Kráska a zvíře: Pomsta | Recenze

Počet stran: 312
Vazba: Hardback
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2015
Hodnocení na Databázi knih: 71%
Hodnocení na Goodreads: 3.51

Pojďme to vzít pěkně od začátku, který kniha jaksi opomenula. Před devíti lety, když Catherine byla mladší, někdo zabil její matku. A právě v onen den ji zachránil tajemný cizinec, jemuž může vděčit za svůj život. Od té doby Cat pátrá po vrahovi své matky, až ji jeden případ zavede na stopu bývalého lékaře, který má být již po smrti, Vincenta Kellera. Vincent není obyčejný člověk. Narukoval do války z čistě dobrých důvodů, ale stal se cvičným králíkem tajné organizace Muirfield, která ho využila a upravila mu DNA. Nyní je napůl člověk, napůl zvíře, které nikdy nedokázal moc ovládat, až do chvíle kdy poznal Catherine a sblížil se s ní.

Kniha začíná pár měsíců po seznámení Catherine a Vincenta. Nyní se z nich už stal pár, ale Vincent je na útěku, takže se scházejí tajně. Catherine pracuje jako policejní detektiv na stodvacátém pátém okrsku, a právě nyní má nový případ. Během vcelku poklidného večera dojde k výpadku proudu a při něm je ze střežené budovy jedné z nejmocnějších rodin unesen Angelo DeMarco. Catherine se svou parťačkou Tess případ získává, ale to není vše. V přesně ten samý moment byl z vězeňské cely v Rikers unesen Catherinin otec, Robert Reynolds. Více zamotanější případ ten být nemůže - nebo snad ano? V cele Roberta, bývalého agenta, byl nalezen dopis, který možná psala Cat, takže Cat je teď hlavní podezřelou v únosu svého biologického otce.

Od chvíle, kdy jsme se potkali, jsme věděli,
že to navždy změní náš život.
Zachránil mi život,
a ona zachránila ten můj.
Jsme si souzeni,
ale víme, že ti nebude jednoduché.
Přestože je rozumné zůstat každý zvlášť,
riskujeme vše, abychom byli spolu.

Hlavními hrdiny příběhu jsou Catherine a Vincent. Cat je policejní detektiv tělem i duší, hned jsem si ji oblíbila. Byla mi velmi sympatická, stejně jako její kurážná a sebevědomá přítelkyně Tess. Tess je Catherinou parťačkou už dlouho a převládá mezi nimi velmi dobrý vztah. Můžou si důvěřovat, proto Tess ví o Vincentovi. O jeho minulosti, o Muirfieldu, o Catherině otci. Cat a Tess jsou skvělé postavy. Obě jsem si velmi oblíbila. Ale nejvíce mám ráda Džejtýho. V seriálu jsem si ho velmi oblíbila a při čtení knihy jsem si ho představovala tak jako jeho představitele. Džejtý je něco jako hacker, dokáže se přes počítač nabourat kamkoli a zároveň je nejlepším přítelem Vincenta. Vincent je voják a lékař, nebo jím alespoň byl. Muirfield ho tohle všechno připravil, když mu zmutovali DNA. Nyní je to vyvrhel, ale město ho zná jako strážce. Po nocích hlídá ulice a skrývá se ve stínech, protože je hledán, a být právě teď s Cat by bylo nebezpečné. Vincent je stejně jako většina postav skvělý hrdina, chytrý, odvážný a až bláznivě zamilovaný do Cat, jenže to není tak jednoduché. Někdy nastane den, kdy jeho zvířecí podstata přemůže tu lidskou, a to pak není hezké. Trošku mě mrzí, že se v knize neobjevila Catherinina sestra Heather, kterou jsem si v seriálu opravdu oblíbila. Vážně škoda, v seriálu se vždy dokázala postarat o skvělou zábavu.

Na knihu Kráska a zvíře: Pomsta jsem byla zvědavá již od jejího vydání. Jsem velkou fanynkou seriálové adaptace a když se ke mě doneslo, že někdo na její motivy napsal knihu, byla jsem naprosto nadšená! Měla jsem od knihy velká očekávání než jsem se do ní pustila, ale bohužel se nenaplnila. Sice jsem měla hrdiny ráda, opravdu mi byli sympatičtí, ale příběh se táhl a působit na mě celkem nudně, což je velká škoda. Určitě by se z prostředí Catiny a Tessiny práce na případu únosu Angela DeMarca dalo vytěžit více. Ke konci jsem se tedy rozhodla dát knize tři hvězdičky. Tři hvězdičky značí průměr a to pro mě tato kniha byla. Seriálová adaptace nasadila vysokou laťku, kterou se bohužel autorce nepodařilo překonat. Podle mě tři hvězdičky nejsou špatné, spíše naopak. Na závěr dodám, že se budu řídit pro jistotu seriálové předlohy, ta mě ještě nezklamala.

Předlohou autorce pro napsání knihy Kráska a zvíře: Pomsta byl tedy známý stejnojmenný seriál. Na seriál jsem začala koukat z důvodu, že mám hrozně ráda příběh Krásky a zvířete, a zajímal mě nový pohled, a nelituji, že jsem se na seriál začala dívat. Podle mě určitě kniha stojí alespoň za přečtení, ale prvně, než se do ni pustíte, shlédněte si pár dílů seriálu, pomůže vám se orientovat a bude se vám líbit.