HumbookFest 2018 | Čtecí příprava na Humbook

Ahoj všichni! 😉
Ano, já vím, že HumbookFest je už dávno za námi, a tenhle článek nás jen hodí do deprese, protože do dalšího HumbookFestu je ještě dlouhá doba... ale!
Chtěla bych zde shrnout všechny knihy, které letošní zahraniční i čeští autoři, mají na svých kontech.
Spousta z nich je venku už delší dobu. Leží tam, na pultech knihkupectví, čekají na otevření a na přečtení, ale některé vyšly nedávno a už teď si zaslouží vaši pozornost, a po Humbooku ještě víc!

Já osobně, jsem přečetla celkem 9 knih a 2 rozečetla, a ty jsem bohužel, dosud nedočetla. Ale nehodlám to s nimi vzdát, plánuji se k nim vrátit a začíst se co nejdřív.
Takže, jak na to koukám, má čtecí příprava na Humbook nebyla moc hvězdná, ale to, co jsem stihla přečíst, jsem si nesmírně užila a vše vám strašně moc doporučuji! Ale teď se pojďme mrknout na kompletní soupis všech knih, které autoři kdy napsali (zatím!, ještě spoustu knih napíšou, doufám)!



První zahraniční host, autorka Sara Raasch má na kontě celkem 4 knihy - trilogii Sníh nebo popel a první díl z duologie Rebelové vln. Rebelové vln vyšly v překladu den před HumbookFestem, takže knihu jsme si mohli pořídit s podpisem či bez právě tam. Já od Sary přečetla pouze Sníh nebo popel, ale chci dát šanci pokračování, stejně tak Rebelům vln, tak uvidíme.

Druhým zahraničním hostem byla uznávaná autorka Claudia Gray. Claudia se v psaní knih pohybuje už delší dobu, celkem jich napsala 18. Ano, 18 knih, to je tedy číslo! V českém překladu autorce u nakladatelství Egmont vyšla její vampýrská série Akademie Evernight, která bohužel již není nikde k dostání. O pár let později, kdy bylo Star Wars na vrcholu, napsala autorka knihu Ztracené hvězdy, kterou já naprosto zbožňuji! A v neposlední řadě, je tu série Ohnivák, která se zabývá cestováním skrze dimenze. U nakladatelství CooBoo zatím vyšly dva díly, třetí je plánován na příští rok.

Přečteno: 
Od Sary Raasch - Sníh nebo popel 
Od Claudie Gray - Ztracené hvězdy, rozečetla jsem Tisíc kousků tebe (nedočetla)


Každý byl úplně bezsebe, když měla dorazit Leigh Bardugo, jenže bohužel, zdraví ji to nedovolilo, tak musela plánované turné zrušit. Místo třetího zahraničního hosta se uvolnilo, a to, za pět minut dvanáct, přijala mladičká skotská autorka, Estelle Maskame. Jednadvacetiletá autorka má za sebou celkem 5 knih, z nichž je to romantická trilogie DIMILY, ke které nedávno vydala bonusovou novelu z pohledu hlavního hrdiny. Tuto novelu plánuje nakladatelství Fragment vydat příští rok. Co se týká té páté knihy, ta je zatím pouze v angličtině, o českém překladu nevím, ale je to samostatná kniha, a autorka používá jednoduchou angličtinu, takže pro začátečníky by to mohla být vhodná první kniha. Já mám přečtenou sérii DIMILY, a spíše ji doporučuji mladším čtenářům, kteří se v ní shlédnou. 

Když Humbook sháněl náhradu za Leigh, organizátoři nepočítali s tím, co následovalo. Ozval se další autor. Takže najednou ze tří, byly čtyři zahraniční hosté. A tím čtvrtým byl kanadský autor Sebastien de Castell. Sebastien napsal již celkem 8 knih, z nichž zatím pouze dvě vyšly v češtině, a to jsou první a druhý díl ze série Divotvůrce. Autorova první série je v zahraniční velmi oblíbená a dosahuje vysokých hodnocení. U nás je to jeho druhá série, které se dostává nejvíce pozornosti. Já jsem četla Divotvůrce, a bohužel, u mne nezaválel. Nevím, jestli se do pokračování pustím, ale určitě byste knize měli dát šanci, třeba vás překvapí.

Přečteno: 
Od Estelle Maskame - Víš, že tě miluju?, Víš, že tě potřebuju?, Víš, že mi chybíš?
Od Sebastiena de Castella - Divotvůrce


Pavel Bareš, autor dystopické knihy Projekt Kronos, která byla na mém seznamu hodně dlouho. Pořídila jsem si ji letos v lednu, ale k přečtení jsem se dostala až toto léto. Je to pěkná bichle, ale stojí za přečtení. Autor nám slibuje opravdu nadupané pokračování, které by mělo mít ještě více stránek než první díl, a podle mého odhadu, bychom se mohli knihy dočkat příští rok v květnu.

Na HumbookFestu jsme mohli také vidět Dominiku Gawliczkovou, cestovatelku, která na své motorce projezdila různé kouty světa. O její první knize, která se zaměřuje na její cestu do Portugalska a Španělska moc lidí neví. Po pravdě, ani já jsem o ni dosud neslyšela. Pozornosti se dostává spíše její druhé knize, která je o jejích dobrodružstvích v jižní Americe. Ani jednu knihu jsem bohužel nečetla, ale fanoušci cestopisů by si tyto dvě knihy určitě neměli nechat ujít.

A ještě je tu jedna kniha od Kovyho, Karla Kováře, Ovšem. Kovy je slavný youtuber a let's player, který napsal knihu o svém životě. Tato kniha udělala do světa obrovský humbuk, jelikož jeho dětství a hraní není to jediné, co obsahuje. Právě v této knize se Kovy vyznal se svojí orientací. Původně jsem si myslela, že si knihu půjčím v knihovně, ale rozmyslela jsem si to, jelikož to prostě není nic pro mě.

Přečteno: 
Od Pavla Bareše - Projekt Kronos


Minulý rok přišel Humbook s projektem HumbookStart, kde dává příležitost českým začínajícím autorům s prezentací jejich knih na HumbookFestu. Letošní knihou na tento projekt byla kniha Petry Machové, Dračí město. Dračí město je první díl chystané trilogie o ještěrech. Já jsem knihu začala číst, ale asi po 80 stranách jsem ji zavřela a začetla se do jiné. Bohužel jsem asi měla vyšší očekávání, protože ten začátek, no nic moc. Ale chtěla bych knihu někdy dočíst, kdy to bude netuším, ale těšila jsem se na ni tři roky, takže to s ní nemíním vzdát. Dračí město je autorčin debut, což tedy znamená její první kniha. Kromě to jinak také napsala spoustu povídek do různých sborníků.

A poslední autorkou, která se prezentovala na letošním HumbookFestu je Petra Stehlíková. Petra má na kontě celkem 7 knih. Její první počin, pětidílná série, kterou vydala samonákladem, není tak známá, jako její druhá série, Naslouchač. Naslouchače autorka původně publikovala na internetu, ale ujalo se ho nakladatelství Host a vydalo jako skutečnou knihu. Nyní k Naslouchači je venku i pokračování Faja, a obě knihy jsou za mě letošní topky, které si musíte přečíst! Nic lepšího totiž neexistuje, a až je přečtete, budete s nimi všechny knihy srovnávat.

Přečteno:
Od Petry Machovérozečetla jsem Dračí město (nedočetla)
Od Petry Stehlíkové - Naslouchač, Faja

Věděli jste, že Claudia Gray má na kontě tolik knih? 
Kolik jste vlastně přečetli do HumbookFestu knih vy? 😱



nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

4 komentáře:

  1. Jsem ráda, že nejsem jediná u kterého Divotvůrce nezaválel, já zatím nedokázala první díl ani dočíst, prostě mě to nebavilo :/ Možná někdy se dostanu k znovupřečtení, ale zatím to neplánuji.

    Jinak jsem nevěděla, že Claudia napsala tolik knih, byl to pro mě docela šok xD
    Každopádně stihla jsem přečíst sérii Sníh nebo popel (u mě propadák), Sérii DIMILY (ta byla super), Ohniváka dva díly (nej nej nejlepší) a čtvrtku Divotvůrce. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš! Díky bohu, nejsem v tom sama! :D Půlku Divotvůrce jsem protrpěla, ale ta druhá byla fájn, važně super. Chtěla jsem si přečíst i dvojku, ale nestíhala jsem to časově. :/
      Já taky netušila, že Claudia je takový psací stroj! :D Ale věděla jsem, že napsala sérii Akademie Evernight a nějakou sérii v angličtině, ale tolik knih?! To jsem fakt, že jich je tolik. :D
      DIMILY byla docela dobrá, třetí díl to vytáhl, ale dvojka byla děs, a svým způsobem i Sníh nebo popel. Ale chtěla bych si přečíst i další díly, jen tedy nevím, kdy k tomu dojde :D

      Vymazat
  2. Já jsem četla Sníh nebo popel a moc mě to neoslovilo. Začátek byl hodně dobrý, ale potom to šlo kvalitou dolů. Nakonec jsem se, ale rozhodla, že zkusím další díly.
    Naslouchače jsem přečetla o víkendu a byla to pecka! Hodně se mi to dostalo pod kůži a nemůžu se dočkat až si přečtu další díl ♥ :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani mě Sníh nebo popel neohromil, bohužel. Ale nebylo to špatné, chtěla bych dát dalším dílům šanci, jenže stále nad tím váhám. :/ Doufám, že Rebelové vln budou lepší. :D
      AAAAAaaa, Naslouchač je naprostáá topka! Jako, jak je možný, že jsem to už dávno nečetla?! Tohle je něco naprosto neuvěřitelného, a zvláště, když to napsala české autorka! DOKONALOST! ♥ Druhý díl je snad ještě lepší, opravdu, nedokážu mezi nimi dělat výjimky. A nejhorší na tom je, že autorka plánuje třetí díl až na příští rok na podzim. Kruci, co já budu do té doby dělat?! Ach jo, asi dávat rereading :D

      Vymazat