Hrej vabank | Recenze

srpna 15, 2015

Před půl rokem přišla Roxy při autonehodě o staršího bratra. On a Roxy spolu měli skvělý sourozenecký vztah, on ji miloval jako svou malou sestřičku a byl jejím ochráncem, ale pak zemřel, a Roxyin svět se rozpadl jako domeček z karet. Roxy přišla o bratra, její rodina o syna, ale Kyle přišel o nejlepšího přítele. Když Cameron umíral a jeho sestra ho potřebovala, nebyl tam, nebyl s ní, stejně jako v den jeho pohřbu. Teď, po půl roce, se vrací do rodného města a vidí, jak město bylo otřeseno Cameronovou smrtí a jeho odchodem. A nejen město. Roxy to nezvládá. Hledá únik v alkoholu, sexu a občas i v drogách. Dlouho před Camovou smrtí, slíbil Kyle, že se o jeho sestru postará, že Roxy ochrání. Nyní ale nechce Roxy chránit je kvůli slibu, který dal Camovi, ale ze sobeckého důvodu. Roxy už pro něj není jen mladší sestřička nejlepšího kamaráda. Je pro něj vším. Jenže, jak jí to říct, když ho neposlouchá, a zvláště když je uzavřená ve svém temném světě?

Hlavní hrdinka Roxy měla dokonalý život, milujícího bratra a skvělého kamaráda, který jí občas tropil čertoviny. Byly skvělá trojka, ale tomu už tak není. Cam zemřel. Roxy  u něho byla, když naposledy vydechl. A její kamarád, Kyle, a zároveň nejlepší kamarád jejího bratra, u ní nebyl, když zemřel. A to mu nehodlá odpustit. Laskavá, milá, přátelská Roxy, taková alespoň byla. Nyní je zahořklá, umíněná a své pocity utápí v alkoholu a sexu. Roxy se sice víceméně celou knihu chovala jako sobecký fracek, co se nezajímá o nikoho, než o sebe, ale z nějakého důvodu jsem si jí oblíbila. Asi mám ráda problematické typy. I když jsem o ní řekla, že je sobecká, přece jen jsem ji litovala, přišla o někoho velmi blízkého, a to každého ovlivní. Jen každého jinak. A Kyle? Na něho si ještě nyní vzpomínám. Objevil se v prvním díle a snažil se ohromit a ulovit Maddie, což se mu ale nepovedlo. Po půl roce od smrti svého přítele, se vrací zpět do Verity Pointu a shledává ho jako něco, co se má každou chvíli zbortit. Kyle jsem si oblíbila mnohem více než Roxy, hned od první stránky mi byl sympatický. Já vím, nedorazil na pohřeb nejlepšího kamaráda a trvalo mu přijet domů půl roku, ale nyní je tu, že? Kyle je moje láska a pro Roxy zázračný lék. Ale také jsem si oblíbila jeho sestru, budoucí psychiatričku, Iz. Milá, rázná, občas drzá roztleskávačka s vlastní hlavou? Kdo to kdy viděl? Překvapila mne a definitivně by mne zajímal její příběh.

Na poslední díl série The Game jsem byla velmi, velmi zvědavá. Podle anotace to vypadalo na opravdu zajímavý čtenářský zážitek.Smutné příběhy, to je moje. Po třetím díle, který byl ještě lepší než první, a nasadil všem následujícím dílům obrovskou laťku, mne zajímalo, zda ji Kyleův příběh překoná. Prvním skvělým plusem této knihy je rozhodně obálka, jelikož je fialová. Fialová je moje barva a na moc obálkách ji nenaleznete. Další plusy si kniha rozhodně zaslouží za úžasně citlivý a čtivý příběh s opravdu povedenými postavami, jak hlavními, tak i vedlejšími. Ale také mne velmi mrzí počáteční chování Roxy. Její chování k rodičům a nejen k nim. Ale to se změnilo s příchodem Kylea, a to o dost, a já se do knihy začetla rychlostí blesku a zároveň totálně zamilovala. Je to skvělá oddechová knížka, která nenabízí nic nového a originální, ale i tak se do knihy začtete tak rychle jako já, a knihu slupnete za jedno odpoledne. Hrej vabank sice nepřekonala svoji předchůdkyni, Hrej férově, ale i tak byla skvělým zakončením série, u které mne velmi mrzí, že již končí a nenásleduje žádné pokračování.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví Kvalitní knihy.cz

Anotace: Ona ztratila po jeho smrti část své duše. On ztratil svého nejlepšího přítele, který mu stál po boku v dobrém i zlém. Ale právě tahle tragédie by je mohla svést dohromady... Kyle Daniels by nejraději ze své mysli vymazal dva dny svého života: Noc, kdy nebyl doma a jeho přítel zemřel, a den jeho pohřbu, kterého se nezúčastnil. Teď odjíždí z Univerzity v Berkeley na prázdniny do svého rodného města. Návrat do Verity Point v Oregonu mu teď, když už tam Cameron není, připadá jako návrat do prázdnoty. Jedinou útěchou a zároveň jediným pojítkem s jeho přítelem je Cameronova mladší sestra Roxanna. Roxy Hughesová už ale není tou stejnou dívkou, jakou bývala před šesti měsíci, než Kyle odjel studovat do Kalifornie. Zničená smrtí svého staršího bratra se dostala až na kraj propasti. Únik hledá v alkoholu a sexu - hlubina zapomnění je jediné místo, kde se dokáže zbavit hrůzy té osudné noci. Je totiž jediná, kdo ví, co se tenkrát stalo. Kyle svému příteli slíbil, že pokud se mu něco přihodí, Roxannu ochrání. Ale stačil jediný polibek, který vše změnil. Stala se pro něj víc než jen sestrou jeho nejlepšího kamaráda. Je pro něj vším, po čem touží. Ale pokud nenajde způsob, jak ji vytáhnout z temných hlubin, do kterých se propadla, může ji potkat stejný osud jako jejího bratra...

Originální název: Work the Risk
Autorka: Emma Hart
Série: The Game