Tajemství kruhu | Seriálová recenze

Cassie to nemá jednoduché. Když byla dítě, přišla o otce a nyní přichází i o matku. Teď ji nezbývá nic jiného, než jet do rodného města své matky, kde žije její jediný živý příbuzný, její babička. Hned na první den je to na Cassie naloženo celkem dost. Seznámí se s místními dětmi, kteří jsou v jejím věku, a nastoupí na novou školu, což pro každého není vždycky snadné. Ale to není to nejhorší. Nejhorší přichází na scénu, když se dozvídá o svém původu, o své rodině, o sobě samé. Kdo vlastně je, a proč je v Chance Harboru. Pochází totiž z rodiny čarodějů. Její babička bývala čarodějka, a její rodiče také. Cassiina matka pro svou milovanou dceru tento život nechtěla. Zatajovala ji ho tak dlouho, jak to jen šlo, ale pak zemřela, a zanechala Cassie ve světě dobré a temné magie nechráněnou. Magie umí být zlá a temná, ale záleží na tom, z jakého úhlu pohledu se na ni podíváte. Nyní je kruh, který normálně tvoří šest členů, nespojený a jejich síly nekontrolovatelné. Proto je Cassie poslední nadějí kruhu. Je šestou členkou, a tím pádem kruh doplňuje. Musí společně s ostatními - Daianou, Adamem, Faye, Melissou a Nickem - kruh co nejrychleji spojit a dostat své síly pod kontrolu. Ale kruh netuší, že mezitím někdo z jeho blízkého okolí spřádá své vlastní plány, jimiž je kruh součástí.

Hlavními hrdiny seriálu je šest, dá se říct, dětí. Chodí ještě do školy a když zjistili, že jsou čarodějové, někteří z nich si usmysleli,  že jsou nadřazený druh, a že ke všemu mají právo. Bohužel tomu tak není. Magie má svá pravidla, ať se vám to líbí nebo ne.

Cassie přijíždí do města, měsíc po smrti své matky. Poznává svou babičku a nastupuje do nové školy. Netuší, že právě ona je tou, na kterou všichni tak dlouhou čekali. Seznamuje se s milým Adamem, který ji naprosto okouzlí, a hned na první pohled se do něho zamiluje. Můj názor? Nesnáším pár Cassie a Adam, jsem pro jiný, ale nebudu vám přece říkat to nejzajímavější na seriálu, že? Mám ale štěstí. Adam není volný. Již tři roky chodí se svou druhou polovičkou, spřízněnou duší, Dianou. Nejmilejší a nejhodnější osobu, kterou by jste jinde na planetě nenašli. Daina by se pro každého roztrhla kdyby to šlo. Jenže také se seznamuje s ne moc příjemnou dvojkou, Melissou a Faye, které se ji pokusí zabít. Jejich obhajoba? My ji chtěli jen vyzkoušet, byl to vtip. Husy, nemám je ráda. Ale přeci jen si Melissa našla cestu do mého srdce mnohem více než Faye. A posledním je Nick. Její soused. K němu si Cassie nikdy moc nenašla cestu, sami pochopíte, pokud se seriál podíváte.

Nejen zajímavé jsou hlavní postavy. Vedlejší postavy, jako jsou jejich rodiče jsou ještě lepší. A temnější. Fayina máma, ředitelka školy. Dianin táta. Nevím jak ho popsat. Neustále je vedle Fayiny mámy, nikdy nemá svůj názor a neustále lže. Asi stejně jako každý z tohoto města. Ani Cassiina babička a Adamův táta nejsou nevinní. Tajemství, která skrývá město Chance Harbor jsou jasně zřetelná, ale najde se někdo, kdo by je řekl nahlas?

Seriál Tajemství kruhu byl můj úplně první seriál, který jsem sledovala v angličtině. Vysílal se v roce 2012 na televizní stanicí CW. Úplně jsem ten seriál žrala, a den, kdy jsem se dozvěděla, že ho neobnovili pro další sérii, a že se už nevrátí byl nejhorším dnem pro mě. Tak moc mě ten seriál chytl a jeho postavy, a hlavně jejich představitelé, vůbec jsem se ho nechtěla vzdát. Nyní už to byly tři roky, co byl seriál zrušen. Mám za sebou všechny tři knihy. To jsem nezmiňovala? Seriál Tajemství kruhu vznikl na motivy ne moc známé knižní série Tajný kruh od autorky L. J. Smith. Určitě vám to něco říká. Upíří deníky? Tak jste na správné cestě. Na CW se vysílá i právě seriál Upíří deníky, takže televizní stanici napadlo natočit nějaký další seriál na motivy knihy, a tím byl právě seriál Tajemství kruhu.

Když byl seriál zrušen, vyhledala jsem si, kam se mi herci rozutekli. Kam se každý posunul. Do filmu, do dalšího seriálu, nebo skončil úplně. Překvapilo mě, že tolik herců pokračuje ve své seriálové, či filmové kariéře dál. Třeba Cassie. Ta se dostala do seriálu Pod kupolí. Diana do Teen Wolf - Vlčí mládě zní tak divně. A Faye do The Originals. Co se stalo s ostatními netuším, ale tyto tři mě nejvíce zaujali, a seriály, ve kterých hrají sleduji.

Co dále dodat. Tajemství kruhu se mi jako seriálová adaptace velmi líbila. Mnohem víc než knihy. Šíleně mě mrzí, že byl seriál ukončen, ale co nadělám. Moje celkové hodnocení seriálu? Jednoznačně pozitivní, a mnohem lepší než hodnocení, které jsem dala knihám. V tomto ohledu vždy radši zůstanu u seriálu než u knižní předlohy, již se mi to jednou stalo se seriálem The Lying Games, který byl také můj oblíbený, a samozřejmě byl zrušen. I když je originál vždy nejlepší, byl seriál předabován i do češtiny, a vysílal se tuším že na Nově. Dabing mi k některým hercům jiným zase ne, ale tak je to vždycky. Takže na závěr. Jsem velký fanda čarodějek a magie, takže tento zhlédnout tento seriál byla pro mě povinnost, a rozhodně toho nelituji.

Originální název: The Secret Circle
Režie: Liz Friedlander, John Fawcett
Žánr: Drama / Fantasy / Romantický / Horor
Název knižní předlohy: Tajný kruh - Zasvěcení
Autorka knižní předlohy: L. J. Smith
Hrají: Britt Robertson, Thomas Dekker, Gale Harold, Phoebe Tonkin, Ashley Crow, Natasha Henstridge, Chris Zylka, Emily Holmes, Jessica Parker Kennedy, Camille Sullivan, Tom Butler a další
O seriálu: Příběh o mladé čarodějce, která se přistěhuje do nového města, kde jak zjišťuje, není čarodějkou pouze ona. Navíc jak se zdá, je součástí tajemného klanu a hlavní postavou ve staletí trvající bitvě dobra se zlem. Na motivy knižní série od L.J.Smith, která napsala také Upíří deníky. A stejně jako u Upířích deníků, za převedením na televizní obrazovky stojí Kevin Williamson. (ČSFD)