HumbookFest 2018 | Fotoreportáž: Jaký byl letošní svátek knihomolů?


Zdravím! 💛

Tak jsme se ho přeci jen dočkali... vy se vážně ptáte čeho?! No přeci 6. října a HumbookFestu!
Ten den, se již třetím rokem plní sny mnohým z nás, a já jsem  letos měla možnost tam býti již od otevíračky. 
Minulý rok jsem měla na druhý ročník VIP vstupenku, ale dorazila jsem tam až na autogramiádu. Bohužel jsem tam nemohla být od rána, jelikož jsem měla přednášky. 
Ale letos jsem si nemohla odpustit nebýt tam s vámi všemi hned od začátku.
Jak již víte, letošní rok byla propagace tohoto knižního festivalu obrovská - velké prostory, čtyři zahraniční autoři, funko pop ve stánku s knihami, cosplaye a spousta dalšího!

Takže, jdeme se mrknout, jaký byl třetí ročník HumbookFestu z mého pohledu? 😉



Vezmeme to od začátku... cesta do Prahy. Jízda domů z pátečního srazu s autory byla šílená, ale zázrakem jsem se přeci jen dostala domů. Pozdě, ale přeci jen! Sobotní ráno probíhalo vesměs následovně: a sakra, co ten budík chce, já chci ještě spát! Byla jsem tak hotová z dvouhodinové cesty domů, že z pátka na sobotu jsem toho moc nenaspala, ale naštěstí jsem byla na HumbookFest připravená dopředu!
Takže jsem v sobotu brzy ráno nasedla do autobusu směr Praha a HumbookFest! Na místo činu jsem dorazila brzy, ještě předtím, než se začala tvořit ta neskutečně dlouhá fronta, a hned jsem se připojila k ostatním - Adi, Maggie, Aničce, Klárce, Olivce, Cristy a dalším.



Pro letošní ročník organizátoři vymysleli opravdu spoustu akcí - různé soutěže, ankety, možnost pořízení Humbook merche, a hlavně cosplaye

Já osobně na tohle nejsem, ale nemohla jsem si to nechat ujít, takže pokud jste někde narazili na holku ve žlutočerných podkolenkách, tak to jsem byla já ve svém volně inspirovaném kostýmu Louise Clarkové. Nevíte, kdo je Lou? Louise Clarková je postava z knihy Než jsem tě poznala od Jojo Moyesové, knihy, která mě neskutečně ovlivnila a já jsem si možnost býti na jeden den Lou neskutečně užila.
Ale musím dodat, že obdivuji každého, úplně každého, kdo se odvážit a dorazil v kostýmu - klidně i v převleku za studenta Bradavic a nikoho konkrétního! Byli jste všichni naprosto boží, a pokud bych měla na někoho ukázat, tak Ondra jako Wonder Woman dostal nás všechny. Opravdu, jeho cosplay byl na jedničku, stejně tak úžasné Everlinet, která ztvárnila Daenerys. Neměla jsem slov. A pak ještě z jedné slečny mi vážně spadla brada až na zem, a to holčiny, která šla za přeměněnou Bellu Swanovou. Pane bože, strašně mě mrzí, že nemám žádnou její fotku, ale ta vypadala přesně jako Bella, a já jsem z ní byla paf!

Hned od otevření brány začal humbuk, co si budeme povídat... lidé se nahrnuli, a k mojí smůle, fronta v naprosto dokonalém stánku s knihami a funko pop postavičkami, byla katastrofická. Za mne, orientace stánku do ostrůvku, bohužel neuspěla. 
Naštěstí jsem při čekání narazila na holky, se kterými jsem se neskutečně pobavila. Jejich kostýmy byly úžasné! A hned se nechaly zlákat na knihu Naslouchač, kterou si každý povinně musíte přečíst! Celkově jsem si připadala, že jsem ve frontě strávila celé své mládí, a ne pouhých 45 minut, ale ulovila jsem tam podepsané Rebely vln a funko Bezhlavého Nicka, takže to čekání stálo za to.



Neměla jsem dopředu plány, co bych chtěla vidět, či si pořídit, ale jedno bylo jasné - chtěla jsem jít na besedu o dystopiích s Pavlem a Petrou. Ale ono to nevyšlo... proč? 
Jakmile jsem vylezla z fronty u stánku s knihami, koukám, že se vedle začíná tvořit další, a ta byla na podpis Petry Machové, která napsala Dračí město. Na tuto knihu jsem čekala tak strašně dlouho, že jsem podpis prostě chtěla, takže jsem si šla vystát další frontu. 
Jenže tím pádem jsem nestihla besedu o dystopiích. Dobře, možná bych ji ještě stihla, ale ono se stalo tohle. Koukám za sebe, na tu frontu, a ona se vůbec nepohybovala, stále byla neskutečně dlouhá, jak je to možný? 
To proto, že u stejného stolu měli za pár minut podepisovat Pavel s Petrou, takže na frontu k Petře Machové se přifařila i ta na tyhle dva dystopické autory. Nezbývalo mi nic jiného, než se přidat na konec s Naslouchačem a Fajou, které jsem si chtěla nechat podepsat. Celkový stav hodin, které jsem strávila ve frontě na Petru Stehlíkovou? Dvě hodiny a pár drobných minut.



Naštěstí, čas ve frontě plynul opravdu rychle, skvělou společnost mi tam dělaly holky ze Slovenka či Kája @penny_and_books, která mě opravdu dostala svoji hláškou o Warcrossu. Už jste ji slyšeli? Jestli ne, nebojte se, ona nám to ještě párkrát zopakuje. Jinak mě ale hodně nalákala na Warcross, jelikož obě dvě jsme četly Ready Player One a totálně se do toho zbláznily. Takže ano, dám knize šanci!
A k mému štěstí, podpisy od Petry Stehlíkové a Petry Machové nebyly jediné, které jsem si z HumbookFestu odnesla. Ve frontě na Petru Stehlíkovou jsem narazila na slovenskou bloggerku Majku @lynvonnightlight, které před měsíce vyšla u slovenského nakladatelství CooBoo její kniha V znamení ametystu. Jelikož jsem s ní byla dopředu domluvená, že mi můj výtisk knihy podepíše, byla jsem neskutečně ráda, že jsem ji tam přeci jen dohledala! Takže teď nejenže mám ve své knihovničce slovenskou knížku, ale je také podepsaná! ÁÁÁáá!



Co se týká programu, tak jsem bohužel byla jen na jediné besedě, ale to nemění nic na tom, že jsem si ji neužila! Beseda, které jsem se zúčastnila nebyla žádná jiná, než beseda o booktube, kterou měly na starosti holky Klárka, Zuzka a Míša. Já všechny z nich sleduji, obdivuji jejich tvorbu a odvahu se postavit před kameru, takže představa, že bych tam nebyla, to prostě nee!

Nejprve musím pochválit prostory sálu, kde holky mluvily. Ano, sice to byl jen vedlejší sál, ale páni, tolik místa, a i když jsem tam nepřišla přímo na čas, byla jsem hned ve třetí řadě, takže neuvěřitelný! Tolik lidí, tolik prostoru pro sezení a možnost mikrofonu po stranách, no nemám slov!
Beseda začala pár slovy moderátora a následně měly holky připravenou prezentaci. Co jsem nefotila během dne, jsem si zde vynahradila, jelikož vše, co hodlaly holky probrat, mě zajímalo do posledního detailu. Kdo si už všiml, tak ano, i já jsem se už rozhoupala a založila si Youtube kanál. Knižní! A dokonce tam je i jedno video.

Ráda jsem se dozvěděla o jejich začátcích a nástrojích, které ony používají k natáčení. Docela mne i překvapilo, co všechno je potřeba. Samozřejmě, že jsem věděla, že foťák či kamera, ale že také mikrofon má svůj účel, no to už je jiná. Vyfotila jsem si i v jakých programech holky videa stříhají a jakou hudbu do pozadí pouštět, abychom se vyhnuli jistým problémům. 
A samozřejmě, byla zodpovězena i otázka, kolik si takový booktuber za tohle všechno vydělá. Pěkný balík peněz to rozhodně není, a už vůbec se s ním nedá počítat v počátcích, ale nyní to aspoň všichni víme, a můžeme se od toho odrazit dál. 
Z besedy jsem si odnesla opravdu hodně nových informací, kterými bych se i já jednou chtěla řídit, ale prozatím to vidím tak, že než má videa spatří světlo světa, bude to chtít hodně úprav.





Po besedě jsem se vrátila ke stánku s knihami, kde se dav knihomolů zmírnil o 100% a nafotila ještě pár fotek.
Docela mě překvapilo, že tam zůstalo tolik knih s podpisy autorů. Ano, byly dražší než samotná kniha, ale mne tolik nevadilo, protože v knihkupectví bych si Rebely vln pořídila za podobnou cenu - dobrá, možná o padesáti korunu levnější - ale když už jsem měla možnost vidět autorku naživo, a vidět to její nadšení z nás všech, neodolala jsem té podepsané, a nelituji toho.
Co mne ale přeci jen mrzí, je fakt, že funko pop postavičky šly opravdu na dračku a ty nejlepší byly hned fuč. Nedělá mi žádný problém pořídit si je na eBayi či na jiných stránkách, ale menší rada pro příště: bude to chtít více postaviček, protože tenhle tah byl skvělý a odteď ho chci pořád!
A nejen funko pop postavičky udělaly díru do světa. Dokonce i Humbook merch si na stánku nevedl špatně! Zvažovala jsem pořízení si žluté svíčky od Abyss, ale nakonec jsem si to rozmyslela, a udělala jsem dobře. Cestou domů jsem ji pak nalezla v ambasadorské VIP tašce! A roztomilý byly i plecháčky a termohrnek, kterým jsem odolala, ale když teď na ně koukám, možná příští rok už neodolám.
A jak všichni již víte, letošní VIP taška se na výběr knihy neskutečně povedla. Chystaná novinka od autorky Holly Blackové, Krutý princ, získává neobyčejnou pozornost v zahraničí, a koukala jsem, že i čeští bloggeři, co knihu již četli jsou z ní nadšením bez sebe. Takže za mě, palec nahoru!




A na závěr bych chtěla dodat menší zhodnocení letošního ročníku:

Plusy:
+ úžasné prostory, jež nabízí Kongresové centrum (k tomu ten dokonalý výhled na Prahu!)
+ čtyři zahraniční autoři, kteří již od prvního okamžiku si sedli do noty a zlepšili náladu všem okolo (hlavně Sebastien a jeho dobrá vlastnost, vtipálek)
+ organizace (nikdo nepředbíhal ve frontách, každý sponzor dostal svůj vlastní stánek)
+ stánek Loydu - nejvíce propracovaný a neustálá pozitivní nálada, a také neustálá zásoba čajů. Opravdu, tento sponzor se velmi osvědčil a doufám, že ho budeme vídat i nadále.
+ čeští autoři a spojení s nakladatelstvím Host - za sebe mohu říci, že jsem neskutečně ráda, že Host vyslal na HumbookFest Petru Stehlíkovou, Petru Machovou a Pavla Bareše. Jsou to neskutečně sympatičtí lidé a jejich knihy si zaslouží mnohem více pozornosti, než mají.
+ VIP balíček - sice jako ambasadorka jsem dostala lepší balíček, ale i VIP balíček se opravdu moc povedl, a největší výhrou byl určitě recenzní výtisk knihy Krutý princ a také pevná taška s logem Humbooku.
+ Humbook merch - skvělý nápad, nádherné provedení, doufám, že se ho dočkáme i příští rok!
+ Humbook stánek - zlevněné knihy, možnost pořízení podepsané knihy, funko pop postavičky, jednoduše ráj na zemi!
+ cosplaye a následná cosplayerová soutěž
+ záložkový workshop - ulovila jsem tam tolik záložek, pod podmínkou, že je nafotím, kde se dá, a vůbec svého lovu na ně nelituji! Jsou naprosto dokonalé, opět, díky Sharys a její magické tvorbě, takže ty si propagaci zaslouží vždy a všude!


Mínusy:
- organizace Humbook stánku - bohužel orientace stánku do ostrůvku se zde nevydařila, lidé se množili ze všech stran a chudáci prodejci na druhé straně ani netušili, kde se co nachází. Nesčetněkrát jsme jim museli napomoct při prodeji a při nalezení dané knihy. A také malá nabídka knih. Pokud vím, Kletbu vítězů či Warcross jste tam již po 11h nenalezli.
- fronta na autogramiádu českých autorů - problémem by ani nebyla ta fronta, ale její organizace. Proč Petra Machová na svoji autogramiádu dorazila s 20 minutovým zpožděním? A proč u daného stolu museli podepisovat i Pavel s Petrou, když Petra ještě neskončila? Tím pádem jsem ten kolotoč podpisů musela vystát dvakrát ve stejné frontě. Pro příště by to chtělo zakročit, a buď dodržet časový rozpis či vymyslet nový prostor pro podpis další českých autorů.
- jídlo - ano bohužel, k mojí smůle nejenže Warcross byl vyprodán téměř okamžitě, stejně na tom byl párek v rohlíku. Takže pro příště, myslet více dopředu a nakoupit jich tuny. Přeci jen na tuto akci dorazilo přes 2000 lidí!


Takže já jsem si letošní ročník HumbookFestu opravdu velmi užila! 
Děkuji všem, které jsem díky tomuto festivalu mohla poznat a potkat! 
Děkuji Humbooku za možnost býti ambasadorkou a doufám, že se uvidíme zase příště! ♥


nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat