za polovinu dostala přes prázdniny, byla bych v sedmém nebi! :D
      Děkuji, a tobě také přeji hodně štěstí s dočítáním sérií a vracením knih do knihovny. :)

      Vymazat
  2. Tvoje plány jsou odvážné! (já bych potřebovala aspoň rok na to všechno)
    Ale ty to dáš levou zadní, hodně štěstí a pěkných čtenářských zážitků. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to jsou! Maličko jsem se zbláznila. :D Rok? To určitě ne! :D Vsadím se, že ty bys mě určitě překonala! Děkuji, a také ti přeji hodně štěstí! :)

      Vymazat
  3. Tak když to vezmu popořadě, v některých knihách se docela i "sejdeme". :D
    Také mám v plánu přečíst Projekt Kronos, Tisíc kousků tebe a možná i druhý díl (uvidím jak na tom budu časově), Smrtku, Dvůr mlhy a hněvu, Růži & dýku a Zrádné srdce. :D Jak se dívám na to, když jsem to vypsala, tak to nevidím moc slavně, ale uvidím jestli se mi to nakonec podaří nebo ne :D :) Každopádně tobě přeji aby se ti podařilo aspoň větší polovinu (nebo vše) přečíst ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezký! :D Projekt Kronos je jasnej, ten si za každou cenu musím přečíst. :D A klidně se k nám můžeš přidat! Budeme ho číst společně od 17. července. :D
      Já si asi na dovču schovám toho Harryho, Růži & dýku a ještě něco, ale nevím co. :D
      No, jsme hrozný! Škola nás otravovala, takže jsme knihy zanedbali! :D Ale teď si to vynahradím, protože, kdo ví, jak to bude příští rok s přípravou na bakalářku!
      Také ti držím palce s tvými čtecím plány, a uvidíme, třeba se nám podaří přelouskat do září alespoň půlku! :D

      Vymazat
  4. To jsou opravdu velké plány :) Na Humbook autory se taky chystám, i když dost knih od nich už mám načteno, ale ještě jsem nestihla Poslední město a Sníh nebo popel :)Přeji hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsou! :D Jéé, tak to je super, třeba tam na sebe narazíme. :D A závidím ti, že většinu jejich knih máš již přečtené, také bych chtěla. :( :D A moc děkuju!

      Vymazat