Rudá jako krev | Recenze

Počet stran: 280
Vazba: E-kniha
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2013
Hodnocení Databázi knih: 69%
Hodnocení Goodreads: 3.44

Sedmnáctiletá Lumikki je nevýrazná dívka. Nikdy se nemíchá do záležitosti jiných a životem si poklidně proplouvá. Každé ráno se před vyučováním chodí "nabít" do školní temné komory, která je jejím útočištěm a nikdo do něho často nechodí. Ale jednoho dne v něm spatří několik sušících pětiseteurových bankovek a ve vzduchu pach krve. Ukáže se, že peníze do školy přinesli její tři spolužáci. Ani oni netuší, kde se vzali a už vůbec by nečekali, že tyto krvavé peníze nechal na pozemku někoho tak hodného jako je Elisa, drogový dealer. Nález peněz vrhne Lumikki do světa násilníků a dealerů a obrátí celý její dosavadní život kompletně vzhůru nohama. Dokáže Lumikki vyřešit tuto záhadu a nepřijít k úhoně?

Byla jednou jedna dívka, která se naučila bát...

Lumikki Andersová je dívka, co má ráda samotu, moc přátel tedy u ní nečekejte, silnou kávu a rídí se pravidlem "neplést se do záležitostí jiných." Lumikki se snaží nevyčnívat ve škole, ale její jméno ji to nedovolí. Na první pohled to není znát, ale její černé vlasty, bílá pleť,  rudé rty a jméno Sněhurka? Rozhodně ale nečekejte, že se Lumikki chová, nebo má něco společného s pohádkovou Sněhurkou, to vůbec. Je svéhlavá a svá rozhodnutí rychle mění. Do Lumikki jsem se rychle vžila. Neměla jednoduchý život, a její jméno ji v tom, aby zapadla ve škole, vůbec nepomáhalo. Klidně bych i řekla, že jsme si podobné, také nerada vyčnívám v davu a rozhodně jsem velmi zvědavá jako Lumikki, i když tvrdí, že se nerada plete do životů ostatních. Sice jsem zvědavá, ale tak odvážná jako je ona nejsem, to ani za nic, takže při čtení mi zůstával rozum stát nad její odvahou. Vůbec to není žádná naivní barbie, který se připlete do cesty drogovým dealerům. Ne, ona je odvážná a svéhlavá dívka, která jde přímo proti nim. Dalšími postavami příběhu jsou Lumikkiiny spolužáci - Tukka, Elisa a Kasper. Trojice, která se náhodou dostala ke oněm krvavým penězům. Všichni mi byli sympatičtí, ale bohužel, ani jeden z nich si mne nezískal tolik jako Lumikki.

První, co mne na knize zaujalo byla rozhodně obálka, z které mi lezl mráz po zádech, a skvěle ladila k názvu knihy. Dále pak anotace, dalo by se říct, že si mne hezky omotala kolem prstu. A nejvíce mne zaujaly názvy, jak název tohoto prvního dílu, tak i těch následujících dvou. Rudá jako krev, Bílá jako sníh a Černá jako eben. Připomíná vám to něco? Mě hned napadla Sněhurka, ale ujišťuji vás, že s tou pohádkovou bytostí, nemá tato kniha nic společného. Možná jen jméno hlavní hrdinky.

Když jsem se pouštěla do čtení, byla jsem velmi zmatená a nic nechápala. K tomu mě velmi zaskočila přímá řeč, která v této knize není napsaná, jak ji známe, ale na začátku je pomlčka. Až po delší době jsem se zorientovala a zjistila, že pár kapitol je napsáno z pohledu zločinců a jinak z pohledu Lumikki. Toto a přímá řeč bylo pro mne nečekaným, a také maličko nepříjemným překvapením. Později jsem si přeci jen zvykla a čtení si naplno užívala. Zakousla jsem se do knihy a vůbec nechtěla přestat. Rozhodně se těším na další díly, a hlavně na druhý díl, kde se Lumikki vydává do Prahy.

Za poskytnutí recenzí e-knihy děkuji internetovému knihkupectví Knihy.iDNES.cz

E-knihu si můžete pořídit zde.