Pod vodou | Recenze

června 16, 2015

Před několika lety si Sven založil na ostrově potápěčskou školu se svou přítelkyní Antje. Zbudoval si tam skvělé prostředí, jak pro něho, na kterého hukot moře působí jako rajská hudba, ale i po jeho zákazníky. Právě nyní by si Sven přál být pouze sám. Zanedlouho oslaví své čtyřicáté narozeniny a ty si představuje oslavit pod vodou, kde objevil obrovskou věc, u které je možné, že se jedná o ztroskotanou loď. Ale to se nestane, jelikož mu přijíždí postarší pár, Jola a Theo, které za jeho hodiny potápění zaplatí vysokou částku peněz. Jola je seriálové herečka, která touží po velké filmové roli, ale do té se potřebuje naučit potápění, a Theo je spisovatel, který za svůj život vydal pouze jediný román a využívá Joliny peníze. Vše vypadá v pořádku, ale rozhodně byste nečekali, jaké nebezpečí dokáží v sobě Jola a Theo skrývat.

Hlavního hrdinu, skoro čtyřicetiletého Svena, jsem měla ráda již od začátku příběhu. Celkem rychle jsem si ho oblíbila a sžila jsem se s ním. Jenže pak přišlo to, co mě naprosto odrovnalo. Najednou jsem nevěděla, čemu mám věřit! Ze Svena se stal velmi naivní a manipulativní chlap. A za to mohla Jola. Jola, seriálová herečka a dcera významného režiséra, která chce svému otci dokázat, že má navíc než jen na podřadné seriálové role, a k tomu se potřebuje naučit potápění. Proto se svým přítelem Theem se vypravuje za Svenem. Jole jsem od začátku nevěřila ani slovo. Byla pro mě velkou záhadou  stejně jako její přítel Theo. Toho jsem vážně nemusela. Theo mi vůbec nebyl sympatický, neměla jsem ho ráda, dle mého názoru to byl pěkný parchant.

Na knihu Pod vodou mne zlákala krásná obálka a ještě lepší anotace. Z tohoto žánru, thriller, jsem žádnou známou knihu ještě nečetla, až do teď. Takže jsem vlastně netušila do čeho jdu, ale následně jsem byla překvapená, když jsem zjistila, že je příběh vyprávěn ze dvou perspektiv. Z perspektivy Svena a z perspektivy Joly, nebo spíše z Joliných deníkových zápisků. Problém je v tom, že každý vypráví o něčem jiném. Do poslední stránky jsem ničemu nemohla uvěřit. Vážně, autorka to neskutečně napínala, takže jsem byla napnutá jak struna až do konce. Jednoznačně se autorce podařilo napsat skvělý thriller, který je čtivý a dokáže zaujmout. K tomu kniha není nijak dlouhá, takže ji zvládnete přečíst za jeden den. I přes to, že kniha byla vážně dobrá a její čtení jsem si užila, mě tato kniha neoslinila natolik jako ostatní. Takže bych knihu na závěr ohodnotila čtyřmi hvězdičkami, které vůbec neznamenají, že se mi kniha nelíbila a rozhodně vám ji doporučuji si přečíst!

Anotace: Když se z pravdy stane lež a z útočníků jsou náhle oběti… Herečka Jola přijela se svým partnerem Theem na ostrov, aby se připravila na další roli. Když pozná Svena, nevinný flirt se promění ve smrtonorsný milostný trojúhelník, který zboří všechna pravidla. Sven opustil Německo a začal na ostrově pracovat jako instruktor potápění. Jeho heslo zní: nepleť se do problémů jiných lidí. Teď zjistí, jaké to je, změnit se ze svědka ve spoluviníka. A pochopí, že je jen součástí vražedné hry, ve které nikdy neměl šanci. Román Pod vodou je mistrně zkonstruovaný psychologický thriller v tradici Patricie Highsmithové, v němž čtenář stejně jako Sven ztrácí veškeré jistoty. Juli Zeh se podařilo napsat skvostné, střízlivé komorní drama o svobodné vůli, odsuzování druhých, vině a moci.

Originální název: Nullzeit
Autorka: Juli Zeh
Počet stran: 216