Proměny srdce | Recenze

Originální název: Change of Heart
Autorka: Jude Deveraux
Série: Edilean
Díl: 9.
Hodnocení Databázi knih: 85%
Hodnocení Goodreads: 3.71

Kniha Proměny srdce je napsána do dvou období. Jedna část se odehrává v době, kdy Eli a Chelsea jsou ještě dětmi. Eli dostává možnost studovat na prestižní škole, ale nabídku odmítá, protože ho jeho matka potřebuje. Miranda, jeho matka, je laskavá žena, a její bývalý manžel této její laskavosti využívá. Eli se snaží své matce pomoc, co to dá, stejně jako pomohl, společně s Chelsey, ostatním, i když to bylo často nezákonné. Pak Eliho napadne svou matku seznámit s miliardářem Frankem, kterého poznal během školní exkurze do jeho firmy. Frank je morous a že mu nějaká žena, která není jako jeho milenky, leze do života, se mu nelíbí. Ale už vůbec nečekal, že se stane láskou jako života, a za vše může poděkovat Elimu a Chelsey. Druhá část knihy se odehrává o dvacet let později. Eli během let ztratil kontakt s Chelsey, ale nevzdává to, a neustále ji nahání, až do doby, než přímá jeho pozvání na večeři. Bohužel, se za ty roky Chelsea tolik změnila, stejně jako Eli, a už je nespojuje nic jiného než společná minulost. Pak se ale objeví velká záhada, kterou dokáží vyřešit jen oni dva, společně, jako kdysi dávno. Otázkou je, co bude potom, mají ještě šanci na společnou budoucnost?

Hlavním párem je Eli a Chelsea. Ti dva se znají snad odjakživa, jsou nejlepšími přáteli a tvoří skvělý tým. Společně pomohli již tolika lidem, sice nelegálně, ale nikdo na to nepřišel v té době. Eli je neuvěřitelně chytrý, až výjimečný kluk. Dostává jedinečnou nabídku, ale odmítá ji kvůli své matce, která je v područí jeho otce. Miranda, Eliho matka, byla vždycky milá, laskavá a něžná žena, a když poznala svého manžela, vždy mu vše odpustila. I po pár letech, co již spolu nejsou a on má novou přítelkyni, chodí za svou ženou si vybrečet nějaké peníze, a ona mu je vždy dává. Eli i jeho matku jsem si velmi oblíbila. Sice byla jeho matka naivní a poblouzená, ale vždy tu pro Eli byla kdy ji potřeboval. To samé dělal i Eli pro svou matku, ale také chtěl žít svůj život. Proto si usmyslel, sehnat své matce muže, který vy se o ni postaral, a vybral miliardáře Franka. Frank je morous, život zasvětil práci a po manželce, bílém plotu a dětech, netouží. Pak ale poznal Eliho a jeho život nabral nový směr. Zamiloval se a obrátil svůj dosavadní život vzhůru nohama.

O dvacet let později je pár Frank a Miranda stále šťastný a zamilovaný, jako na počátku jejich vztahu. Eli je počítačový expert a pracuje pro vládu, zasvětil svůj život práci, jako dříve jeho nevlastní otec Frank, a Chelsea, z té se stala modelka, ale každý je úplně jiný než byl v dětství. Je zajímavé sledovat jejich dospělé verze. Chelsea se změnila úplně od základů a chvíli ji trvá v sobě najít tu dívku, kterou bývala, ale během svého nacházení, to s ní Eli nevzdává. Velmi se mi líbilo, jak si k sobě Eli a Chelsea znovu nacházejí cestu.

Kniha Proměny srdce mne zaujala svou krásnou obálkou a anotací. Když jsem si o knize sháněla nějaké informace, zjistila jsem, že je již devátou knihou v sérii Edilean. Trošku jsem se bála, zda to nenavazuje na předchozí díly, ale když jsem se pouště do čtení, žádná návaznost se nekonala. Již jsem si od autorky Jude Deveraux chtěla přečíst pár jejích knih. Podle jejich hodnocení a názoru, že autorka píše jednoduše, svižně a čtivě, jsem se nechala zlákat na právě tuto knihu. A vůbec toho nelituji. Nic jsem od ní neočekávala, ale nakonec jsem byla velmi překvapena. Velmi se mi líbila první polovina knihy, která byla hlavně o Frankovi a Mirandě, ale druhá polovina také nebyla špatná. Sice měla pár mouch, ale to vůbec nezměnilo fakt, že jsem si čtení této knihy velmi užila a rozhodně si zasluhuje vaši pozornost. Za mě jednoznačně plný počet a určitě se poohlédnu po dalších autorčiných knihách.