Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled | Recenze


Statistická pravděpodobnost lásky na první pohled | 
Jennifer E. Smith


Originální název: The Statistical Probability of Love at First Sight
Autorka: Jennifer E. Smith
Série: -
Díl: -
Počet stran: 221
Vazba: Vázaná
Nakladatelství: Argo
Rok vydání: 2012
Hodnocení na Goodreads: 3.82
Hodnocení na Databázi knih: 73%


Sedmnáctiletá Hadley pospíchá na letiště, jelikož ji čeká dlouhý let do Londýna, kde se chystá svatba jejího otce s jeho novou přítelkyní, kterou nikdy neviděla. Jenže dorazí pozdě. O čtyři minuty! Tím pádem je uvízlá na letišti, kde musí čekat na další let. Během onoho čekání se seznamuje s velmi přitažlivým mladíkem, Oliverem, a zjišťuje, že vlastně sedí poblíž sebe v letadle. Jaká náhoda. Vše se zdá být skvělé. Hadley nikdy nepoznala nikoho, který by ji tak dobře rozuměl jako Oliver, ale to se vzápětí obrací. Po přistání si jde opět každý svou cestou, ale když jsou jejich životy svázány k sobě navždy?

Kdo by si byl pomyslel, že pouhé čtyři minuty dokážou všechno změnit?

Hlavní hrdinka Hadley zažívá peklo. Zmešká svůj let do Londýna o čtyři minuty a nyní jí nezbývá nic jiného než trčet na letišti a čekat na další spoj. Otrava, samozřejmě. Ale pak, jí překvapí mladík, který její čekání na let zpříjemní a hlavně, pěkně poblázní hlavu. O Hadley bych řekla, že byly chvíle, kdy jsem jí nemusela, byla neustále ufňukaná a znuděná. Proč je vlastně důležité, aby na svatbě svého otce a jeho nové přítelkyně, kterou v životě neviděla, vůbec byla? Ale pak svůj pohled na svět, na rodinu, změnila. A hlavním důvodem této její přeměny byl Oliver. V těch momentech, kdy byla s ním, nebo když si nehrála na umanutou holčičku, jsem ji měla i celkem ráda. A Olivera, do něho jsem se zamilovala snad hned. Milý kluk s britským přízvukem, který je naprosto úžasný, no kdo by mu odolal. Moje zlatíčko. Jeho také nepotkal skvělý život, ale on si na rozdíl od Hadley nestěžoval, a to jsem na něm obdivovala.

O této knize jsem se dozvěděla náhodou. Zaujala mne svou originální obálkou. Dokonce jsem zvažovala, že se do ní pustím v originále, tedy v angličtině, ale poté jsem zjistila, že vyšla v češtině, a já pochopila, proč jsem o ní do této chvíle nevěděla. Naše obálka je, s prominutím, nic moc. Kdybych na knihu narazila v knihkupectví, nezaujala by mne. I přes počáteční rozpaky z obálky jsem se do knihy pustila v češtině. Ze začátku jsem se do knihy nemohla začíst, za což mohla ufňukaná Hadley, takže jsem se pomalu, po kouskách, prokousávala začátkem, až jsem narazila na Olivera, a vše najednou získalo ten správný směr. Neuvědomila jsem si, jak rychle jsem se do knihy začetla, ale bohužel, mě hrozně mrzelo, že se kniha odehrává v jeden jediný den. To není jediný zádrhel, který u této knihy nastal. Mým dalším problémem byla až neuvěřitelná přeslazenost příběhu. Chvílemi jsem si říkala, že se snad za chvíli rozpustím ze vší té sladkosti. I tak, jsem si čtení této knihy užila, milá oddechová kniha, která se dá zvládnout za pouhý den. Jen vás musím upozornit na to, že se kniha odehrává v jeden den, což znamená, že se autorka snažila do knihy vložit toho, co nejvíce a hlavně trochu té romantiky, což se ji podle mě moc nepovedlo a z toho všeho vznikl příběh trošku uspěchaný, ale také až šíleně přeslazený. Nakonec jsem přeci jen byla mírná a knize dala čtyři hvězdičky, podle mě má kniha na více, ale bohužel. Čtyři hvězdičky je také hezké hodnocení a já vám knihu určitě doporučuji. A mimochodem, velmi se těším na filmové zpracování, které, už podle výběru herců, vypadá velmi dobře!


Hodnocení:

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

1 komentář:

  1. Protože se dívám že v této diskuzi se to jenom motýlky v břiše hemží, rozhodla jsem se že vám udělám radost a seženu nějaký eshop, kde se prodávají dárky pro zamilované. Já sama občas manželovi něco koupím, milujeme se neustále a dokazujeme si to. Je to moc pěkné se na někoho těšit. Prožíváme nejkrásnější chvíle.

    OdpovědětVymazat