Úsměv | Recenze

Počet stran: 224
Vazba: Vázaná
Nakladatelství: Paseka
Rok vydání: 2015
Hodnocení Databázi knih: 80%
Hodnocení Goodreads: 4,14

Hlavní hrdinka Raina je obyčejná dívka, studuje, má mladší sestru a milující rodiče. Nebo alespoň do nedávna si myslela, že je normální, než přišla o dva přední, horní, zuby. Ten den vypadal tak fajn, neočekávali byste, že se něco takového stane, a už vůbec ne, že to zapříčiní zakopnutí. Jedno hloupé zakopnutí! V kaluži krve se ale nalezne jen jeden zub, později se najde i ten druhý, a právě teď začíná běh na dlouhou trať u zubaře. Ten dělá vše proto, aby Raině pomohl a ona odvážně vše zvládá - já na jejím místě bych brzy sebou sekla! Jenže jak říkám, rozhodně to zabere nějaký ten čas, než se panu doktorovi znovu podaří Raině vykouzlit hezký úsměv na tváři, ale on to nevzdává a Raina stejně tak.

• Cena Willa Eisnera
  • Cena Boston Globe-Horn Book
  • Bestseller deníku New Yorku Times
  • Jeden z deseti nejlepších grafických románů podle magazínu Booklist
  • Jeden z deseti nejlepších komiksů pro mládež podle Asociace amerických knihoven
Hlavní hrdinkou je celkem malá holčina, Raina, která díky hloupé nehodě přišla od dva přední, horní, zuby. Podle mě je Raina to nejodvážnější děvče vůbec. Tolik zákroků, co musela podstoupit, aby měla zuby v pořádku! Já se vám přiznám, ale já ji obdivuji, okamžitě jsem se do ni zbláznila, vlastně hned od první stránky, protože si myslím, že na má schopnost zaujmout, získat si pozornost, ale nemyslím to ve špatném smyslů, naopak.  Ale nejen ona je taková, i většina postav je podobně vykreslena, a za to obdivuji autorku, protože podle mě má opravdu velký talent na získávání čtenářů.

"Neodolatelné, zábavné a dojemné."
Kirkus Reviews

Na knihu Úsměv mě nalákala obálka, takový pro někoho nic neříkají, usmívající smajlík s rovnátky, ale mě došlo, co se za obálkou skrývá. Komiks! Možná na to nevypadám, ale jsem fanda komiksů. Mám je opravdu ráda, i když nečtu je tak často jako třeba jiné žánry knih, ale vždy si na nějaký dobrý komiks čas najdu, a když mi do oka trkla kniha Úsměv, bylo to nad slunce jasné. Přiznávám, že až skoro po padesáti stránkách mi došlo, že malou Rainou je vlastně autorka knihy. Když jsem učinila tento objev, byla jsem z toho úplně hotová! To jako vážně? Panebože, toto se opravdu stalo! Nechci autorku litovat, i přes to, že ji tato událost musela změnit kompletně život v dětství, ale dle mého názoru, autorka litována být nechce, takže já ji tedy nelituji, já ji obdivuji, a to šíleně! Já si myslím, že autorka má obrovský talent, nejen psacího rázu, ale také kreslícího. Komiks působí naprosto skvěle a charaktery postav uvěřitelně, já si prostě nemám na co stěžovat. Za mě si Úsměv odnáší bezkonkurenčních pět hvězdiček! A mě teď nezbývá nic jiného, než netrpělivě vyhlížet vydání další autorčiny knihy, jejíž název je Ségry, a dočkáme se ji tento rok! Prosím, ať je to brzy, já to čekání nevydržím!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Paseka.