Harry Potter Book Tag

Zdravím! 😉
Hádám, že na tento tag jste již narazili, jelikož se před časem objevil na Humbooku, a jelikož mě opravdu hodně zaujal, rozhodla jsem si ho zkusit.

Úkolem tohoto tagu je přiřadit deset knih k deseti kouzlům, ale za žádnou cenu nesmí být použit jakýkoli díl Harryho Pottera, což pro mě vůbec není složité. Proč? Já jsem ho totiž ještě nečetla.
Jak již víte, mám za sebou pouze první dva díly, ale chystám se na další díly v příštím roce.

A jelikož jsem sérii nečetla, nemohu říct, že by se mi Harry do nějakého bodu hodil. Ale musím dodat, že jsem si vyplňování tohoto tagu velmi užila, a ano, dostala jsem chuť si dát rereading některých knih, jako třeba u mé oblíbené čarodějnické série. Tak snad v příštím roce 😋

Zkoušeli jste si sami vyplnit tento tag?
A kolikrát jste již četli Harryho Pottera vy? 😍

Expecto Patronum: Kniha z dětství, která je spojená s dobrými vzpomínkami:

Naprosto chápu, že většina by pro tento bod zařadila Harry Pottera, já možná také, kdybych ho četla v dětství a kdyby to tento tag povoloval, ale nepovoluje, takže tu máme Čarodějnici z Hex Hall
Na tuto knížku jsem narazila v knihovně někdy v počátcích svého knihomolství. Přečetla jsem ji jedním dechem! Okamžitě se zařadila mezi mé nejoblíbenější, jenže měla jeden maličký problém. V knihovně neměli pokračování, takže druhý den po dočtení jsem běžela do knihkupectví pro dvojku i trojku. I když pro dnešní dobu série už nemusí být originální - příběhů o čarodějnicích, démonech a upírech je všude dost - ale pro mě tato série je srdcová záležitost, a já se k ní velmi ráda vracím. Takže snad příští rok rereading? Doufám že ano, protože už dlouho se chystám na spin-off díl a bez rereadingu by to nešlo!
Expelliarmus: Kniha, která tě překvapila:

Pro letošní rok mám jasno - Naslouchač. Naslouchače měla kamarádka na seznamu knih, které by si přála, abych ji pořídila, tuším, že to bylo někdy v lednu. Jenže anotace mě vůbec nezaujala a hlavně, v knihkupectví ji neměli dostupnou, takže jsem se rozhodla pro jinou.
Změna přišla s HumbookFestem, kdy bylo odhaleno, že autorka tam bude mít besedu a kniha mi byla nabídnuta na recenzi. A lidičky, tohle jsem vůbec nečekala. Dystopický román od autorky z našich končin mě velmi překvapil a dost podobně na tom bylo i pokračování, Faja. Za mne Naslouchač nebyla jenom kniha, která mě překvapila, byla to také ta nejlepší kniha tohoto roku. Pokud jste ji dosud neznali, dejte na mě a přečtěte si to! Opravdu to stojí za to.
Prior Incantato: Poslední kniha, kterou jsi četla:

Zatím poslední dočtenou knihou - pár jich ještě mám rozečtených a snad je do konce roku dočtu - je kniha Na ostří nože od Julie James. Od této autorky jsem jednu knihu, Nezvladatelnou lásku, a styl jejího psaní není špatný, takže když se mi do rukou dostala další kniha, neváhala jsem.
Příběh sleduje dva právníky, J.D. a Payton, kteří pro svoji práci obětovali všechno a nyní přichází nabídka spolupartnerství ve firmě. Jenže bohužel firma má nyní zájem pouze o jednoho z nich. Musím uznat, že to nebylo špatný, autorka umí psát. Rozhodně se plánuji mrknout po dalších jejích knihách.
A co týká knih, které bych chtěla ještě dočíst tak tu mám Šelmu od Andrewa Maynea, profesionálního kouzelníka, dále moderní re-telling Pýchy a předsudku a v neposlední řadě první díl steampunkové série Kroniky hladového města, Smrtelné stroje.
Alohomora: Kniha, která ti představila žánr, o němž jsi předtím neuvažovala:

Tento rok se mi do rukou dostala kniha V pasti lží, psychothriller od úspěšné autorky, která dokonce navštívila Prahu. V pasti lží je její druhá a mnoho čtenářů říká, že není tak skvělá jako její první, ale pro mne tohle bylo něco.
Nikdy jsem nebyla na thrillery, zlomový bod přišel až právě s touto knihou. V pasti lží byl román, který mě držel zuby nehty od začátku až dokonce. Hlavní hrdinka byla tak skvěle vykreslená až jsem někdy nevěřila, co je pravda a co není.
Po této knize přišly další. První byla první kniha Gillian Flynnové, Ostré předměty, která byla opravdu nechutná, ale tak detailně popsaná! Rozhodně plánuji s autorkou pokračovat u dalších knih. A druhou je Šelma, kterou jsem nedávno rozečetla, ale zatím nemohu nijak hodnotit.
Riddikulus: Vtipná kniha:

Tenhle bod je u každé knižní výzvy pro mne nejvíce náročný, jelikož nikdy nevím, co zde zařadit. Moc vtipných knih neznám, ani je nečtu. Ale minulý rok jsem objevila opravdu vtipnou knihu, která se dokonce dočká i filmového zpracování. Jenže u nás si nezískala tolik na popularity jako v zahraničí, hlavním faktorem bude obálka a druhým název. Má mě rád, nemá mě rád je kniha, která svým tématem připomíná Na ostří nože, dva kolegové, nesnášenlivost mezi nimi, a pouze jeden z nich bude povýšen.
Hned od první strany víte, že tihle dva jsou jako dvě strany mince, každý je jiný a nemají v plánu se změnit.
Takže pokud máte chuť na oddechovku, u které se pobavíte, možná ji přečtete na jedno posezení, zkuste tuto knihu.
Sonorus: Kniha, o které by měl každý vědět:

Každý knihomol, ať je aktivní skrze instagram, youtube či blog, má nějakou svoji knihu nebo sérii, na kterou nedá dopustit a doporučuje ji všude, kam vkročí. U mne je to Naslouchač, kterou se mi už jednou podařilo někomu doporučit. Ale jelikož jsem v tomto článku sérii Naslouchač už jednou zmínila, rozhodla jsem se vám tu doporučit ještě jednu knihu, která stojí za to!
A tou knihou je Ready Player One. Kniha se dočkala již tří vydání v českém jazyce a to poslední, s krásnou filmovou obálkou, ta mne donutila si knihu konečně přečíst. Musím přiznat, že jako první jsem viděla film, který je skvělý, Spielberg se opravdu předvedl. Viděla jsem ho už nespočetněkrát a rozhodně je to boží, stejně tak i kniha, kterou vám neskutečně moc doporučuji! Dejte na mě a zkuste ji! Myslím si, že nebudete litovat.
Obliviate: Kniha, nebo spoiler, u kterého by sis přál zapomenout, že jsi kdy četla:

Tak tady je to jasné. Minulý rok jsem dostala k Vánocům od svého bratra druhý díl Skleněného trůnu, Půlnoční korunu. A co jsem udělala? Otevřela jsem knihu na poslední stránce a přečetla jsem si poslední větu! Jsem hrozná, nechápu, proč jsem to udělala, ale stalo se a od té doby jsem neměla chuť pokračovat v sérii. Teď když je ale dokončená a v létě vyjde v překladu poslední díl tak bych ráda dala sérii šanci.
A dost podobně jsem na tom s autorčinou druhou sérií Dvůr trnů a růží, kterou sice nemám vyspoilerovanou, ale vím o druhém dílu či o novele docela hodně. Ale chtěla bych sérii dočíst, tak snad příští rok.
A co se týká knihy, tak to se mi dokonce už i podařilo, zapomenout o čem byla, a tou knihou byla Zář. Asi jedna z mála knih, které jsem ohodnotila jednou hvězdičkou. Ano, až tak to bylo strašný. Doufám, že na další díly nikdy v životě nenarazím.
Imperio: Kniha, kterou jsi četla do školy:

Určitě každý z nás měl nějakou knihu, kterou četl do školy jako povinnou četbu. Jestli jste je četli to bylo už na vás, ani já jsem všechny knihy nečetla. 
Co jsem ale četla, a ani jsem ji prvně nečetla jako povinnost, nýbrž ze zvědavosti, bylo R. U. R. od Karla Čapka. Pokud znáte jeho práci, víte, že to není kniha, spíše scénář k divadelní hře s roboty. Josef Čapek byl první, kdo toto slovo vymyslel a jeho bratr, Karel, ho použil právě v této hře.
Tuto divadelní hru si moji spolužáci, ještě na základní škole, vybraly jako hru, kterou by mohli předvést v divadle. A díky své učitelce češtiny, a právě díky nim, jsem narazila na R. U. R. a díla Karla Čapka, které jsem si velmi oblíbila a přidala i na svůj maturitní seznam četby.
Crucio: Kniha, kterou bolelo číst:

Tohle bude bolestivé pro všechny fanoušky Leigh Bardugo, velmi oblíbené autorky trilogie Griša a duologie Šest vran. Kniha, kterou jsem dočetla opravdu s velkými obtížemi, byla Válkonoška, první díl ze série Ikony DC, která se zaměřuje na mládí superhrdinů. Válkonoška měla být o Wonder Woman, tedy princezně Dianě z Themeskyry, ještě předtím než se z ní WW stane.
Tohle vážně bolelo, opravdu hodně. Hlavně kvůli tomu, že jsem četla první díl Griši a hodně se mi to líbilo, ale tohle? Tohle nemohla napsat stejná autorka! No to mi neříkejte. Diana byla postava k nesnesení, a to ani nemluvím o těch ostatních postavách! A ze všeho nejhorší byl konec. Nechápu co se tam stalo, ale vím, že to bylo nelogické a naprosto přitažené za pačesy. Tohle prostě už nikdy více.
Avada Kedavra: Kniha, která by mohla zabít:

Kniha s nejvyšším počtem stran jakou jsem kdy viděla a dokonce ji vlastním. Touhle cihlou byste povalili kohokoli. Mluvím tady o knize To, která má 1096 stran. To je hodně, opravdu hodně. Neumím si představit, jak dlouho může trvat takovou knihu přečíst, ale ráda bych si ji jednou přečetla.
Jsem obrovským fanouškem filmového zpracování z roku 2017, kde si hlavní roli Pennywise, tančícího klauna, zahrál Bill Skarsgård. Stejně jako kniha, která je rozdělená na dvě části, je na tom i film, který se pokračování dočká příští rok v září. Jsem na to neskutečně natěšená, jelikož postavy jsou starší, jejich dospělé verze hrají opravdu ti nejlepší z nejlepší, a nevím co k tomu dodat. Už je září roku 2019?

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Sérii Hex Hall jsem četla a líbila se mi. Hlavně tedy první dva díly. Třetí díl byl pro mě slabý. :( Naslouchač a Faja jsou dokonalé knihy a já se nemůžu dočkat pokračování! Sarah J. Maas miluju! Určitě jí dej šanci. Její knihy patří mezi nejlepší jaké jsem kdy četla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série Hex Hall je prostě srdcovka! ♥ Jsem neskutečně ráda, že ji také někdo četl, protože si nemyslím, že by ji tolik lidí znalo, což je opravdu škoda! Tak moc bych si ji chtěla přečíst znovu! Sakra doufám, že si na ni najdu čas. :D
      Naslouchač a Faja jsou pro mne letos jedny z nejlepších - spíše ty úplně nejlepší - knih roku! Opravdu neskutečně mě to překvapilo, vůbec jsem si to nedokázala spojit s českou autorkou, a ano, také se nemohu dočkat pokračování! Snad tedy příští rok. :D
      A Massová je v plánu! Doufám, že vyjde, to co jsem si pro její, a ještě spoustu dalších sérií, vymyslela, tak mi drž palce! ♥

      Vymazat