Následníci | Filmová recenze

Položili jste si někdy otázku, co by bylo, kdyby padouši - zlé pohádkové bytosti - měli děti? Třeba Zlá královna, Zloba, Srdcová královna, pirát Hook a mnoho dalších? Tak na tuto otázku jednoduše odpovídá film Následníci.

Před několika lety, když si Kráska vzala zvíře, a stali se panovníky země Auradony, vykázali všechny zlé pohádkové bytosti, tedy padouchy, na ostrov ztracených. Mezi nimi byla třeba právě ona Zlá královna, Zloba, ale také Cruella de Vil a Jafar. Nyní, po tolika letech, má na trůn nastoupit nová krev, syn Krásky a zvířete, Ben. A Ben, ještě před svou korunovací, vydává prohlášení - nabízí druhou šanci potomkům padouchů. Mal, dceři Zloby, Evie, dceři Zlé královny, Carlosovi, synovi Cruelly de Vil a Jayovi, synovi Jafara. Všichni nastupují na novou školu, poznávají nové lidi, ale ostatní, tedy potomci těch dobrý, se necítí mezi nimi ve své kůži, přeci jen jsou potomci padouchů! A zvláště, když naši hlavní hrdinové nejsou v Auradoně za účelem naučit se dobru, oni mají jiný plán. Mají za úkol ukrást hůlku Dobré víly a doručit ji Malině matce, Zlobě. A jaký chaos by to ve světe vyvolalo, kdyby se tak mocná věc dostala do rukou padouchovi? Rozhodně by to nebyl hezký pohled. Otázka zní, půjdou potomci padouchů ve stopách svých rodičů?
"Zase kradeš lízátka? To je tedy zklamání."
"Lízalo ho mimčo!" "Ty moje malá potvůrko!"

Hlavními hrdiny jsou čtyři děti - Mal, Evie, Carlos a Jay. Mal je dcerou Zloby (Maleficent). Možná vám přijde, že mají podobné jméno. Ano, Zloba dala své dceři jméno Mal, a jakmile by byla dokonale zlá, získala by plné jméno, stejné jako její matka. Mal je z celé party nejvíce zlá, nebo alespoň se o to snaží, vždyť má za matku Zlobu, tak co jiného by jste čekali. Evie si přeje jít v matčiných stopách - najít si nějakého prince s obrovským zámkem. Evie není zlá, je chytrá, krásná, ale proč všichni princové letí jen na samé hlupačky, takže se musí přetvařovat? Hm, záhada. Carlos je synem Cruelly de Vil. Za celý svůj život nepoznal psa, jen z matčinina vyprávění ví, že jsou to zlé, krvelačné bestie, které jsou nejlepší na kožich. Zároveň ale je také velmi šikovný s počítačovou technologií, takže ho nepodceňujte. A Jay? Jay je synem Jafara, jehož vůbec neznám, ale odhadem se bude jednat o padoucha v pohádce o Aladinově lampě. Jay je zloděj, krade vše, co se mu zlíbí a doručuje to svému otci, škoda jen, že tohle není on. Všichni v Auradoně zažívají nové dobrodružství. Mal se překvapivě stane oblíbenou, Evie se nechá zlákat krásným princem, Carlos odhalí, že pes ve skutečnosti není žádná bestie, a Jay najde sám sebe na hřišti, jako týmový hráč. Jejich život se kompletně změnil, a to od základu. Všechno co znali, se ukazuje jako lež. A čí zásluhou je, že toto všechno mohli poznat? Prince Bena, budoucího krále Auradony. Ben se může jevit jako laskavý kluk, ale také je naivní a snadno manipulativní. Ale to nejsou všechny postavy příběhu. Seznamujeme se tu zde také s dcerou Dobré víly, Jane, dcerou Mulan, nebo synem Popelky!

O filmu Následníci jsem se dozvěděla náhodou. Vůbec jsem netušila do čeho jdu, když jsem si film pouštěla poprvé. Byla jsem velmi překvapena příběhem - potomci pohádkových postav, kdo to kdy viděl! Překvapivě jsem do filmu tak zakoukala, že jsem se od něho nemohla odtrhnout. A nedávno, asi po třech měsících, jsem si ho shlédla znovu, tentokrát v českém dabingu. Nejprve jsem byla vyděšená, ten dabing! Zpočátku vážně děs, ale postupně jsem si na něj zvykla a film si opět užila.

Až teprve nedávno jsem zjistila, že film vznikl na motivy knižní předlohy. Autorka Melissa de la Cruz mi není neznámá. Napsala tolik knih, například Čarodějnice z East Endu, které se dočkali seriálového zpracování. Bohužel jsem od autorky ještě žádnou knihu nečetla, ale rozhodně to budu muset napravit.

"Long live Evil!"

Knihu Ostrov ztracených jsem měla v to-read listu už dlouhou dobu, ale vůbec mě nenapadlo, že by měla něco společného s filmem. A dozvěděla jsem se to až teprve nyní, kdy se kniha dočkala vydání v češtině. Vůbec netušíte, jak jsem na tuto knihu zvědavá! Film si mě získal, takže na knihu si brousím zuby. Bohužel, co jsem tak slyšela, tak je kniha trošku slabšího rázu. V tom smyslu, že je vhodnější pro děti mladšího věku, takže pro mě, skoro devatenáctiletého teenegera, to asi nebude nejlepší čtivo. Ale mě to nevadí. Aspoň si zase zabrousím do dětských let, a do pohádkové říše. Věřím, že i tak se mi kniha bude líbit, takže si ji musím brzo sehnat a přečíst!

Co bych vám tak ještě o filmu mohla říci. Je velmi vtipný, nebudete se u něho nudit, plný kouzel a trošku toho zla, závisti a žárlivosti. Mě se opravdu ze začátku dost líbil, ale konec. Co si u něj budeme povídat. Rozhodně se mohl povést lépe, podle mě byl trošku odfláknutý, ale to je to nejmenší. Celkově se film opravdu povedl a já mu dávám čtyři hvězdičky. Proč ne pět? Ty si šetřím pro ty top filmy, a tento do této kategorie zatím nepatří, ale věřím, že jeho pokračování se tam určitě dostane!

Pokračování?! No ano! Následníci se dočkají dalšího filmu v roce 2017. Ptáte se, co se tam bude dít? To je zatím v procesu rozpracovanosti, ale je jisté, že se naši čtyři hlavní hrdinové vrátí, a kdo k nim přibude? Je možné, že se dočkáme dalších potomků padouchů. Mě osobně by velmi zajímal syn kapitána Hooka nebo dcera Uršuly!  A abych nezapomněla! Film je také doplněn o velmi bohatý hudební doprovod právě našich hlavních hrdinů. Občas zpívají všichni, někdy sami, ale stále je to skvělý zážitek!

Originální název: Descendants
Režie: Kenny Ortega
Žánr: Rodinný/ Dobrodružný/ Fantasy/ Komedie
Délka filmu: 112 minut
Název knižní předlohy (EN): Isle of the Lost
Název knižní předlohy (CZ): Ostrov ztracených
Autorka knižní předlohy: Melissa de la Cruz
Hrají: Dove Cameron, Cameron Boyce, Booboo Stewart, Sofia Carson, Mitchell Hope, Kristin Chenoweth, Kathy Najimy, Stephanie Bennett, Dan Payne, Keegan Connor Tracy, Wendy Raquel Robinson, Sarah Jeffery, Jedidiah Goodacre, Dianne Doan, Melanie Paxson, Maz Jobrani a další.
Obsah: Ben, hodný dospívající syn krále Adama a královny Belle v současném Auradonu, nabídne druhou šanci potížistickým potomkům Disneyho klasických zloduchů - Cruelly de Vil (Carlos), Zlobě (Mal), Evil Queen (Evie) a Jafara (Jay). Disneyho Následníci jsou moderní akční komedií, ve které budou mít diváci možnost poznat potomky Disneyho kultovních postav, zejména zlých padouchů. Všichni padouši byli vyhoštěni na vzdálený Ostrov Ztracených. Dospívající děti Zloby, Zlé královny, Jafaraa Cruelly de Vil mají povoleno chodit v království do školy. Půjdou děti padouchů ve stopách svých zkažených rodičů? (ČSFD)