Mechanický anděl | Recenze

Počet stran: 368
Vazba: Paperback
Nakladatelství: Yoli
Rok vydání: 2015
Hodnocení na Databázi knih: 90%
Hodnocení na Goodreads: 4.33

Nacházíme se ve viktoriánském Londýně, přesněji v roce 1878, kde právě Tessa zažívá špatné období. Její bratr se před nějakou dobou odstěhoval, takže zůstala sama se svou tetou. Ta je ale nyní mrtvá. Takže je sama. Naštěstí ale na ni její bratr nezapomněl a zve ji do Londýna. Bohužel ale místo něho ji v přístavišti vyzvednou dvě prapodivné osoby - Temné sestry, které tvrdí, že mají jejího bratra, stejně jako nyní mají ji. Nic se mu nestane, i jí, pokud se bude řídit jejich úkoly. Bude cvičit schopnost, kterou má v sobě, ale nikdy o ní neměla ani potuchy. Jenže jiní lidí, zvláště jeden, o ní ví, a chce ji získat. Pokud Tessa splní podmínky Temných sester - bude cvičit onu schopnost a provdá se za člověka, kterému přezdívají Magistr, jejímu bratrovi se nic nestane. Ale pokud to nesplní, zabijí jejího bratra.

Tessa Grayová není jen tak obyčejná dívka, jak si dřív myslela. Je výjimečná. Má neuvěřitelně nebezpečnou schopnost, která ve špatných rukou může způsobit zkázu. A jeden takový člověk Tessu a její schopnost potřebuje. Dokonce natolik, že je ochotný i kvůli tomu unést jejího bratra a ji tím mučit. Z počátku jsem nevěděla, co si o Tesse myslet. Byla až neuvěřitelně naivní a předvídatelná, že nebylo snadné si ji nějakým způsobem oblíbit. Ale postupem stránek to najednou bylo lepší, jako kdyby dospěla, stala se rozumnější a rozhodně příjemnější hlavní hrdinkou pro čtenáře. Ke konci knihy mi Tessa až neuvěřitelně přirostla k srdci, opravdu jsem si ji oblíbila. A nejen ji.

Tesse se totiž za pomoci chrabrého mladého lovce stínů, Willa Herondala, podařilo uniknout Temným sestrám. Tak se Tessa dostává do Institutu, který vede Charlotte se svým maličkato podivínským manželem Henrym. V Institutu kromě Willa, žijí ještě další lovci stínů. Nepříjemná a věčně nespokojená Jessamine a laskavý Jem. Díky jejich pomoci se Tessa dozvídá vše o světě lovců stínů, ale nejen lovců stínů. Také o upírech a čarodějích. Mimo lovců stínů, má Tessa tu čest seznámit se s tím nejtalentovanější a naprosto nejúžasnějším čarodějem všech dob, Magnusem Banem a jeho upírskou milenkou Camille. Všechny vedlejší postavy jsou naprosto úžasné, neuvěřitelně propracované, se skvělými povahami a osobitými charaktery. Ale mě nejvíce oslnil Will. Tajemný, lehce uzavřený, nepředpovídatelný Will Herondale. Okamžitě jsem se do něj zakoukala, a stejně jako hlavní hrdinka jsem chtěla nahlédnout pod ty jeho hradby, které kolem sebe vystavil. Jenže on je také i neuvěřitelně paličatý! Uvidíme, jak to s ním bude vypadat v dalších dílech.

Upřímně, určitě nejsem jediná komu něco říká autorčino jméno - Cassandra Clare. Ještě aby ne. Cassandra je velmi uznávanou autorkou hexalogie Nástroje smrti. Když se na pulty knihkupectví dostal první díl této série, z autorky se najednou stala celebrita. A jelikož i po dokončení série Nástrojů smrti nechtěla svět lovců stínů opustit, vytvořila další sérii. Spin-off sérii právě na Nástroje smrti. Já jsem se pokoušela číst autorčinu prvotinu, Město z kostí, několikrát, ale bohužel mě kniha nezaujala, něco mi na ní chybělo. Za to naopak jsem se okamžitě zbláznila do myšlenky viktoriánského Londýna u série Pekelné stroje. A když jsem zjistila, že knihy na sebe nijak nenavazují, a že je možné je číst bez přečtení série Nástrojů smrti, šla jsem do to.

Od knihy jsem neměla žádná velká očekávání, jelikož jsem se obávala zda to bude taková hrůza jako Město z kostí. Při mém štěstí nebyla. Vůbec. Hned od začátku knihy jsem byla autorčiným stylem psaní nadšená. Čtivost příběhu byla neuvěřitelná, stránky lítaly rychlostí světla! Na rozdíl od Města z kostí, mě Mechanický anděl chytil a nepustil, a z toho mám vážně velkou radost. Hodně se mi také líbilo vykreslení viktoriánského Londýna a charaktery postav. Celá kniha se mi líbila, i když to mělo pár chybiček, které mi vadily - naivní Tessa, tvrdohlavý Will - ale jinak celkově kniha nemá chybu, její čtení jsem si nesmírně užila. Sice jsem knize původně dala čtyři hvězdičky, ale nyní po troše toho přemýšlení, nevidím žádný důvod proč ji nedat pět, protože tahle kniha ze těch pět hvězdiček definitivně stojí! Já Mechanického anděla opravdu doporučuji a velmi se těším na další díly.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji internetovému knihkupectví MegaKnihy.cz