12 sérií, které bych chtěla letos přečíst


Ahojky knihomolové! 😍

Jak už název napovídá, chtěla bych letos přečíst pár sérií, které vy už určitě dávno máte přečtené. Když na to teď koukám, měl by se tento článek jmenovat: „série, které bych už dávno měla mít přečtené“, ale bohužel, nemám. 

Při procházení knihovny jsem objevila několik sérií, které bych už vážně měla přečíst. Hlavně z důvodu, že jsou buďto ukončené, nebo závěrečný díl bude co nevidět publikovaný. 

Vybrala jsem celkem dvanáct sérií. Nemám zdání, co mě vedlo k tomuto číslu – troufalost, šílenství, nebo otestování svých možností – ale jedno je jasné. Až na ně mrknete, řeknete si, jak je sakra možné, že jsem je ještě nečetla?! Takže mi držte palce, ať se mi podaří pročíst se alespoň polovinou!
Tak schválně!
Kterou z daných sérií nemáte přečtenou vy? 😁

Nástroje smrti | Cassandra Clare

První díl Nástrojů smrti, Město z kostí, mám doma od Vánoc roku 2013, což byla doba, kdy sérii začalo znovu vydávat jiné nakladatelství. 
Od té doby jsem se knihu pokoušela přečíst třikrát. TŘIKRÁT! Ani v jednom případě jsem se nedostala za první třetinu knihy. Až čtvrtý pokus, který se konal minulý rok v září, byl poslední.
Konečně jsem se přenesla přes první třetinu knihy a dočetla to. A líbilo se mi, jen mě to tolik neoslnilo jako ostatní. Ačkoli mi trvalo pět let přečíst Město z kostí, za tu dobu jsem nastřádala zbylé díly, za což jsem neskutečně ráda, protože šestý a závěrečný díl, Město nebeského ohně, je všude vyprodaný.
A nejhlavnějším důvodem, proč bych si chtěla už tuto sérii odškrtnout, jsou závěrečné epizody seriálu, který se vrátí v březnu. Sice nevím, co se více blíží ke knize – jestli film nebo seriál – ale za mě je to rozhodně film, který opravdu zbožňuji. A co se týká seriálu, jsem ráda, že už mu bude konec.

Přečíst: 5 knih (kromě Města z kostí)

Labyrint | James Dashner

Sérii Labyrint jsem vlastně začala číst už minulý rok a chtěla jsem ji i dočíst, ale všechny mé plány zbořila pracovní cesta na veletrh do Frankfurtu. V té době jsem měla za sebou první díl a půlku druhého dílu. A pokud byste se mě dnes zeptali, jestli vím o čem to bylo, lhala bych vám, kdybych tvrdila, že si z toho něco pamatuji.
Jak víte, minulý rok vtrhl do kin závěrečný díl trilogie, Vražedný lék, který jsem si nemohla nechat ujít. Právě poslední filmová adaptace měla největší podíl na rozhodnutí přečíst si knižní sérii. A jak vidíte, nevyšlo to.
Dala jsem si menší výzvu, co se týká této série – nejprve kniha, pak re-watching filmu. V případě prvního dílu jsem to splnila, a u rozečteného druhého skončila. Letos bych se chtěla do této trilogie s dvěma prequely pustit znovu, tak snad to už konečně vyjde.

Přečíst: 5 knih

Šest vran + Griša | Leigh Bardugo

Určitě víte, že minulý rok měla autorka sérií Šest vran a Griši, Leigh Bardugo, dorazit na HumbookFest. Z toho bohužel sešlo, když autorka na sociálních médií oznámila, že ruší evropské turné ze zdravotních důvodů.
Okamžitě po zjištění, že přijede Leigh Bardugo jsem dostala strašnou chuť přečíst si její knihy. Dokonce první díl Griši – Světlo a stíny – jsem četla na konci předchozího roku a líbilo se mi to natolik, abych dala šanci pokračování. To dokonce pořídili do městské knihovny, ale od vyzvednutí knih mě odradila právě zpráva o zrušení turné.
Z toho důvodu jsem se rozhodla autorčiny knihy odsunout na letošní rok, kdy snad na ně bude i více času. A můj zájem o přečtení těchto knih dosáhl ještě většího levelu, když autorka oznámila chystaný seriál na Netflixu. Jsem na to šíleně zvědavá, má očekávání jsou obří, tak jen doufám, že se naplní. Jak se seriálovou adaptací, tak s knižními sériemi. A kdo ví, třeba to vyjde letos s HumbookFestem.

Přečíst: 5 knih


Než jsem tě poznala | Jojo Moyes

Knihu Než jsem tě poznala jsem si pořídila v roce 2013, okamžitě když vyšla. Zároveň jsem neodolala a hned ten den ji rozečetla a v pozdních nočních hodinách dočetla. Brečela jsem u ní jak želva, kapesníky všude kolem, ale v životě by mě nenapadlo, že budou další pokračování. 
Z nenadání jsem najednou uviděla v knihkupectví Život po tobě, což je druhý díl, a před pár měsíci jsme se dokonce dočkali třetího dílu, Sama sebou
Tato kniha, nyní již série, mě vrací do mých začátků, kdy jsem začala číst a psát blog, takže když teď mám všechny knihy doma, myslím, že je čas dát si re-reading prvního dílu a následně pokračovat dál, abych zjistila, co s mojí oblíbenou Loiusou Clarkovou autorka provedla. 

Přečíst: 3 knihy

Andělé | Lauren Kate

Každý máme nějakou sérii, která nás vykopla ze čtení dětských knih. U mě to byla série Andělé, hlavně tedy první díl, Pád, který mám spojený s noční můrou u zubaře. Ale odměnou byla kniha, právě Pád
Pád jsem četla ještě na základní škole, což už bude skoro deset let zpátky, a mě se to líbilo. Následně jsem se pustila do druhého dílu, Muka, který tedy dostává svému názvu. Muka jsem četla s utrpením několik týdnů, vůbec mě to nebavilo, nemohla jsem se začíst. Ale i tak jsem chtěla dát šanci třetímu dílu, VytrženíA ten jsem po první kapitole zavřela a už nikdy neotevřela.
S nadcházejícími roky nakladatelství Knižní klub vydalo ještě závěrečný díl, Vykoupení, a novelu, Zamilovaní andělé, a ačkoli jsem se přes třetí díl nikdy nedostala, tyto dva díly jsem si pořídila. Podobně tak i pátý díl, Odpuštění, což by měl být příběh Cama. 
Nemám od této série velká očekávání, jen bych si ji už konečně chtěla odškrtnout a snad u ní nepřijít o rozum. Tak mi držte palce!

Přečíst: 6 knih

Harry Potter | J. K. Rowling

Dostáváme se k mému nejhoršímu restu, Harrymu Potterovi. Na rozdíl od ostatních, já jsem na Harrym nevyrůstala, nějak mě tento fenomén nezaujal.
Historicky poprvé jsem Harryho přečetla až v 18 letech k maturitě. Někdy toto čtení nepočítám, protože jsem ho četla jako povinnost, ale nic to nemění na tom, že se mi to líbilo. O dva roky později, jsem si dala re-reading prvního dílu, což bylo na dovolené na Kosu. Následně o rok později, jsem se pustila do druhého dílu a jak tak koukám, letos to vidím na třetí díl a za rok na další.
Jenže letos bych už chtěla sérii dokončit, ale od čtvrtého dílu nabírají knihy na tloušťce a na menší písmenka, a na to se opravdu netěším. A nesmím zapomínat na osmý díl Harryho, který sice není součástí série, ale zároveň je, takže mě čeká šest knih, tak snad to letos vyjde!

Přečíst: 6 knih
(kromě Harry Potter a Kámen mudrců a Harry Potter a Tajemná komnata)

Kroniky Pozůstalých | Mary E. Pearson

Série Kroniky Pozůstalých je jedna z mých nejhlavnějších restů. Hlavně proto, že druhý díl mám na recenzi už delší dobu a ještě jsem ho nečetla. Fakt se stydím. Minulý rok jsem přečetla první díl, Falešný polibek, který se mi fakt líbil, jen jsem se neudržela a vyspoilerovala si hlavní myšlenku příběhu – kdo je kdo, asasín a princ – jsem fakt strašná. 

Ale vážně, když už jsem si pořídila i ten třetí díl, který vydá svou tloušťkou za oba dva díly, chtěla bych – vlastně musím – to dočíst. Minulý rok jsem dokonce plánovala s holkami společné čtení, ale z něho sešlo, takže to padá na tento rok a tentokrát už to vážně musí vyjít! 


Přečíst: 3 knihy

Skleněný trůn + Dvůr trnů a růží | Sarah J. Maas

A mám tu další dvě série, kterou jsou od stejné autorky, které jsem ještě nečetla – vlastně nedočetla – Skleněný trůn a Dvůr trnů a růží od Sarah J. Maasové. Doufám, že nejsem jediná, která tuto sérii ještě nečetla/nedočetla, ale když ona píše rychlostí světa, tak jak to všechno mám stíhat!
V sérii Skleněný trůn mám za sebou první díl se stejnojmenným názvem a prequel Krvavé ostří. Důvod, proč jsem v této sérii nepokračovala dál, je jednoduchý. Druhý díl, Půlnoční korunu, jsem dostala od svého bratra asi před dvěma lety k Vánocům, a co jsem udělala? Já jsem knihu otevřela na poslední straně a vyzradila si hlavní motiv příběhu! Jsem normální? Asi ne. Od té doby jsem po knize nesáhla, ale hromadím si tu další díly. Jak asi víte, letos autorka vydala poslední sedmý díl, který uzavírá tuto sérii a v češtině by měl vyjít v létě. A já se na ten poslední díl hodně těším, protože díky němu se konečně k této sérii dokopu.
A co se týká autorčiny druhé série, Dvůr trnů a růží, tak opět i zde jsem sérii začala a nedokončila. První díl se mi neskutečně líbil, opravdu tak moc, až jsem uvažovala o přečtení dvojky v angličtině, jenže z toho sešlo. Má motivace zase nabrala na obrátky, když vyšel v češtině třetí díl, Dvůr křídel a zmaru, jenže pak jsem viděla, jak někteří jeho čtenáři daný díl podpalují, a to byla poslední kapka. Sérii jsem nechala ležet chladem a dosud se k ní nevrátila. Ale podobně jako u všech výše zmíněných sérií, bych to chtěla letos napravit. Plány mám opravdu obří, tak snad do nich zakomponuji i tuto sérii.

Přečíst: 12 knih

Vampýrská akademie | Richelle Mead

Sérii Vampýrskou akademii sice nevlastním, ale první díl, který se v mé knihovně nachází, mě svou výraznou zelenou barvou, praštil do očí. Vampýrskou akademii mi na střední škole doporučila má spolužačka, o niž jsem si myslela, že neví, co to kniha je. Ale velmi mě překvapila, když mi doporučila třeba sérii Smečka a následně právě VA, kterou jsem nikdy nedočetla. Postupně jsem si od ní půjčila první čtyři díly, které jsem všechny přečetla, ale u čtvrtého dílu, Krvavého slibu, jsem umírala. Táhlo se to, nebavilo mě to, a kdo četl, ví, co se tam stalo s hlavní mužskou postavou. Trvalo mi několik týdnu přečíst tento díl, a když už jsem ho konečně přečetla, měla jsem se hned pustit do dalších, ale neudělala jsem to. Další díly jsem si od spolužačky nepůjčila, čímž pádem nemám přečtené poslední dva díly a nevím, jak to s hlavními hrdiny nakonec dopadlo. Oficiálně. Neoficiálně, mám sérii vyspoilerovanou. Ale letos bych už konečně chtěla sérii přečíst, ale ne pouhé dva díly, všechny, a dokonce jsem na tom už začala pracovat. Před pár dny jsem přečetla první díl a nyní pokračuji druhým dílem, tak snad mi toto tempo a motivace vydrží i u dalších dílů. Dočetla jsem druhý díl a pokračuji třetím dílem!

Přečíst: 4 knih (kromě Vampýrská akademie a Mrazivý polibek)

Dokonalý pár | Ally Condie

Ačkoli mám v knihovně ještě spoustu dalších sérií, tou poslední, kterou si dávám za cíl tento rok je série Dokonalý pár. Podobně jako s mou velmi oblíbenou sérii, Hex Hall, i tato série jaksi upadla v zapomnění.
Já jsem četla první díl na střední škole, tuším ve druhém ročníku, a velmi se mi to líbilo. Nápad, provedení, čtivost, jednoduše všechno, ale bohužel v knihovně neměli pokračování a třetí díl se teprve chystal do tisku.
Když už to vypadalo, že bych sérii mohla mít, šla do Levných knih a tam byla v mžiku vyprodaná. Minulý rok se mi ale podařilo odkoupit ji za skvělou cenu, z čehož mám neskutečnou radost. A i když z ní pravděpodobně po tolika letech, už nebudu tolik nadšená, šíleně se na ni těším!

Přečíst: 3 knihy 


Suma sumárum: 52 knih 

Páni! To je neskutečné číslo, které mě v tuto chvíli děsí, 

ale nechám tomu volný průběh, a uvidíme, u jakého čísla nakonec skočím. 😋

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

16 komentářů:

  1. Mám stejný problém. Plno rozečtěných sérií a ne a ne se dokopat je dočíst. Už loni jsem s tím chtěla něco udělat, ale skončilo to mizerně (nedočetla ani jednu sérii :D). Letos to hodlám změnit, snížila si nároky a ono pořád nic :D Z tých sérií jsem četla jen HP a sedm mám na seznamu už od vydání prvního dílu a stále se nejsem schopná dokopat je rozečíst (nebo ještě lépe přečíst). Každopádně držím palce, ať jich přečteš co nejvíc a uděláš za nimi tu pomyslnou fajfku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já ti držím palce, ať už se do nějaké série, kterou máš na seznamu pustíš, nebo ne. :D
      Já doufám, že se dostanu aspoň přes polovinu sérií. VA už mám skoro za sebou, takže snad mi motivace vydrží. ♥

      Vymazat
  2. Já mám v plánu přečíst série Šest vran a Dokonalý pár :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Skvělá volba! Dokonalý pár, první díl, se mi před roky strašně líbil, tak jsem zvědavá, co na něj řeknu teď. A co na něj řekneš ty. :D ♥

      Vymazat
  3. Teda, to bych i já četla aspoň tři měsíce :D Přeju hodně štěstí!
    A nechceš, abych se vyjadřovala k šesti vranám, viď?
    Marky (Books are my life...)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥
      Jenom tři měsíce?! Já tohle mám na celý rok! :D Plus čekání na vydání sedmičky u Skleněného trůnu! :D
      Já nevím... chci? :D

      Vymazat
  4. Nástroje smrti je moje oblíbená série, takže jsem hodně zvědavá, jak se ti další díly budou líbit. Labyrint je taky můj velký rest. Chci si ho přečíst od té doby, co vyšel film k prvnímu dílu, ale jaksi jsem se k tomu nedostala. No..tento rok se to pokusím (zdůrazňuji slovo pokusím) napravit :D
    Sérii Šest vran miluji! Určitě si ji přečti přednostně :D Grišu mám tento rok taky v plánu dočíst kvůli seriálu. A pozor je to vážné! Už mám doma první díl z knihovny :D
    Než jsem tě poznala je skvělý příběh, ale bohužel mi nesedl styl psaní autorky:(
    Já jsem sérii Pád četla ve třinácti a líbilo se mi to. Když jsem se, ale o několik let později pokusila o re-reading, umřelo mi pár mozkových buněk. Takže si raději nechám pěkné vzpomínky a už se nikdy nebudu pokoušet o re-reading. :D Přeji ti s touhle sérii hodně štěstí. :D Harry Potter a prokleté dítě bylo strašné. Být tebou vyhnu se tomu :D
    Skleněný trůn je skvělá série, jedna z mých nejoblíbenějších. Co se týče podpalování třetího dílu Dvoru, hodně líbí to nafukuje a moc přehání. Mně se třeba kniha neskutečně moc líbila a považuji ji za TOP knihu.
    Držím ti palce se čtením! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! ♥
      První díl Nástrojů smrti mě sice nenadchnul jako ostatní, ale líbil se mi! Na pokračování se neskutečně těším, ale bude mi chvilku trvat, než se k němu dokopu. :D
      Šest vran si chci letos rozhodně přečíst! Slyšela jsem na to takovou chválu, až i mě to přinutilo o sérii uvažovat. :D
      Labyrint, no, jsem fakt ostuda, že jsem to nedočetla. :( A to mě ta jednička fakt bavila, ale četlo se to tak strašně pomalu a napsaný to bylo složitě, takže tak. :D
      U série Andělé počítám, že už to nebude ono, jako když jsem to četla ve dvanácti. :D Dost se toho bojím, ale chtěla bych si ji odškrtnout ze seznamu restů, tak snad. :D
      Než jsem tě poznala je skvělá kniha! Mrzí mě, že sis nesedla se stylem psaní autorky. Jsem na pokračování zvědavá, ale zároveň se bojím, co tam autorka vyvede, nejspíš to brzy zjistím. :)
      Skleněný trůn, první díl a prequel, se mi strašně líbil, ale já jsem si prostě musela přečíst konec dvojky, než jsem vůbec tu knihu začala. :D A Dvůr, doufám, že nebudu muset svoji kopii třetího dílu podpalovat! První díl se mi líbil, takže se modlím, že i ty další díly budou stát za to. :D

      Vymazat
  5. Fíha, to jsou plány, na které bych si asi netroufla :D já se většinou vracím k jedné dokončené sérii ročně a hlavně ne moc často dočítám celé série protože mne až tak moc neosloví první díl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem blázen, já vím. :D Mám to na celý rok, tak snad se dostanu alespoň přes šest sérií. :D To se mi zatím stalo u jedné knihy, to, že mě neoslnil první díl, a to u knihy Zář. Pane bože, to byla tak strašná kniha. :D A tolikrát letěla z jednoho koutu pokoje do druhého. :D Je zázrak, že přežila. :D Moje myšlení už tolik ne. :D

      Vymazat
  6. tak tomu rikam vyzva, budu drzet palce
    harry a nastroje msrti jsou moji oblibenci a tu posledni bych uz taky mela precist :-D treba udelame spolecne cteni :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju! :D
      Třeba! Dám ti vědět, až se k sériím dopracuji. ♥

      Vymazat
  7. Hej, tak některé série, které zmiňuješ mám taky v plánu - od Bardugo mi zbývá poslední díl Griši, pak oba díly Šesti vran a Trnitá řeč + se maga těším na King of Scars :D Z Kronik Pozůstalých mi zbývá Zrádné srdce a Temná krása. Ze Skleněného trůnu mi zbývá Krvavé ostří, Věž úsvitu a kdyby mě to jo chytlo, mám doma i závěrečný díl v angličtině. V HP mám větší resty xD a co se ostatních sérií týká - některé zmíněné mam dočtené, některé jsem nikdy číst nezačala (a nemám v plánu) nebo je mám rozečtené, ale s dočtením moc nespěchám :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak jako, že máš u HP větší resty?! :D Kde jsi kruci skončila? :D Já nevím, kam dřív skočit - rozhodně musím letos už dočíst série Kroniky Pozůstalých, protože jsem děsně zvědavá na tu novou sérii, co se odehrává ve stejném světě. Pak určitě série Nástroje smrti, jako to je pro mě velký rest. :D Snažím se ji přečíst už šest let, tak snad letos konečně je ten rok, kdy si ji odškrtnu se seznamu. A co se týká Skleněného trůnu a Dvoru trnů a růží, tak k těm bych se letos taky ráda dostala. :D Ale nikam nespěchám, vždyť je teprve duben! :D

      Vymazat
  8. To jsou celkem velkolepé plány :-) Osobně mám z tvého seznamu zálusk na Šest vran, kterou mám již nějaký pátek doma a ráda bych dočetla i Než jsem tě poznala, i když mám z toho posledního dílu trochu obavy.
    Každopádně série jsou zlo, taky mám doma nějaké rozečtené a člověka to pak mrzí, když dává přednost jiným knihám :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně! Série jsou zlo! :D A nejvíc mě to štve u Než jsem tě poznala! Jak se to stalo, že je to trilogie?! :D Bojím se toho, ale nemůžu říct, že nejsem zvědavá, jak to pokračuje :D
      A děkuji! Nevím, jestli se mi podaří prokousat všemi, ale jako doufám, že alespoň polovinou! :D

      Vymazat