Šepotání | Recenze

Originální název: Splintered
Autorka: A. G. Howard
Série: Šepotání
Počet stran: 376
Hodnocení Databázi knih: 83%
Hodnocení Goodreads: 3.99

Alyssa je na první pohled obyčejná holka, která ráda jezdí na skejtu a pracuje v obchodě s oblečením.. Ale uvnitř sebe skrývá, že je tajně zamilovaná do svého nejlepšího kamaráda. Ale to není to nejhorší. Slyší totiž šepotání květin, hmyzu a všeho možného. Její posedlostí je její kolekce mrtvých brouků. Prý je to dar, ale tento "dar" připravil její matku o rozum a ona od té chvíle zůstává v blázinci. A kéž by to bylo všechno, ale Alyssa pochází z rodiny Alice Liddelové, známé jako Alenky, která se dostala do Říše divů. Pravdou je, že tento dar, je prokletím za Alenčiny chyby, které napáchala v Říši divů. Když už se to s Alyssinou matkou horší, a hrozí jí  "úhoří" terapie, nezbývá ji nic jiného než se na vlastní pěst vydat do Říše divů a dát vše do pořádku.

Alyssa je výjimečná, slyší šepot květin a hmyzu, ale tato její výjimečnost, tento dar, je i jejím prokletím, které se předává z generace na generaci. A to díky své několika -pra babičce, Alence. Alyssa jako hlavní hrdinka mi vůbec nesedla. Bohužel, z nás dvou velké kamarádky nebudou. Stupidnější hrdinku jsem ještě jakživ nezažila. Svá rozhodnutí podřizovala podle emocí, které byla samozřejmě špatná. Ne vážně, kdo by skočil do králičí díry bez dalšího plánu? Velmi jsem se v ní zklamala. Nejen svou povahou mě naštvala. Když procházela zrcadlem, aby se dostala blíže ke králičí díře, stáhla sebou do Říše divů svoji tajnou lásku, Zacha. Šíleně svéhlavá, naivní a sobecká holka. Ale přeci jen mi v něčem udělala radost. Když sebou stáhla Zacha, nesnášela jsem ji, ale Zach. On mě překvapil. Byl to jediný normální člověk, který v Říši divů myslel rozumně. Autorka ale chtěla knihu ještě více okořenit, takže místo jednoho kluka, Alysse přihrála dalšího, Morfea. Můráka Morfea, jak mu přezdívala Zach. Morfeovi jsem rychle podlehla, stejně rychle jako Alyssa, uvěřila mu, a pak se hezky spálila. Nedokázala jsem pochopit, jak jsem mu dokázala podlehnout a uvěřit! Vždyť bylo očividné, že Alyssu zradí. Dřív, nebo později. Chtěla jsem si Alyssu a Morfea oblíbit, ale bohužel to nešlo, jediným mých oblíbencem byl Zach.

Prvně mě na ke knize zlákala naprosto úžasná obálka. Přišla mi sice maličko děsivá, ale jak sama obálka tvrdí, Říše snů je ve skutečnosti mnohem temnější, než jsme si mysleli. Dále jsem byla velmi zvědavá, jak si vlastně autorka s novým re-tellingem pohádky Alenka v Říše divů poradila.

Hned v momentě, co se mi kniha dostala do ruky, a já do ni poprvé nahlédla, mě překvapilo zelené písmo. Obávala jsem se, že se mi bude špatně číst, a bála jsem se oprávněně. Opravdu, číst zelené písmo není jednoduché, když na to nejste zvyklý. I když se hezky hodí k obálce.

Když jsem se pouštěla do čtení první kapitoly, byla jsem hned hozena do víru hmyzu a brouků. Nechutné. Myslela jsem, že to nezvládnu. První polovina, která se odehrávala v lidském světě, byla pro mne pořádná výzva. Šíleně jsem se nudila a těšila se na Říši divů, ale ta byla ještě tak daleko. Když jsem se přeci jen prokousala do druhé poloviny, byla jsem úplně uchvácena temnou stranou Říše divů. Bohužel, to autorka musela pokazit, a poslat na scénu Morfea. Morfea, ve kterém jsem se tolik zklamala, stejně jako v Alysse. Jak moc jsem se těšila na tento novodobý příběh o Alence, tak rychle má nadšenost upadala. Bohužel, toto nebylo nic pro mne. Miluju re-tellingy pohádek, ale tento mi k srdci nepřirostl. Nakonec jsem se knize rozhodla dát tři hvězdičky. Bylo by to horší, ale Zach, temná strana Říše divů a maličko i konec, to přeci jen na ty tři vytáhly.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz