Zásnuby | Recenze

Díl:
Počet stran: 512
Vazba: E-kniha (Vázaná)
Nakladatelství: Host
Hodnocení Databázi knih: 80%
Hodnocení Goodreads: 3.57

Kniha Zásnuby se odehrává v pěti dějových linií. Pět příběhů, pět žen, pět pohledů na zásnuby, které by pro každou ženu měli být skvělé. A co vůbec diamantový prsten, který vzbuzuje u každého jiný pocit? A právě každá hrdinka tohoto příběhu má na diamantový prsten svůj názor.

"Diamanty jsou věčné."

Je rok 1947. Frances pracuje na reklamní kampani pro firmu De Beers. Její život závisí na její práci. V podstatě nic jiného nezná. Jednou vymyslí slogan - Diamanty jsou věčné - který se následně dočkává obrovského úspěchu a uznání. Nikdo netušil, že tento slogan, který Frances sepsala bezmyšlenkovitě jednou večer, se stal sloganem století. To je to, o čem kdy Frances snila. Získat uznání. Ne žádné manželství ani diamantový prsten, i když ten má svou roli v každém příběhu. Postarší dáma Evelyn se před několika lety znova vdala, tentokrát za nejlepšího kamaráda své bývalé lásky, a nyní musí řešit starosti se svým nezbedným synem a jeho novou milenkou. James, řidič záchranky, zase bojuje s neustálou únavou a nedostatkem peněz, a hlavně se bojí, že nedokáže zaopatřit své dva syny a milující manželku. Na druhou stranu Delphine opouští svého stávajícího manžela kvůli vášnivé lásce s houslistou. A v neposlední řadě Kate. Ta vidí diamanty jako špatné a zbytečné.

Ze všech příběhů mi nejvíce přirostl k srdci příběh staré Evelyn. Chudák, na stará kolena se musí ještě zaobírat svým synem, který do domu přitáhne svoji milenku, a o své dvě malé dcery a manželku se nezajímá. A nejsmutnější mi přišel mi přišel příběh Jamese. Jako teeneger, James doufal v budoucnost hudebníka, bohužel to nevyšlo, tak jak si představoval, a jeho život nabral nový, skromný, směr. Oženil se s dívkou, kterou milovat snad odjakživa, ale nikdy ji nemohl dopřát, to co si skutečně zasloužila. A také mu to vždy její rodiče předhazovali, že jejich dcera má navíc. Postupně se jejich rodina rozrůstá o dva kluky, ale jejich dům už to nezvládá. Vše se bortí a on nemá peníze na opravu. Do postavy Jamese a Evelyn jsem se naprosto a hluboce zamilovala, a nejen do nich. Všechny si mne získaly, ale tyto dvě nejvíce.

Číst knihu Zásnuby je naprosto úžasný zážitek. Autorka všechny postavy skvěle vykreslila, až dopodrobna, i s jejich chybami a obavami. Ukázala tím, že každý z nás může chybovat, ale také mít na určitou věc svůj vlastní názor. Nejen ale postavy se autorce povedly. Autorka si totiž v knize vyhrála natolik, že se ji skvěle povedlo popsat každé období a hlavně místa, jako je Paříž nebo New York. Zároveň je také zajímavé sledovat, jak se hlavní hrdinky probíjejí svými životy a jak se postupně mění jejich názor na malé kamínky, diamanty. Kromě úžasného zážitku, kniha Zásnuby nabízí mnohá ponaučení, která by si každý měl vzít k srdci. I když je to oddechová, romantická četba, pět set stran je přeci jen hodně, ale rozhodně to stojí za to. Občas jsem se do příběhů zamotala a netušila jsem, z čího pohledu právě danou kapitolu čtu, ale posléze jsem se zorientovala. Nejhorší to pro mne bylo na konci, kde to již bylo náročnější, hlavně proto, že se příběhy prolínaly. I tak je to kniha Zásnuby skvělou knihou na letní oddechové čtení a já vám ji jednoznačně doporučuji.

Za poskytnutí recenzní e-knihy děkuji internetovému knihkupectví KNIHCENTRUM.cz

E-knihu si můžete pořídit zde.