Nejtemnější úsvit | Aly Martinez




Nejtemnější úsvit | Aly Martinez



Originální název: The Darkest Sunrise
Autorka: Aly Martinez
Série: Nejtemnější úsvit
Díl: 1.
Počet stran: 240
Vazba: Hardback
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2019
Hodnocení na Databázi knih: 95% 
Hodnocení na Goodreads: 4.19 
Hodnocení na ČBDB: 93%




Seznamte se s novou autorkou romancí, Aly Martinez, která Vás svým stylem psaní, zlomenými postavami a nelehkým tématem úplně zničí a uhrane.
Ačkoli autorka není ve světě nováčkem, má na svém kontě přes deset knih, její kniha Nejtemnější úsvit, je první knihou, která se dočkala jak českého, tak slovenského překladu.
A já Vám garantuji, že po přečtení této knihy, budete potřebovat v českém překladu další autorčiny knihy, stejně jako já.

Byla tam, sálala jí z očí.
Ta prázdnota.
Moje prázdnota.

Od příběhu, který si mě získal svoji bolestivou a citlivou anotací, jsem neměla vysoká očekávání ani požadavky. Po opravdu špatném thrilleru jsem měla chuť pustit se do něčeho nenáročného, něčeho lehkého, tak jsem sáhla po Nejtemnějším úsvitu, a ten mi toho dal o tolik víc. Hned od první strany - první věty - jsem věděla, že tato kniha mě nenechá chladnou.

Příběh se totiž zaměřuje na ztrátu dítěte, na lásku, na hledání světla v temnotě. Na jedné straně máme Charlotte, jejíž syn je už deset let pohřešovaný. Za tu dobu, se z ní stala úspěšná pneumoložka, která ale bohužel neošetřuje děti. Na straně druhé stojí zoufalý otec, Porter Reese, který se sám stará o své dvě malé děti, Hannah a nemocného Travise, jenž potřebuje Charlottinu pomoc.

Osobně si myslím, že o této knize byste si neměli nic zjišťovat. Měli byste se do ní pustit s nulovým očekáváním a žádnými informacemi. Nechat se obklopit tou atmosférou, kterou kniha vyřazuje už jen z obálky.
Budete křičet, budete plakat, budete se smát, jednoduše se vžijete do postav a budete s nimi prožívat všechno - jejich radost, bolest, temnotu i světlo.

Žádné otázky.
Žádné soudy.
Žádná přetvářka.

Nejtemnější úsvit nemá nijak složitou zápletku. Pozorný čtenář konec odhadne ještě než k němu dospěje. Co Vám budu říkat, i já jsem měla během čtení pár teorií, ale všechny se rozpadly jako domeček z karet, když jsem došla k poslední straně. V ten moment jsem měla pocit, že mi srdce vyskočí z hrudi. Kruci, jak to ta autorka mohla takhle ukončit? Jsem v napětí a v nervozitě. Prahnu po pokračování, opravdu hodně!

Autorka má neuvěřitelný talent - nebojí se jít na trh s příběhem tak náročným na prožití, natož si o něm vůbec číst! Díky jejímu čtivému a nádhernému stylu psaní jsem se od knihy nemohla odtrhnout. Všechno muselo jít stranou.
Zamilovala jsem si postavy, které jsou tak detailně propracované, pochopila a soucítila jsem s jejich bolestí a užívala jsem si s nimi každou minutu, ať už na světle či v temnotě. Jejich dialogy, ty nejednoho čtenáře zasáhnou - jen trochu společnosti v temnotě. Je znát, že autorka umí psát, umí to se slovy, ale také s city.

Nejtemnější úsvit nasadil obrovskou laťku pro dalších autorčiny knihy, které teprve přijdou či pro pokračování, na něž čekání bude náročné.
Já za sebe knize nemohu nic vytknout. Velmi mě překvapila, několikrát mě přiměla zasmát se či rozbrečet. Doporučuji ji úplně každému, kdo má rád romantické příběhy či rád objevuje něco nového.

Za poskytnutí knihy na recenzi vděčím nakladatelství Ikar a Euromedia.

Pokud jsem vás na knihu Nejtemnější úsvit nalákala, na Knižním klubu ji koupíte se slevou.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. ty i Davanity ji vychvalujete, tak mi ji asi jedna z vás bude muset někdy půjčit :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vychvalujeme ji, protože je sakra dobrá, a každý by si ji měl přečíst! :D A klidně se hlásím, že ti ji půjčím, a běda ti, jestli se nebude líbit! :D

      Vymazat