Zom-B | Recenze

srpna 30, 2015

B Smithová nemá nejlepší žití se svými rodiči. Její otec je rasista a tyran, a svou manželku a dceru často bije. Jeho žena je ale ten typ týrané ženy, která nikdy nic neřekne a svého manžela neopustí. Proto je B velmi ráda, že má svou partu kamarádů, se kterou může vypnout, bavit se, a jednoduše na chvíli utéct od stereotypu, který u nich doma řádí. V den, kde se na internetu objeví video zombie útoku v Irsku, její kamarádi, i ona sama, tomu nevěří, vysmívají se tomu, a domnívají se, že se jedná o reklamu na nějaký nový film. Brzy na to se ale zombie objeví i v dalších koutech země a zanedlouho i v Anglii, kde B žije. Najednou se celý její život mění, úplně od základu. Nyní si totiž musí o svůj život, a život svých přátel, začít bojovat.

Hlavní hrdinkou knihy je B Smithová. Obyčejná holka, se vlastní hlavou, drzá a tvrdohlavá jako mezek. Její rodina je komplikace sama. Táta alkoholik a tyran, a matka puťka. Do hlavní hrdinky se za boha nemohla vžít. Tohle byla vážně neuvěřitelně protivná holčina, chtěla jsem ji zaškrtit, protože to její chování bylo otřesné. Ale u konce už to s ní začínalo být mnohem, mnohem lepší. Jako zázrakem se změnila, vyspěla. Za to asi mohl fakt, že si potřebovala zachránit kejhák. Ohledně ostatních z její party. B měla hodně přátel, ale že by mne z nich někdo okouzlil, tak na to jsem to neviděla. Mým největším zklamáním u této knihy bylo, že hlavním hrdinou je holka. Přiznejme si, holka a zombie? Kdo dřív umře? Dobře, já jsem holka, ale proti zombiím bych neměla rozhodně žádnou šanci. Z toho důvodu jsem tak trochu maličko B odsuzovala. V prologové kapitole se totiž objevil kluk Barry, a já už ho začala považovat za hlavního hrdinu. Podle mě by byl skvělý do role hlavního hrdiny, bohužel, to s ním špatně skončilo. B mi ze začátku vůbec nebyla sympatická, ale u konce se to mírně zlepšilo. Rozhodně bych ale neřekla, že by z nás mohli někdy být nejlepší kamarádky.

Na knihu Zom-B jsem se nechala zlákat krásnou obálkou, anotací a bratrovým nadšením, který je do vše o zombie úplný blázen. Hned prologová kapitola mne úplně odzbrojila. Hlavní hrdina kluk, zombie a akce všude. Nádhera. Bohužel, od první kapitoly mé nadšení postupně upadalo. Najednou je hlavním hrdinou holka, co se všemu vysmívá a je krutá na ostatní. Ach jo, tak jsem se zase zklamala. Šla jsem do knihy s tím, že od ní očekávám opravdu hodně, čehož jsem se dočkala jen slabý odvar na začátku. Už jsem se bála, že tato kniha bude mou smrtí, ale přišla na řadu druhá polovina knihy a konec! Ta akce všude, ti nechutní zombíci - moje noční můra - páni! Autorovi se je povedlo vykreslit do všech jejich nechutných detailů, až jsem se při čtení klepala strachy, aby na mě náhodou z té knihy nevyletěli! A to jak to nakonec dopadlo. To jako vážně?! Přes začátek z B jsem se málem nemohla dostat, ale ta druhá polovina, ta to úplně vytáhla. Sice ne na plný počet hvězd, protože když vezmeme v potaz mé zklamání z hlavní hrdinky. Ale ta prologová kapitola a konec to opravdu zachránili, a mne přemluvili, abych nad touto sérii ještě nelámala hůl, a dala ji ještě jednu šanci. Nakonec jsem přeci jen byla milá a kniha udělila pěkné čtyři hvězdičky, a jsem velmi zvědavá, co nás čeká v dalším díle.

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví eReading.cz

Anotace: Když se na YouTube objeví první záběry útoků zombií, nikdo jejich pravosti nevěří. I když hrozí, že oživlí mrtví zpustoší celý svět. Avšak pro B je mnohem důležitější, aby přežila na střední škole a vyhnula se svému alkoholickému a tyranskému otci. Když zombie dorazí k nim do školy, B bude muset rychle najít ještě někoho dalšího, kdo přežil, aby se zachránila. Musí vyměnit školní chodby za ulice vymřelého Londýna a hlavně přežít!
Originální název: Zom-B
Autor: Darren Shan
Série: Zom-B