Nejdelší jízda | Filmová recenze


Sophia není jako ostatní dívky ze sesterstva. Miluje umění a ráda se o něm dozvídá něco nového. A nyní dostává úžasnou pracovní nabídku – stáž v moderní galerii umění v New Yorku. Sophia má sice dobré studijní výsledky a jistou stáž, ale to ji nezaplatí výdaje, takže stále studuje a hledá práci. Ale od všech těch povinností, už je čas aby si odpočinula. A to je moment, kdy na scénu přichází Sophiina kamarádka, Marcia, která ji vytáhne na rodeo. A tam se zakouká do místního, úžasného jezdce na býkovi, Lukovi. Luke ji zve na rande, a ho přímá. Když ji veze zpět do kampusu, narazí na starého pána, který se vyboural. Společně s Lukem, mu Sophia zachránila život a jeho dopisy. Ukázalo se, že ty dopisy psal své druhé polovičce, Ruth. Každý den se Sophia zastavuje u Iry, a každý den mu jeden dopis předčítá. A právě Ira, jeho život a dopisy, spojí Sophii a Luka dohromady. Jenže to dlouho nevydrží, Lukův život visí takříkajíc na vlásku. Každý jezdec na býkovi se jednou zraní. Nezáleží na tom jak, ale kdy. Luke prodělal opravdu ošklivý pád, a pokud se bude opakovat, už nikdy nebude stejný. Lukovi to je jedno, nic jiného než ježdění na býkovi nezná. Jenže teď, když poznal Sophii, co je pro něho to nejlepší, život s ní, nebo bez ní?

„Je to jen osm sekund. S tou dívkou bys mohl být po celý život.“

Sophia je neobyčejná dívka. Chytrá, pěkná a jiná než její vrstevnice. Už od prvního momentu jsem se do Sophii zamilovala. Mohla za to její herečka. S Brit se „známe“ už dlouho. Prvně jsem se s ní setkala v seriálu Tajemství kruhu, kde hrála čarodějku. Oblíbila jsem si ji, a proto mne mrzelo, že seriál byl po první sérii zrušen. Pak se Brit dostala do seriálu Pod kupolí, kde hraje Angie. Dlouho tam tedy nepobyla, ale i tak ji mám stále ráda. A když jsem se dozvěděla, že tato má oblíbená herečka bude hrát hlavní roli v novém filmu, který je podle Sparksovi knihy. Sophia je jako já. Nevýrazná dívka, co nevyhledává žádné akce a miluje umění. Netrvalo mi dlouho, abych se s ní ztotožnila. Stejně jako Sophie, jsem si i rychle zamilovala hlavního hrdinu, Luku. Luke je milý, hezký, a naprosto sexy kovboj, kterému žádná neodolá. Prvně, když jsem viděla trailer, tak mne jeho herec nezaujal. Ale později, jsem si o něm něco vyhledala. Scott Eastwood, syn Clinta Eastwooda, známého herce. Vypadá to, že syn jde v otcových šlépějích. Já Clinta neznám, takže jsem Scotta nesoudila kvůli jeho otci, a dobře jsem udělala. Scott je skvělý herec a v tomto filmu byl naprosto úžasný. Kromě hlavních hrdinů, si mne velmi získala i Marcia, Sophiina nejlepší kamarádka a sestra, ze sesterstva. Marcia je praštěná, ale skvělá přítelkyně. A pak úžasný pár tvoří Ira a Ruth. Ne úžasný, dokonalý, skvělý, perfektní, jednoznačně nejlepší. Ira je sice již starý, ale neustále vtipný a jeho žena Ruth, byla úžasný člověk. Rozdala by se pro každého. Velmi jsem si ji oblíbila.

„Láska vyžaduje oběti. Vždy."
 
Do filmu Nejdelší jízda jsem šla s velkým nadšením, herci mne naprosto dostali, ale taky jsem byla mírně na pochybách. Viděla jsem od Nicholase Sparkse již spoustu filmů – Poslední píseň, Talisman, Bezpečný přístav a Co s láskou. Ten poslední film mne zklamal, stejně tak knižní předloha, tak jsem se obávala, aby tomu tak nebylo i u tohoto filmu.

Ale po pár minutách bylo jasno. Nemám se čeho obávat, ten film mne tak pohltit, až jsem tomu nemohla uvěřit. Získal si mne příběh Luka a Sophii, ale ještě více, mne okouzlil příběh Iry a Ruth. Tak dokonalý, tak citlivý, tak smutný, ale plný lásky. Ta nejdelší jízda. Dokonalost sama. Dovolím si tvrdit, že tento film byl nejlepší film, co jsem za poslední dobu viděla. Ano, za nedlouho budu tvrdit, že se mi líbil jinačí film více, tako třeba až v září uvidím druhý díl Labyrintu, nebo v listopadu druhá část třetího dílu Hunger Games, ale právě teď budu tvrdit, že tento film je naprosto úžasný. A jednoznačně jeden z mých nejoblíbenějších. 

A jak už jsem tvrdila, film Nejdelší jízda vznikl na motivy knižní předlohy od Nicholase Sparkse, známého autora. Po zhlédnutí filmu, přiznávám, že už jsem ho viděla dvakrát, a to za krátkou dobu, jsem velmi zvědavá na onu knižní předlohu. Stejně tak jsem byla zvědavá na Co s láskou, a byla jsem velmi zklamaná, tak snad se to tentokrát změní. Mimo to, jsem ale velmi zvědavá na další Sparksův film, The Choise, Volba, ve kterém má hrát Annabeth z Percyho Jacksona. Jo, na tu jsem hodně zvědavá.

Poslední slova na závěr? Já chci taky kovboje!


Hodnocení:

Originální název:
The Longest Ride
Režie: George Tillman Jr.
Žánr: Drama / Romantický
Datum americké premiéry: 10.4.2015
Datum české premiéry: Nechystá se
Délka filmu: 139 minut
Název knižní předlohy: The Longest Ride
Název knižní předlohy v češtině: Nejdelší jízda
Autorka knižní předlohy: Nicholas Sparks
Hrají: Britt Robertson, Scott Eastwood, Oona Chaplin, Jack Huston, Alan Alda, Melissa Benoist, Lolita Davidovich, Rochelle Aycoth, Gloria Reuben.
O filmu: Film Nejdelší jízda vznikl na motivy světového bestselleru proslulého autora Nicholase Sparkse a po jeho zhlédnutí uvěříte na opravdovou lásku. Když Luke (Scott Eastwood), bývalý jezdec rodea, který se snaží o návrat, potká vysokoškolačku Sophii (Britt Robertson), jež se připravuje na vysněnou práci v New Yorku, oba se spolu vydají na neobyčejnou — i když nejistou — romantickou cestu. Zatímco jejich odlišné životní cíle prověřují odolnost vznikajícího vztahu, čeká je osudové setkání s Irou (Alan Alda), jehož dojemné vzpomínky na vlastní manželství se stanou mladému páru inspirací a jednou provždy změní jejich životy.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Zrovna nedávno jsem se k tomu filmu taky dostala a fakt moc se mi líbil, takže s tím hodnocením souhlasím na 100%. Herečku Britt mám strašně ráda (už v seriálu Under the dome jsem si ji oblíbila) a podle mě se do role výborně hodila :3 stejně tak jako i všichni herci ke každé postavě :) Určitě se k němu někdy ráda zase vrátím ^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že se ti film líbil stejně jako mě..:D Britt opravdu skvělá herečka a stejně, jako tobě, se mi do role hlavní hrdinky Sophie velmi hodí..:D Teď jsem právě film nedávno dávala mamce, aby se na něj podívala, v českým dabingu, a jo celkem se jí to líbilo..:D

      Vymazat