HumbookStage Report | Poprvé na SK a snad ne naposledy!


Ahojky knihomolové! ☺

Omlouvám se, za svoji neaktivitu v poslední době, finišovala jsem ve škole se zkouškami, ale teď už se opět naplno mohu věnovat blogu a recenzím! ♥


Jak již z názvu článku snadno vyvodíte, v květnu jsem byla na Světě knihy a hlavně na HumbookStage! A já ostuda byla letos na SK poprvé, takže podobně jako stage Humbooku.


A jakožto jedna z ambasadorek festivalu, jsem byla pozvaná, a samozřejmě jsem si tuto akci nemohla nechat ujít! Což tedy znamenalo, že škola měla smůlu! Ale nebojte, zkoušku jsem udělala!


Takže, jaký byl HumbookStage z mého pohledu? 😊



První diskuze na HumbookStage byla ohledně komiksů, na kterou jsem bohužel dorazila pozdě, jelikož jsem měla v plánu projít si Výstaviště. A opravdu je ohromné! Kromě obdivování stánků a rozdávání dárků, které jsem přivezla holkám, jsem byla také nakupovat knihy!
Musím dodat, že hned před branou jsem měla tu možnost seznámit se s Aničkou, @annainword, která je neskutečně milá, sympatická a praštěná do Funko POP postaviček jako já! A jako já sbírá i krabičky od postaviček! A po debatě o komiksech následovala diskuze na téma lgbt tématiky v knihách.








Nebyla jsem jediná, kdo se na tuto diskuzi těšil! Neskutečně moc lidí si přišlo poslechnout Thea Addaira, autora knihy Muffin a čaj, Martina Bečana, autora Kaziměstů, a Jakuba, @bookscalling, knižního influencera. 

Debatovalo se o mnohém, o tématu lgbt v dnešní době a v minulosti, jak k tomuto tématu kdo přistupuje, a jak by se k tomu tématu měli stavět rodiče. Také mluvili o svých knihách, o jejich coming outu, a samozřejmě byla zmíněna i kniha Probuzení Simona Spiera, jejíž filmové zpracování nedávno zamířilo na plátna kin. 
K mojí smůle jsem si Muffin a čaj ani Kaziměsty nestihla pořídit včas, takže podpisy nemám, ale jednou je získám! Co se týká diskuze, tak ta určitě měla obří úspěch. Mne nesmírně překvapila a dokonce přiměla se na chvíli zamyslet nad věcmi, kterým jsem dříve nevěnovala pozornost - jako právě knihám s lgbt tématikou. Kniha Probuzení Simona Spiera mě popostrčila, abych tomuto tématu dala šanci, a neotáčela se od něho, a tato diskuze mě jen utvrdila v tomto přesvědčení. Takže už se nemůžu dočkat, až si najdu čas na Danielův a Kitův příběh!







Po lgbt diskuzi následovala debata s knižními bloggery a redaktory. Obzvláště na tuto debatu jsem se velmi těšila, hlavně kvůli holkám - Marky, @endlessbibliophile, a Martě, @martinakraus, které jsem tam šla podpořit.

Holky měly na redaktory připravené skvělé otázky, někdy dokonce i záludné, ale redaktoři si se vším hravě poradili. 
Zároveň jsem se dozvěděla něco nového o překládání, což bych jednou ráda vykonávala. Vím, že to není snadné se někam protlačit, jakožto začátečník v tomto oboru, ale rozhodně to nehodlám vzdát! Vždyť jen ten neskutečný dav lidí, který si přišel holky a redaktory poslechnout, dokazuje, že tato práce stojí za to úsilí, a že někde jsou lidé, kteří čtou! Takže ano, za mě debata s bloggery a redaktory byla skvělá, a doufám, že se příště se dočkáme nějaké další!









Poslední debata, na které jsem se ukázala, byla na téma jak mi vydali knížku. Bohužel ne mě, ale Alžbětě Bílkové, Pavlu Barešovi, Anně Musilové a Miroslavě Varáčkové. Opět, neskutečně jsem se na všechny těšila! Ještě před besedou, se mi podařilo odchytit Pavla a ukořistnit si podpis, a hned po besedě Mirku, která mi podepsala knížku Hlavně to nikomu neříkej. 
Jelikož jsem již o Pavlově cestě k vydání Projektu Kronos slyšela na Radši srazu pořádaném Míšou asi v prosinci, více jsem se soustředila na Alžbětu a Aničku.
Alžběta se zapojila do soutěže u nakladatelství Fragment, Hvězda inkoustu, a vyšlo to, podařilo se ji vyhrát! Já bohužel její knihu - Z kouře a kamene - nemám, ale Kačka, @kath_the_bookworm, ji opravdu vychvaluje, tak, že bych se po ní přeci jen mrkla?
A Anička Musilová je nová mladičká hvězda u nakladatelství Yoli. Představila nám svoji prvotinu Černooká, což je thriller, které já moc nevyhledávám, ale tohle mě hodně zaujalo, takže to prostě chci! A také ji už mám. Hned, jak vyšla, zkraje června, tak jsem si ji koupila, a na bazárku, pořádaném Marille, jsem si ji nechala podepsat! ÁÁÁaa. ♥

A ohledně přírůstků ze Světa knihy, tak i když jsem měla s sebou dostatečně peněz, nebláznila jsem, a to ty slevy byly hodně lákavé, do teď si nedokážu odpustit, že jsem tam nechala To od Stephena Kinga! Celkový počet pořízených knih jsou pouze čtyři - Stín noci, Kniha života, Artemis a Ready Player One!
Z nichž tedy Stín noci a Kniha života, byly každá asi za 30,-?! No neberte to! A hlavně na motivy této série, s prvním dílem Čas čarodějnic, má být letos odvysílaný seriál. A už je venku trailer, a já to miluji. A doufám, že to někde naleznu na netu, protože prostě čarodějnice! 
I když jsem ještě nečetla Marťana od Andyho Weira, tak novinku od tohoto autora, Artemis, jsem tam prostě nemohla nechat! Už jsem si na ni brousila zuby v angličtině, ale jsem ráda, že jsem si počkala na překlad. A jelikož mi tři knihy nestačí, a @penny_and_books je strašně šikovná v přesvědčování, že tuhle a támhletu knihu prostě chcete, tak jsem se tam ještě vrátila pro Ready Player One! A neskutečně se na to těším. Film jsem viděla dvakrát a je epický! A něco mi říká, že kniha bude ještě lepší!






Jak jsem ji zmínila výše, po besedě na téma lgbt literatury, jsem si nechala podepsat knížku Projekt Kronos od Pavla Bareše. 
A ano, jestli to ještě nevíte, tak Pavel umí namalovat ty nejlepší želvy! Ale kačenky, ty mu jdou taky! 
A jedna taková maličkost, Pavel bude dokonce i na Humbooku v říjnu! Společně s Petrou Stehlíkovou, bude debatovat o tématu dystopického světa v menším sále, do kterého se vejde 800 lidí!

A jestli se ptáte, zda jsem již knihu četla, tak bohužel ještě ne, ale chystám se na ni v červenci! A nebudu ji číst sama, přidá se ke mě ještě Kačka a Salli, @salli858, tak pokud byste se k nám chtěli přidat, tak začínáme 17. července. 

Celý den mi na besedách dělala společnost ta nejlepší parta, ke které jsem se mohla přidat! S Kačkou jsem se seznámila na právě na Humbooku, kde jsme se pomalu propracovávali tou frontou na podpisy autorek.
Na Humbooku jsem se také seznámila s Kájou, kterou jsem od té doby již neviděla, takže jsem ráda, že se k nám přidala na fotku a že jsem ji po tak dlouhé době opět mohla spatřit. 
A Míšu a Barču znám již od prosincového Radši srazu a jsou prostě nejlepší! Ani nevíte, jak vás mám ráda, a moc vám děkuji za skvělý den!

Takže jaký byl Svět knih pro mě? Musím ještě dodat, můj první Svět knihy? Jedno slovo, epický. Opravdu úžasný zážitek, vidět tolik lidí, které tam buď natáhly knihy, autoři, nebo besedy! Velmi jsem si užila HumbookStage, tak i slevy u všech nakladatelství, i když jsem tam zrovna nic nenakoupila, neznamená to, že jsem si to nevynahradila jindy. Jen počkejte na knižní přírůstky!
A k otázce jestli bych chtěla, aby se HumbookStage konala i příští rok? No rozhodně! Byl to pro mne jeden z hlavních důvodů, proč jsem tam jela, takže za mě ano! Pokud pozvou někoho zajímavého, jako nyní, tak se mnou rozhodně můžete počítat, že se tam ukážu!


A určitě mrkněte na krátký vlog od Oli z Albatrosmedia týkající se HumbookStage
Opravdu se ji povedl, a ukazuje, že jsem nebyla jediná, která si tento den užila!

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

Žádné komentáře:

Okomentovat