Léto, kdy jsem zkrásněla | Recenze

října 30, 2015

Již od narození, tráví Belly se svou rodinou léto u matčiny nejlepší kamarádky, Suzanne. Pro Belly jakoby jiné měsíce, než ty letní, neexistovaly. A ani tento rok tomu není výjimkou, Belly opět míří do domku na pláži, kam již odnepaměti patří i Suzanniny dva synové, Konrád a Jeremiáš. Vyrůstali spolu, všichni tři, ale teď už nejsou děti a Belly si opravdu moc přeje, aby toto léto, bylo jiné. Aby si ji kluci konečně všimli, ale ne jako jejich malé sestřičky, ale jako vyspělejší, krásnější holky. K překvapení všech, a hlavně Belly, se tak stane. Kluci si Belly opravdu všimnou, a nejen oni. Jenže toto léto v sobě skrývá mnoho překvapení, jak hezkých, tak ošklivých, které změní životy všech, nejen Belly.

Hlavní hrdinkou je Belly, sladká milá Belly, která je od dětství zaláskovaná do Konráda, ale její první pusa byla s Jeremiášem. Přiznávám, Belly mi lezla pořádně na nervy. Sice na někoho může působit jako anděl, zlatíčko, ale na mě tedy udělala jiný dojem, dojem typu, pro je sakra tak tupá?! Takže k tomu, aby ji něco docvaklo, musíte ji nejdřív praštit něčím po hlavě. A to jsem chtěla udělat po většinu knihy. Menší záchrana byl Jeremiáš, vážně hodný chlapec, stále dítě, ale teď starší. Jeremiáš byl fajn, mnohem lepší, než tajemný Konrád, do kterého je tak moc Belly zaláskovaná. Bohužel, Konrád ani Jeremiáš nedostali tolik prostoru, protože místo na výsluní si pro sebe zabrala Belly. Takže o Konrádovi si dovolím tvrdit, že je mrzutý a tajemný, jako hrad v Karpatech. Sice se mi maličko zamlouval Jeremiáš, který mi přišel jako jediný s rozumem v knize, nesnášela jsem po celou dobu knihy jeho jméno! A ne jen jeho jméno, všech! Belly, Jeremiáš, Konrád? Nechci být zlá, ale tohle je strašné.

Do knihy Léto, kdy jsem zkrásněla, jsem se rozhodla pustit na popud pěkných recenzí a celkem dobrého hodnocení. Zároveň jsem si říkala, že to perfektní kniha na léto. Ale ke své smůle, jsem se k ní dostala až mnohem později. V době, kdy jsem nutně potřebovala nějakou oddechovou knížku, u které nemusím přemýšlet. Bohužel, toho jsem se ale od této knihy nedočkala. Hned od první stránky jsem byla překvapena jmény hrdinů. Belly, Jeremiáš, Konrád? Kdo takto pojmenuje hrdiny? To není všechno. Najednou začala autorka skákat z doby na dobu, kde Belly bylo devět, nebo dvanáct. Ztrácela jsem se a zamotávala. Doufala jsem v příběh oddechový, u kterého vypnu, užiju si ho, nebudu u něho přemýšlet, a co jsem dostala? Nějaký začátečnický mix všeho možného. Sice jsem knihu přečetla za pár dnů, ale to proto, že měla málo stránek a e-knihy mi vždy utíkají rychle. A taky maličko pomohly momenty s Jeremiášem. Co nakonec říct? Kniha možná má hezkou, letní obálku, ale za ní se skrývá příběh s hlavní hrdinkou, která si zaslouží hlavu přetáhnout pánvičkou. Knihu hodnotím jako podprůměrnou, dvěma hvězdičkami, pro mě velké zklamání. Dávám je hlavně z důvodu toho, že jsem se pobavila při čtení tohoto naivního příběhu a taky za Jeremiáše, který jako jediný má snad ještě šanci celou sérii zachránit. I když mě si kniha nezískala jako většinu, věřím, že přeci jen tato kniha má své fanoušky a ještě mnohem víc si jich najde, ale mezi mladšími čtenářkami.

Za poskytnutí e-knihy na recenzi děkuji Palmknihy.cz

E-knihu si můžete pořídit zde.

Anotace: Belly měří svůj život v létech, a tím nemyslíme roky, ale roční období. Všechno zajímavé a báječné se v jejím případě odehrává výhradně od června do srpna. Zimy jsou dobré pouze na to, aby počítala týdny do dalšího léta, kdy konečně s mámou a bratrem Stevenem odjede jako každý rok k moři. Tedy přesněji řečeno do prázdninového domu přímo na pláži, který patří Suzanně, mámině nejlepší přítelkyni. A k Suzanně a jejímu domu zase neodmyslitelně patří její dva synové, Konrád a Jeremiáš. Tuhle dvojičku zná Belly odmala a co si pamatuje, jenom netrpělivě čeká, až si jí kluci začnou konečně všímat a vezmou ji mezi sebe. A toto léto se to konečně stane. A navíc se z nevýrazného káčátka vyloupne krásná labuť. Belly je k údivu všech najednou krásná mladá dívka. Jenže v toto báječné a zároveň hrozné léto se změní i všechno ostatní. Vlastně se promění Bellin celý život. K lepšímu i k tomu horšímu… Příběh o dospívání, prvních láskách, zmatení z vlastních citů i o nepříjemnostech, které provázejí dospívání, je určen čtenářkám od 12 let, jež si v sympatické, vtipné a svérázné Belly najdou kamarádku, které dokonale rozumí, protože prožívá podobné osudy jako ony.

Originální název: The Summer I Turned Pretty
Autorka: Jenny Han
Série: Léto