Bound by Honor | Recenze

června 04, 2015

Aria se narodila do jedné z nejpřednějších mafiánských rodin v Chicagu. Vždy věděla, že to nebude mít snadné, žije totiž ve světě, kde nemá možnost volby. Což ji bylo potvrzeno v den, kdy ji její rodiče zasnoubili s Lucem Vitelliem, budoucím bossem newyorské mafie, aby zajistili mír mezi oběma rodinami. Aria má strach ze svatby s Lucou. Vždyť ho vůbec nezná, ví o něm jen to, že holými rukami drtí mužské krky. Lucova aura zloducha na Ariu nehází moc dobrý pocit, a to, že Luca vypadá na pohled velmi dobře a holky mu padají k nohám už vůbec ne. Existuje způsob, jak se této svatbě vyhnout, utéct od všeho, od rodiny, od minulosti, ale na tuto možnost nemá Aria ani pomyšlení. I přes všechny své pochyby, jde Aria do svatby s Lucou, i když ví, že to určitě nedopadne dobře.

Aria již od narození věděla, že nikdy nebude mít na výběr, že ji provdají do nějaké rodiny. A nyní přišel ten čas. Má si vzít Lucu. Budoucího bosse a toho, jehož pověst ho předchází. Ariu jsem si rychle oblíbila. Její odvaha jít do manželství, ze kterého již není úniku, mě naprosto dostala. Vážně mi byla sympatická. Za to její mladší sestru Giannu jsem si oblíbila méně. Hrozně mě iritovalo, jak neustále provokovala. Vážně, tu jsem chtěla zastřelit, ale nakonec byla za své provokování pěkně potrestaná, a já ji začala maličko i litovat. Hlavní hrdina Luca je také z mafiánské rodiny, jako Aria. Jeho vzhled a jeho pověst, byla vždy důvodem, proč mu ženy padaly k nohám. A nyní, je jeho povinností se oženit s Ariou. I Lucu jsem si rychle oblíbila. Samozřejmě, mafiáni. Typičtí “bad boyové“, a Luca je jedním z nich. Opravdový mafián, a jen tak z nenadání, se nezměnil v jednoho z těch hodných kluků, ale postupně a nikdy se své profese mafiána nevzdal. Zároveň se mi líbilo, jak se za Ariu postavil o jejich svatební noci. Podle tradice se s ní měl vyspat a další den ráno pořádat takzvanou předváděčku prostěradel. Opravdu nechutná tradice, ale on z toho Ariu vysekal opravdu skvěle, a za to jsem ho měla radši ještě mnohem více.

O knize Bound by Honor, jsem se dozvěděla z jednoho blogu, na kterém uvažovali o jejím překladu do češtiny. Oficiálně se žádný překlad nechystá, tím pádem do toho šli, a já jsem za to ohromně ráda. Miluju mafiány. Přivedla mě k nim autorka Kateřina Petrusová, díky své mafiánské sérii Bavettovi. Její série si mě naprosto získala, a když jsem narazila na tuto sérii o mafiánech, která je od jiné autorky, ale to vůbec nevadí, šla jsem do toho. Velmi mě překvapilo, jak rychle jsem si hlavní hrdiny oblíbila a do jejich příběhu se začetla. Zvažovala jsem, že dám knize pět hvězdiček, ale bohužel nemohla jsem. Za prvé, hodně mi vadila Gianna a její přístup ke všemu, a za druhé, autorka Kateřina Petrusová si svou sérií Bavettovi u mě vydobyla první místo, na které prostě tato kniha nedosáhla. To ale vůbec neznamená nic špatného, kniha se rozhodně stává mou srdcovkou, na kterou jen tak nezapomenu, a jsem velmi zvědavá na další díly, které jsou již o jiných postavách.

Anotace: Narozena do jedné z hlavních mafiánských rodin v Chicagu, Aria Scuderiová bojuje ohledně nalezení své vlastní cesty ve světě, kde nejsou dávány žádné volby. Arii bylo jen patnáct, když ji její rodiče zasnoubili s Lucem - Svěrákem - Vitiellem, nejstarším synem hlavy Newyorské Cosa Nostry (sicilská mafie působící na území Spojených států), aby zajistili mír mezi dvěma rodinami. Teď ve svých osmnácti se blíží den, kterého se Aria několik let obávala: svatba s Lucou. Aria je vyděšená ze svatby s mužem, kterého sotva zná, hlavně s někým, jako Luca, který má přezdívku "Svěrák" pro drcení mužských krků svýma holýma rukama. Luca je možná nejvyhledávanějším mužem v New Yorku díky jeho dobrému vzhledu, bohatství a predátorskému kouzlu které vyzařuje moc, ale dívky ve společnosti, které se před něj vhazují, neví to, co Aria: že aura toho zloducha není jen hra; krev a smrt je ukrytá za Lucovými výraznými šedými oči a arogantním úsměvem. V jejím světě pohledný zevnějšek vždycky skrývá za sebou monstrum; monstrum, která vás může tak snadně zabít, jako líbat. Jediným způsobem, jak by šlo utéct sňatku s Lucou, by bylo utéct a nechat všechno za sebou, ale Aria by nesnesla pomyšlení na to nikdy nevidět svou rodinu. I přes ten strach se rozhodne si projít manželstvím; Aria vyrůstala mezi predátory jako je Luca a ví, že i ti nejvíce chladnokrevní bastardi mají srdce, proto je jejím záměrem si propracovat cestu do toho Lucova. (Anotace)

Série: Born in Blood Mafia Chronicles
Autorka: Cora Reilly
Počet stran (EN): 323