Switched at Birth | Seriálová recenze

Dvě rodiny, Kennishovi a Vasquézovi, a dvě dívky, Bay a Daphne. Celý jejich dosavadní život se má změnit od základu. Vše začalo, když si Bay ve škole udělá test na zjištění své krevní skupiny, která se neshoduje s jejími rodiči, ani s jedním. Tak kde se stala chyba? Odpověď je jednoduchá, v nemocnici. V den Bayina narození se narodila v oné nemocnici ještě další dívka, Daphne, se kterou byla právě prohozena. Tak to je ten důvod, proč není ani jednomu rodiči podobná. Když nastává den, kdy se obě rodiny scházení, čeká je další překvapení. Nejen to, že je to pravda, Daphne je zrzka stejně jako její máma - tedy Bayina máma - a Daphneina máma - ve skutečnosti Bayina máma -  je portorikánského původu jako Bay. Kéž by to bylo ale všechno. Ve třech letech Daphne prodělala meningitidu a ztratila sluch, je tedy tím pádem hluchá, ale mluví a používá znakovou řeč. A teď začíná nový život pro obě rodiny. Ze začátku je to mezi nimi na ostří nože - Kennishovi, John a Kathryn, vyčítají Regině, že je Daphne hluchá a tvrdí, že kdyby s nimi Daphne žila nikdy by se to nestalo, a Regina zase dává Bay volnost, skoro se o ni nezajímá, snaží se jen bránit chudinku Daphne. Nakonec si přeci jen obě rodiny k sobě nachází postupně cestu.

Hlavními hrdinkami seriálu jsou dvě dívky, Bay a Daphne, které byly vyměněné při narození. Jeden by je litoval, druhý možná záviděl, ale já říkám, že to asi byl osud. Praštěná a umělecky založená Bay do rodiny Kennishových nikdy nezapadala. Neměla zrzavé vlasy, neměla zájem o účetnictví nebo o hudbu - vždy si připadala cizí. Stejně tak i Daphne, která to neměla od dětství jednoduché. Ve třech letech prodělala vážné onemocnění, jehož důsledkem byla ztráta sluchu, pak ji opustit otec a žila jen se svou mámou a babičkou v chudinské čtvrti, kde je to rozhodně není bezpečné. Bay sice vyrůstala v pohádkově bohaté rodině, která ji vždy koupila, o čem snila, ale pořád jako by ji něco scházelo. Změna jejího života začala, když do něho vstoupila Daphne a Regina, její pravá máma. Stejně jako ona, je i Regina bruneta a umělkyně. Mezi tím, kterou hlavní hrdinku mám radši jsem se rozhodovala hodně dlouho. Celá první série byla totiž pro mě takový horská dráha pocitů. Nejprve jsem měla raději Daphne. Přiznejme si, je to hodná holka, nemá žádné problémy ve škole a chce se všem zavděčit, plus nikdo jí neublíží, když je to ta hluchá holka. Naopak Bay byla ta dračice, ta co neustále vyhledává pozornost a problémy. Jenže pak přišla na řadu ta horská dráha - Bay, Daphne, Bay, Daphne. Postupem času se to zlepšovalo, nejen u mě, ale i u holek. Našli si k sobě cestu jako kamarádky, a dokonce i sestry. I mezi rodiči se to zlepšovalo, jen kdyby ale nebylo těch kluků, které holkám tolik zamotali hlavu. Jakou ale holčinu mám nejradši z nich, stále nevím - obdivuji Bayin umělecký talent, ale nesnáším ji za to, jak to nezvládá bez kluka. Stejně tak Daphne. Obě mám ráda, ale občas mi tedy dokáží lézt na nervy.

Na seriál jsem začala koukat z důvodu zvědavosti. Nejprve mě na něj nalákala má kamarádka, které o něm napsala krátký názor, a celkem mě to zaujalo, ale velký podíl na tom má definitivně trailer na první sérii, kde se stalo to nejdůležitější. Seriál jsem začala sledovat asi o prázdninách a seděla u něho jako přivrtaná. První série byla naprosto nejlepší, ale pak to šlo postupně dolu. Druhá ještě fajn, u třetí jsem si dávala dlouhé pauzy, protože mě to nebavilo, a čtvrtou jedu už z povinnosti. Nebo aspoň to jsem si myslela do chvíle, než jsem nedávno dokoukala komplet druhou část čtvrté řady. Byla jsem opravdu paf, protože to bylo opravdu dobré, jako by se to blížilo té první sérii. Ten poslední díl mě opravdu odrovnal, hlavně těch posledních pár minut a zároveň tak napnu na další sérii, že přeci jen dám ještě tomu seriálu šanci. I přes tu ne moc dobrou třetí sérii, mě tento seriál neuvěřitelně baví, a s rodinou Kennisových ani Vasquézových se ještě nechci rozloučit. Proto jsem ráda, že se ještě dočkáme páté série, i když už i to je trochu moc. Doufám, že to rozumně ukončí a nebudou to dlouho protahovat. Co na závěr dodat, seriál patří do mých opravdu oblíbených seriálů a i přes ty krušné začátky rozhodně stojí za shlédnutí.

Originální název: Switched at Birth
Režie: Michael Lange, Steve Miner, John Behring, Zetna Fuentes
Žánr: Rodinný / Drama
Hrají: Katie Leclerc, Vanessa Marano, Jason Brooks, Lucas Grabeel, D. W. Moffett, Blair Redford, Lea Thompson, Austin Butler, Sean Berdy, Aaron Jaeger, William Lucking, Stephen Lunsford, Todd Williams, Robin Thomas, Charles Michael Davis, Tammy Townsend, Robin Riker a další.
O seriálu: Když dvě dospívající dívky, Bay a Daphne, zjistí, že byly při narození vyměněny, obrátí to jejich životy vzhůru nohama. Bay žije s rodiči a bratrem v přepychové vile a neslyšící Daphne s matkou a babičkou v chudinské čtvrti. Přesto se však jejich rodiny dohodnou na společném bydlení, aby si tak všichni mohli vynahradit ztracený čas. (ČSFD)