Knižní zklamání za rok... | 2018

Zdravím! 😊

Už znáte knihy, které pro mne byly ty nejlepší za rok 2018 a rozhodně jich nebylo málo. Za zmínku rozhodně stojí Naslouchač či Černooká.
A jelikož se mi podařilo přečíst spoustu knih, a někdy jsem měla i šťastnou ruku na dobré kousky, jindy jsem ji zase neměla.
Poprvé se pouštím do článku, kde vám shrnu knihy, které mne za daný rok zklamaly.
Mám tu 8 knih, které jsem ve většině případech ohodnotila pozitivně, ale má očekávání od nich prostě byla vyšší.
Co zde najdete? Knihy populární i méně populární, a i když všechny označuji jako zklamání, hodlám v jejich sériích dále pokračovat, a snad se můj názor na ně v budoucnu změní.

Četli jste, nebo se chystáte na nějakou z knih, kterou v článku zmiňuji? 📖




Forever My Girl | Heidi McLaughlin, Bandit Publishing Company 2012

Forever My Girl určitě neznáte, v českém překladu nevyšla a film se do českých kin nedostal, ale já jsem na ní byla zvědavá opravdu hodně! Dost za to mohl film, který si mne získal barevností, vtipem. Jenže film nikde. Nemohla jsem ho nikde najít, takže jsem se pustila prvně do knihy. A bum. Je to kompletně jiný, postavy, charaktery a chování určitých postav. Mé natěšení na film a obraz, který jsem si v hlavě pro knihu vysnila se prostě s knihou, tak jak vypadá neslučoval. A pak přišel film. Ano, našla jsem ho! A za mne, obojí bylo fajn, ale pokud jste viděli trailer na film, či už jste ten film viděli, nečtěte knihu. A naopak, kdo četl knihu, film si nepouštějte.


Wonder Woman: Válkonoška | Leigh Bardugo, CooBoo 2018


První místo nejhorší knihy roku stejně vyhrává WW: Válkonoška od Bardugo. Bardugo dala světu tři knihy ze série Griša, následně duologii Šest vran, která bude nakonec trilogií, a pak tohle. Sice jsem nečetla Šest vran, ale se stylem autorky jsem se seznámila skrze její první díl Griši. V době, kdy jsem ji četla se mi to hodně líbilo, její styl, její postavy, svět. Všechno. A když tato autorka šla do WW, kterou já zbožňuji, nemohla jsem se toho dočkat! A tohle bylo něco strašného, jako kdyby to ani nenapsala ona. Diana byla postava k proplesknutí, akční scény k smíchu a poslední scéna byla vážně přitažená za vlasy. Tohle tedy ne. Nečtěte to, nestojí to za to, a nestojí to ani za ty peníze. Chudák já si teď mlátím knihou (anglickým hardbackem za 400,-) do hlavy za svoje spontánní uvažování.


Město z kostí | Cassandra Clare, Knižní klub 2013 (2. vydání)


Město z kostí je kniha, kterou jsem začala číst a nedočetla třikrát! TŘIKRÁT! Do čtveřice jsem to zkusila hlavně z důvodu, že seriál bude končit. (A ten mimochodem, je úplně fuj, raději si pusťte film.) Bylo mi řečeno z různých stran, jak skvělá ta kniha je, jakou roli mají v knize postavy a že nemám dávat na film, že s knihou nemá vůbec nic společného. Takže já asi budu výjimka, ale kniha má z filmem dosti společného. Můj největší šok z této knihy nastal v momentu se Simonem. Kvůli tomuto jste všichni neměli rádi film? Nebo za to mohla ta motorka? Vždyť ani v seriálu tyhle dva šílený body nesplnili! Do zklamání roku se kniha dostala hlavně kvůli tomu nadšení ostatních, kteří ho přenesli na mě. Popravdě, Město z kostí pro mne bylo více 'vyhajpovanější' než třeba Replika a Kletba vítězů. A ten cíl, co jsem knize dala se jí nepodařil naplnit. Hodlám v sérii pokračovat, ale zde se k dílům dostanu dříve či později uvidí až čas. Já jsem zatím ráda, že po pěti letech se mi ji konečně podařilo dočíst!



Kletba vítězů | Marie Rutkoski, Fragment 2018

Jestli mě něco zklamalo více než Wonder Woman, tak to byla Kletba vítězů. Na tuto knihu píše každý ódy, jak skvělé a originální dílo to je, ale není. Šíleně se to táhlo, nic se tam nedělo, a pokud se naskytl nějaký náznak akce, autorka se dala na úprk. Romantika? Prosím vás, to jsem vážně jediná, co ji tam neviděla? A ze všeho nejhorší je název. Vůbec jsem nepochopila co ta 'kletba vítězů' znamená. Až doslov mi to vysvětlil. Pozdě. Já nevím, co více mám udělat, abych vás od této knihy odradila. Možná stačí dodat, že obálka vypadá jak z doby Tudorovců a že za tento počin fakt peníze dávat nechcete.

Divotvůrce | Sebastien de Castell, Egmont 2017


Tohle mě tak moc mrzí, ale bohužel Divotvůrce u mne nezabodoval, tak jak u ostatních. A bohužel si to uvědomil i autor,  že nebudu největší fanoušek jeho kočkoveveráka a světa, který vytvořil. Jak si to uvědomil? Totiž, já mu řekla, že do jeho knih nechci věnování, že je pošlu dál skrze soutěž. Opravdu mě mrzí, že se mi Divotvůrce nelíbil, ale je to tak a já si snad někdy přečtu pokračování, ale vyhledávat ho nebudu.


Sleduj mě | A. V. Geiger, Yoli 2018

Věděli jste, že Sleduj mě byla prvně publikována na Wattpadu? Ano, autorka knihu poskládala z kapitol, které zveřejňovala na Wattpadu, ze které vzešly i další knihy, třeba After. Spousta lidí vidí nálepku Wattpad a už utíká, co mu nohy stačí od těchto knihy. Já jsem si ji nevšimla. Je pravda, že anotace vám toho moc neprozradí, to ani ta krásná obálka. Příběh sleduje dívku, která má nemoc, kdy nemůže vyjít ven z domu. A ona je šíleně zblázněná do hudební hvězdičky. Klišé námět doplněn o detektivní linku s nevysvětlenou vraždou. Za mne průměr, ale jen za ten šílený cliffhanger na konci, který mě přesvědčil, že si pokračování přečtu.

Jeden z nás lže | Karen McManus, Yoli 2017

Pamatujete si ještě, když kniha Jeden z nás lže vtrhla do knihkupectví? Já jsem si vážně hodně chtěla přečíst, ale s přísunem nových knih jsem na ni zapomněla. Pak se mi ale náhodou dostala do rukou a já si od ní slibovala velké věci. Jenže ty se nenaplnily. Pět dětí v místnosti a jedno z nich za zvláštních okolností zemře. Kdo je vrahem? Tady jsem měla úplně jinou představu toho 'smrtelného nástroje', což mě dost zklamalo, ale nevadí. Příběh není špatný, jen ta zápletka, kdy řeší tu smrt byla stále odsouvána někam do pozadí a do popředí se dostávaly postavy, kterých bylo vážně hodně. Špatně se v tom orientovalo, a to byl ten hlavní problém. Doufám, že se autorce její další knihy povedou lépe, a snad se jich dočkáme v překladu. Ta její novinka totiž vypadá fakt dobře!

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti | Ransom Riggs, Jota 2016 (2. vydání)

A poslední knihou je Sirotčinec slečny Peregrinové. Tuto knihu jsem se snažila přečíst už jednou a má očekávání byla taková - trošku strašidelný příběh s nádechem tajemna, ale stále určen pro mládež. Ehm, tak to se nestalo. Dostala jsem kostrbatý příběh s pohádkovou atmosférou a složitým stylem vyprávění. Jestli víte, jak vypadá první vydání této knihy, tak na něj rovnou zapomeňte. Děsivé to vůbec není. To spíše ta filmová obálka více odpovídá obsahu knihy. Sice jsem knihu pěkně sepsla, ale když se mé očekávání po filmu změnilo, byla jsem schopna na druhý pokus knihu dočíst, a to s pocitem, že se mi v celku i líbila, ale ano, měla nějaké mouchy. Do pokračování se zatím nechystám, ale nebráním se mu.

A jaké knihy v roce 2018 zklamaly Vás? 😢

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

18 komentářů:

  1. Na Wonder Woman se stále chystám. A doufám, že se mi bude líbit víc :D Mně se Město z kostí strašně moc líbilo. Možná se ti další díly budou líbit víc. Já mám třeba nejradši ten třetí :D Jinak taky nechápu, proč hodně lidí nesnáší film. Film je skvělý. Mám ráda i seriál, ale je tam mnohem více změn. Takže mi moc nejde do hlavy, proč ostatní nesnáší film kvůli tomu, že tam není úplně všechno podle knihy. Vždyť to ani nejde.
    Jeden z nás lže mě taky moc nebavilo a bylo to zklamání. Postavy mě vůbec nezaujaly a přišly mi nudné. A to řešení vraždy taky nic moc :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani tu Wonder Woman nečti! :D Je to příšernost :D
      Mě se Město z kostí líbilo! Dala jsem mu 4*, jen mě zaskočilo, jak to každý ospravedlňoval před seriálem a filmem. Přesně, i mě se film líbil. Seriál, eh, do toho jsem se musela už nutit. Jsem ráda, že skončí. :D Na ty zbylé díly se hodně těším! Otázkou je, kdy se k nim dostanu. :D
      Jéééj, nejsem v tom sama s knihou Jeden z nás lže. Je to škoda, možná kdybych to četla hned, kdy byla kniha vydaná, tak by se mi to líbilo. Ale za tu dobu jsem narazila na lepší knihy, a tohle se prostě jim nemohlo rovnat. :( Tak snad vyjde ta autorčina nová kniha. :)

      Vymazat
  2. Já se podobným titulům pro jistotu vyhýbám, ale Sirotčinec jsem četla a hrozně mě zklamal. Hlavní hrdina se choval naprosto divně, nevěřila jsem mu ani nos mezi očima, příběh mi přišel hrozně zmatený a strašidelné to tedy nebylo ani za mák. Vážně se mi líbily ty fotky, které byly v prvním vydání, ale to je tak všechno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem strašně ráda, že nejsem sama v tom, že mě Sirotčinec zklamal! Fakt se mi ulevilo. :D Já mám ráda ten film a fakt se mi líbil ten nápad s ymbrynami, ale od knihy jsem prostě očekávala něco jiného, než představil Burton ve filmu. Ty obrázky jsou i v tom druhém vydání, společně s fotkami z filmu, a přesně, ty jsou fakt úžasné, ale strašidelné vůbec. :/ Pokračování doma nemám, ani v knihovně ho nemáme, takže si s tím nedělám hlavu. Pokud se k dalšímu dílům někdy dostanu, super, ale pokud ne, vůbec mi to nevadí. :D

      Vymazat
  3. Wonder Woman jsem vzdala rovnou :D Batman mě taky moc nepřesvědčil, a to mám Marii Lu docela ráda. Nevím, čím to je (beztak protože to je DC a ne Marvel).
    Jeden z nás lže mě naopak docela překvapilo - je fakt, že se tam ta vražda moc neřeší a spíš to je o těch okolnostech, ale nakonec jsem s tím byla spokojená. A u Sleduj mě to mám přesně, jak píšeš, sotva jsem zjistila, že to je z Wattpadu, ruce pryč :D A Kletbu vítězů jsem chtěla zkusit, ale teď nevím :D
    Mě docela zklamala Smrtka; tu jsem sice taky ohodnotila kladně, ale čekala jsem od toho něco víc, když byl kolem toho takový boom. Pak Křišťálový meč, tam mě všechny postavy štvaly od začátku do konce, zuřila jsem nad zápletkou a jejím vývojem a v neposlední řadě taky nad úrovní překladu :D A největším zklamáním pro mě asi byla dvojka Labyrintu. Jednička se mi fakt líbila, ale dvojka mi zkazila veškerý dojem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Wonder Woman fakt nečti, ani ji nevyhledávej, dej rovnou ruce od ní pryč. :D Na Batmana se těším, myslím, že Marii Lu by se tahle kniha fakt mohla povést, ale kupovat si to nebudu. Počkám si a třeba se to objeví v knihovně. :D
      A to samé s Kletbou vítězů a Sleduj mě. Utíkej od toho fakt co nejdál. :D
      Na Smrtku se chystám a těším, takže tohle mi nedělej! :D Očekávám od ní velké věci. Na Rudou královnu se teprve chystám, ale ty obálky. ♥ Oooo, ty jsou mega hustý. :D A Labyrint jsem minulý rok začala, ale nedočetla. Druhý díl jsem zavřela v polovině, ale už si nevzpomínám o čem ta kniha vůbec byla, takže rereading je jasný. :D A asi se k němu přidá i ten první díl. Fakt už si nic nevybavuji. :D

      Vymazat
  4. Znám jen Město z kostí. A tato série je moje oblíbená. Ale taky jsem ji začala číst před více jak deseti lety, takže to bude hlavní důvod :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni! Tak to je opravdu dlouhá doba! :D Já doufám, že se můj názor na tuto sérii letos změní. Chtěla bych si ji přečíst, když se mi podařilo sehnat všechny díly, dokonce i ten šestý díl, který je všude vyprodaný! :D

      Vymazat
  5. Skvělý článek a zajímavý výběr :) Četl jsem Kletbu vítězů, která se mi líbila a z Divotvůrce jsem byla nadšená. Mě zase zklamal Muffin a čaj, Jedna želva za druhou a Osud Tearlingu. Moc chválené knížky, tak jsem od nich čekala hodně a pak z toho nic moc nebylo. Tak přeji letos šťastnou ruku s výběrem knih a samé dobré příběhy:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak je to možné, že tě zklamal Muffin a čaj?! :O To mě tak mrzí. :(
      Na želvy se letos chystám, chtěla bych si pořídit to krásné nové vydání v paperbacku a sérii Královna Tearlingu mám první dva díly, ale ještě jsem ji nečetla, ale chtěla bych. Jen není na seznamu priorit. :D

      Vymazat
  6. Mě asi nejvíc zklamal Sníh nebo popel. Dokonce jsem z toho dostala čtecí krizi. Všem se moc líbila, slibovala super čtení a prd. Sirotčinec se mi vcelku líbil, nějaké mouchy měl, ale další díly jsou zatím v pořadí. Asi neohromil zase tak moc. Jinak film mě zklamal na celé čáře. Potom jsem si říkala, že ta kniha není zase tak špatná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem Sníh nebo popel četla v roce 2017 a tedy, odvařená jsem z toho také nebyla. :D Plánovala jsem si zkusit ty další díly, ale když jsem viděla, jak lítají ty jednyhvězdičkové, nebo dvouhvězdičkové recenze, vzdala jsem to. :D Tohle fakt nepotřebuji dočítat. A ten konec byl fakt klišé, sice jsem ho neodhadla, ale mohla to autorka podat trošku zajímavěji. :D
      A Sirotčinec. Já jsem první viděla film, nespočetněkrát, který sice s knihou nemá nic moc společného, ale velmi se mi líbil. Něco podobného jsem od knihy nedostala, což mě mrzelo. I když jsem knihu zařadila sem, jako zklamání, nebylo to tak strašné v porovnání s WW: Válkonoškou, která totálně stála za prd! :D Do pokračování se nehrnu, kupovat si ho také neplánuji, ale pokud někdy nebudu mít co číst, a dokoupí tu sérii do knihovny, možná se pohne zem a já to dočtu. :D

      Vymazat
  7. Jee tam zrovna Sirotčinec miluju :-D a na Divotvůrce se chystám, tak snad nezklame. Jeden z nás lze mě také příjemně překvapilo. :-D je super, že máme docela jiný knižní vkus! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sirotčinec jsem sice zařadila do zklamání, ale zas tak špatné to nebylo. Jen mě mrzelo, že to nemělo více společné s filmem, který já mám vážně ráda. :D Divotvůrce, tak ten byl přešlap vedle. Četlo se mi to pomalu, táhlo se to, nevěřila jsem kouzlům a už vůbec mě nebral ten kočkoveverák. :( Smůla. A Jeden z nás lže byla moje chyba, měla jsem od knihy jiný pocit, že ta smrt prostě bude nějak tragická, a že vrahem je někdo s pokřivenou myslí, ale špatně jsem si přebrala informaci, že je to prostě jen young adult thriller. Prostě, moc vysoká očekávání, která se nenaplnila. Teď ale vím, co čekat, takže snad Yoli vydá tu autorčinu novou knihu! :D

      Vymazat
    2. :-D Joo tak to s tím Jeden z nás lže chápu. Jooo a tu chci taky! A má vyjít od Yoli Zrcadlo, zrcadlo od Cary <3 a vypadá to taky jako docela fajn YA thriller, tak jsem zvědavá. :-D
      A já to mám právě u Sirotčince naopak. Burtona jakože normálně miluju, ale tady prostě to podle mých měřítek zkazil, protože ty knihy jsem četla dřív a přišly mi boží. :-D

      Vymazat
    3. Nad Zrcadlem, Zrcadlem od Cary uvažuji! Sice nejsem největší fanoušek Cary, a co se týká jejího hraní, už vůbec ne, ale tohle bych chtěla zkusit :D
      A Sirotčinec... nespěchám na to. :D Ten první díl byl celkem ukončený, a ani ten zbytek knih nevlastním, ale pokud je někde objevím za lepší cenu, tak je tam určitě nenechám. :D

      Vymazat
  8. Divotvůrce se mi také moc nelíbil, ale Jeden z nás lže nebyla tak špatná kniha :D Ostatní nemohu soudit, nečetla jsem. Ale aspoň vím, na co si dát pozor :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Divotvůrce byl za mě průměr, do dalších dílů se zatím nechystám, i když všichni říkají, jak je dvojka skvělá. Jeden z nás lže byla moje chyba, měla jsem o knihy prostě jiná očekávání. :D

      Vymazat