A-Z knižní tag


Určitě jste již slyšeli o knižním tagu, se kterým na trh přišla Olga z blogu Nofreeusernames, a samozřejmě jste již ho sami napsali. Já jsem trošku pozadu. Celou tu věčnost jsem totiž čekala na jedinou věc, a to kdy doděláme rekonstrukci mého pokoje, jelikož většina mých věcí, a hlavně knih, byla všude poschovávaná. Nyní již máme vše hotové, v rámci možností - chybí ještě přivrtat poličky, ale to tolik nespěchá - takže můj článek ohledně A - Z knižního tagu je tady! 

  • Autor, od kterého jsem četla nejvíc knih
Bohužel nemohu říct J. K Rowlingová, a víte proč? Protože jsem ostuda. Přečetla jsem zatím jen první díl Harryho Pottera a na ty další díly se ani v nejbližší době nechystám. Dokonce to není ani Richelle Mead s Vampýrskou akademii, protože s ní jsem skončila u pátého dílu. A pak mi to docvaklo! A není to nikdo jiný než Rick Riordan a jeho řecko-římská mytologie! Přečetla jsem všechny díly Bohů OlympuPercyho Jacksona, takže to je deset knih, docela slušné, ne!

  • Bookoholikovo pravidlo číslo 1
"Like any true love, it drives you crazy." - Taylor Swift, Welcome to New York, 1989

Asi si o mě budete myslet, že nejsem normální, ale já si s knihami povídám, mazlím, čichám k nim. Jop, je to se mnou přímo na blá
zinec. Ale je to takové mé hlavní pravidlo, jak správně knihu přivítat do mé knihovničky. ♥


  • Citát z knihy, který bych si zarámovala
"Mám jen dvě pravidla. 
Neptej se mě na moji minulost. Neočekávej budoucnost."
- Colleen Hoover, Odvrácená tvář lásky

Původně jsem neměla vůbec ponětí, co do tohoto bodu napíšu, jelikož já nejsem moc na citáty. Nikdy jsem tomu nevěnovala pozornost, jenže pak jsem si vzpomněla na ten nejlepší citát od mé oblíbené autorky Colleen Hooverové a bylo jasno. ♥

  • Důležitá kniha mého dětství
Tohle je složité. Opravdu hodně. Nevím, kdy přesně to bylo, ale já jsem nečetla do mých deseti let. Ano, něco jsme četli ve škole, ale to se mě nikdy tolik nedotklo, jak to, když jsem dostala kartičku do knihovny a tím se mi otevřel nový svět. Dokonce si pamatuji na svoji první půjčenou knihu, ale na důležitou knihu v mém dětství? Měla jsem hodně ráda knihy W.I.T.C.H., naprosto jsem na nich ujížděla. Ale jako zlomový bod, neboli knihu, která to vše přenesla na novou úroveň, tak tou by mohla být kniha Pád od Lauren Kate. Já vím, že nyní to není nejlepší četba, ale pro mě to bylo dokonalé v té své době, kdy knihy vyšla.

  • E-kniha, audiokniha nebo papírová kniha?
Pěkně popořadě. Ano, čtu e-knihy, a dost často, protože většinu anglický knih mám v tabletu. Ale nejen anglické knihy se v mém tabletu nachází, mám tak i pár kousků v češtině. Občas to není na škodu mít knihy v tabletu, jelikož prostor v knihovně není nekonečný, jako paměťová karta. A přiznávám na rovinu, e-knihy se mi čtou rychleji. Ale není to ono! S papírovou knihou se můžu mazlit, chlubit, všude ji nosit, a jednoduše obdivovat její dokonalou obálku. Je to hrozné utrpení být knihomolem, protože nikdy nemám dost knih, i když má knihovna práská ve švech! A co se audioknih týká, tak ty jdou mimo mě. Neposlouchám je. Sice mám v mobilu audioverzi Dívky ve vlaku, kterou jsem asi před rokem vyhrála, a kromě toho i Stoletého staříka, ale pravděpodobnost, že si je někdy poslechnu je opravdu nulová.

  • Fiktivní postava, se kterou bych pravděpodobně chodila na střední
Dokázala bych si představit, že se mnou do školy chodí Lenka Láskorádová. Vážně, taková tichá, milá, ale neskutečně chytrá čarodějka. To by bylo vážně super! Naučila by mě vyčarovat patrona a společně bychom zkoumali všechny tvory žijící v Zapovězeném lese. Ach bože, já mám fakt fantazie na rozdávání. 😂

  • Gejzíry emocí ve mně vyvolala kniha...
Nejsem žádná silná osoba. Když se najde nějaká kniha s opravdu dojemným či tragickým koncem, který vede k pláči, tak brečím ještě dřív než přijde. Považuji se za citlivou a starostlivou osobu, takže když jsem nedávno četla 13 Reasons Why (v českém překladu pod názvem Proč? 13x proto) myslela jsem, že to nedám, nezvládnu to. Tak silné téma a autor si s ním dokázal poradit tak úžasně! A co více, na jeho stránkách se nachází namluvené kazety, které jsou psané v knize, a páni, při jejich poslechu mě mrazilo úplně všude

  • Hahaha, u téhle knížky jsem se smála nonstop!
Pár knih, u kterých jsem se smála a jsem se za břicho popadala by se rozhodně našlo! Tak třeba u knihy Zář, u té jsem měla přímo výbuchy, protože to bylo tak strašné. A nebo Nabíječ, erotický román s prvky humoru. Jop, Cathy a její Óčko, ach bóže. 😂

  • Chci, aby vyšlo v češtině
Opravdu moc by mě potěšilo, a udělalo mi ohromnou radost, kdyby nakladatelství Yoli vydávalo častěji knihy od Colleen Hoover. Autorka má na svém kontě tolik knih, jako třeba Confess, November 9, Finding Cinderella, Never Never, Without Merit, Too Late, It Ends With Us,  které u nás ještě nevyšly. A nebo pokračování knihy Život jedna báseň. Prostě, za každou její přeloženou knihu, a vydanou u nás, bych skákala až do nebe.

  • I když nemám čas číst, vždycky si najdu chvilku na knihy od...
...Colleen Hoover!! Jak jinak. CoHo je moje nejoblíbenější autorka od té doby, co jsem četla Bez naděje. Hned potom jsem si sháněla její další knihy, ve fanpřekladu, a sehnala jsem Odvrácenou tvář lásky nebo Možná jednou, které se dočkaly i českého oficiálního překladu. Co se týče Odvrácené tváře lásky, tak ta jen potvrzuje, že i když nemám čas, jakože vůbec, CoHo jde na první místo. Jelikož kniha vyšla opravdu v ten nejhorší čas, kdy jsem makala na maturitní práci. Ale je to CoHo, takže jsem se na maturitní práci vybodla a pustila se do knihy, a vůbec jsem neměla slitování. 😁

  • Jedna kniha, kterou bych si vzala, kdybych uvízla na Měsíci
Hodně jsem nad tímto bloumala, až jsem se rozhodla pro knihu Cinder od Marissy Meyerové. Ale vzala bych si ji v originále, tedy v angličtině, aby mi vydržela na dlouho - sice jsem pokročilý čtenář v angličtině, ale nevím jaká je úroveň v této knize. Snad do té doby, než ji dočtu, mě přijde někdo zachránit. 😆

  • Kniha, kterou asi nikdy nedočtu
Obávám se, že takovou knihou bude s největší pravděpodobností, Město z kostí. Město z kostí je první díl hexalogie Nástroje smrti, a já už se do něho pokoušela pustit třikrát. Vážně! Eh, pokaždé mě to nebavilo, nebo se našlo něco jiného, co bych si přečetla radši, takže místo toho, abych se trápila, tak jsem to s klidnou hlavou vzdala. Ale pořád mi to hlodá v hlavě, jelikož sleduji seriál, na motivy právě této série - který je jen tak mimochodem naprosto blé, ale Sebastian je super rozkošný, takže se na to dívat musíte - tak snad jednou bych této knize chtěla dát ještě jednu šanci, i když vím, že v nejbližší době to rozhodně nebude.

  • Lituji, že jsem jako malá nečetla...
...Harryho Pottera. Jsem ta nejhorší osoba na světě, jelikož já jsem ještě nečetla Harryho Pottera. Vlastně četla jsem první díl, jenže to bylo povinně k maturitě, takže jsem z toho nebyla paf a neměla takový zážitek. Strašně mě to mrzí, že jsem si v dětství neudělala místo pro Harryho, tak mě prosím vás nezabíjejte, já to teď napravím. K výročí dvaceti let od vydání prvního dílu, nakladatelství Albatros knihy vydává v nové edici a já si je plánuji pořídit všechny, ať to stojí, co to stojí.

  • Moje oblíbené místo na čtení
U stolu. Já vím, je to divné. Každý druhý vám řekne v posteli či v křesle, ale já si raději čtu u stolu, když sedím na židli. Nevím proč tomu tak je.

  • Nejlepší druhý díl v sérii
Jelikož jsem ještě nečetla Dvůr mlhy a hněvu, nemohu vám říci, že je to tato kniha, i když vím, že bude epická, až si jednou na ni najdu čas. Proto jsem jsem rozhodla pro Elitu. Víte, co se říká o druhých dílech v sériích. Druhé díly jsou nijaké a nezajímavé. První a třetí jsou nejdůležitější, proto jsem od druhého dílu Selekce nic neočekávala, ale on mě teda vážně odzbrojil. Kdo četl, moc dobře ví, o které části zrovna mluvím. Za mě dvojka Selekce super.

  • O kterého knižního hrdinu jsem se nejvíc bála?
Záludná otázka, ale asi nejvíce jsem se bála o Peetu Melarka. Každý určitě ví, kdo Peeta je - pokud to nevíte, tak sakra, v jakém století žijete?! Po skončení druhého dílu - Vražedné pomsty - to s Peetou nevypadalo zrovna nejlíp, takže je samozřejmé, že jsem se o něho bála.

  • Právě čtu
Tak zrovna právě teď nic. Dočetla jsem jednu kratičkou harlequinku od Nory Robertsové - upřímně, nestíhám, doháním knižní výzvu, neukamenujte mě - a zítra se chystám rozečíst buď Tajemné touhy, které jsem už jednou měla rozečtené, nebo se pustím do druhého dílu série After. Ještě nevím, ale zbývají mi ještě tři knihy do konce výzvy a týden do konce roku, takže musím máknout.

  • Q&A na tělo: Nikdy bych nikomu nepůjčila...
...své knihy v angličtině. Opravdu, pokud si ode mě budete chtít půjčit nějakou knížku, nejprve musím vědět, že mi ji v pořádku vrátíte. Co se týká ale mé neustále rozrůstající sbírky anglických knih, tak tady vám nemůžu pomoci. Mám je sice z druhé ruky, ale také mám i nové, ani jednou nečtené, které nedám z ruky. 

  • Retelling, který originálně překroutil původní příběh
Je jich tolik. Nevím, kterou sérii mám raději! První retellingovou sérií, kterou jsem objevila náhodou, byla Měsíční kroniky. V knihovně jsem objevila Cinder a pak zbytek dílů. Zrovna nedávno jsem i sérii dočetla, a naprostá bomba. Určitě si tato série zaslouží ocenění nejoriginálnější reteling, ale já znám ještě dva. Dvůr trnů a růží. Nemusím vám asi představovat Saru J. Maas. Dvůr je převyprávění Krásky a zvířete, který ale v polovině knihy dosáhl úplně jiné úrovně, a od původního příběhu se dost distancoval. A co kniha Pomsta a rozbřesk. Retelling známé pohádky Tisíce jedné a noci o Šeherezádě? Obdivuji orientální kulturu, a hlavně tuto pohádku, takže další skvělý překroucený příběh.

  • Spánek jde stranou, když čtu...
...Jojo Moyesovou, Colleen Hoover či Erin Watt. Známé autorky, které určitě každý zná. Jojo Moyesovou naprosto miluji! Její knihu Než jsem tě poznala jsem přečetla za den, protože jsme ji četla i v noci. Co se týká Colleen Hoover, tak moji první knihou od CoHo byla Beznaděje. Úplně jsem CoHo propadla, a s každou její novou knihou u nás, mě autorka utvrzuje v tom, jak je boží! Má nejoblíbenější kniha od ní je Odvrácená tvář lásky. Miles! ÁÁÁ. Opět, za jeden den bez spánku přečteno. Kromě Erin Watt, což jsou dvě spisovatelky píšící pod pseudonymem - napsaly trilogii Royalové, která je opravdu super! - mám ještě stejné zkušenosti s Norou Roberts. Známá autorka romanťáren a harlequinek a já ji přímo zbožňuju. Ale nejsem sama, protože její knihy jsou u nás v knihovně pořád půjčené! Grrr. Já si je chci také přečíst!

  • Tři nejoblíbenější knihy
To není jednoduché. Jenom tři knihy?! Jako vážně! Uff. Tak jednou z těch úplně nejlepších je kniha Odvrácená tvář lásky od Colleen Hoover. CoHo je moje nejoblíbenější autorka. Mám všechny její knihy dosud vydané u nás, a postupně si doplňuji sbírku i o její anglické knihy. Ale nejlepší z těch, co jsem zatím četla je prostě tato! Tento rok jsem si četla knihu Proč? 13x proto (nedávno kniha vyšla u CooBoo s novým názvem a obálkou - Třináctkrát proto) a teda, páni. Naprostá paráda! Přečetla jsem ji za necelé dva dny. A v neposlední řadě, Harry Potter a Kámen mudrců! Letos jsem se rozhodla si pořídit kompletní sérii Harryho v té nové krásné reedici, a společně s nakupováním dílů, jsem měla v plánu si je i přečíst. Zatím jsem přečetla jen první díl, ale je jasné, že Harry bude moje srdcovka.

  • Ukaž knihovnu! 
Tak se pokochejte! 😊 Moje krásná knihovna! Naprosto ji zbožňuji a obdivuji. Samotnou knihovnu jsem dostala asi před třemi roky jako dárek od mamky, a od té doby ji neustále doplňuji o nové kousky. Na začátku tohoto roku, jsem si dala předsevzetí, že si budu kupovat pouze anglické knihy. Haha. Od toho zpoloviny sešlo, když jsem v říjnu nastoupila do školy v Praze a objevila novou lásku Levné knihy. Ale i na anglické knihy došlo. Kromě knih, jsem si tento rok pořídila spoustu funko pop postaviček, na které chystám samotný článek. Jen tak mimochodem, mám jich asi 25. Jop, jsem malý dítě, ale ony jsou prostě tak roztomilý! ÁÁÁáá. Snad jako každý, jsem také narazila na knihomolské svíčky. Celý instagram jich je plný. A zrovna nedávno jsem jim propadla také. U Barči - @prokrastinuji_ctenim - jsem si koupila dvě, a jsou boží! Ještě mi mají přijít dvě od @quackercandle_books. Už teď se nemůžu dočkat!

  • Vytáhni 13. knihu zleva z 1. police odspodu
Jelikož jsem nedávno reorganizovala knihovnu, do této části, zrovna do této police, jsem se rozhodla vystavit mé půjčené knihy z městské knihovny. Mám jich trošičku více. No jo, nemůžu si pomoci! Prostě si zapůjčím strašně moc knih a nestíhám je pak číst. A 13 knihou je Inkarceron. Společně s touto knihou mám půjčenou i Sapphique, druhý díl. Obě dvě knihy mám půjčené už asi po páté, a doufám, že tentokrát už naposledy! Uááá!

  • WC knihy aneb co čtu na záchodě
Tak tento bod mě vážně pobavil. Docela by mě zajímalo, co vy čtete na záchodě, protože já všechno možný. Ale jinak spíš hraji hry na mobilu, či projíždím instagram.

  • Xkrát jsem četla... 
Dvakrát jsem četla první díl Harryho Pottera. Poprvé k maturitě, po druhé zrovna nedávno na dovolené v té nové krásné reedici. Pak mám hrozně ráda sérii Manželství s milionářem. Každý díl jsem četla alespoň dvakrát! Obdivuji autorku Jennifer Probst, její romance jsou opravdu skvělé a moderní. A také alespoň dvakrát, jsem četla první dva díly ze série Hra - Hrej hráčem a Hrej tajně. A málem bych zapomněla na Hunger Games! Kruci, jak bych na tuto sérii mohla zapomenout? Také jsem ji četla dvakrát a pořád je jedna z nejlepších dystopických sérii, co jsem kdy četla. ♥

  • Young adult kniha, kterou by měli číst všichni bez ohledu na věk
Samozřejmě, že každého okamžitě napadne Harry Potter, a i já vám ho doporučím, protože je tomu prostě tak. Pak by také vaší pozornosti neměla uniknout série Hunger Games. Určitě si myslíte, že tuto sérii už musel číst naprosto každý, ale chyba. Vím o někom, kdo knihy ještě nečetl. A v neposlední řadě, bych vám chtěla ještě doporučit knihu Třináctkrát proto! Sama jsem ji četla a byla z ní úplně paf, a co pak ze seriálu, který boří rekordy.

  • Ze které knihy by měli udělat film?
Mám tolik knih, které by si zasloužily filmové zpracování, například Skleněný trůn, či Selekce. Ale tuším, že jsem někde narazila, že u obou knih se již nějaké zpracování chystá. V případě Skleněného trůnu seriál. Takže něco jiného, třeba Měsíční kroniky. Docela by mě zajímalo, jak by si poradily s efekty a kdo by si střihl roli Cinder.  



nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Skvělý a opravdu hooodně náročný tag. :) Přemýšlela jsem o něm, ale pořád jsem nějak nesebrala odvahu. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :D Opravdu dlouho mi trvalo, než jsem vymyslela všechny odpovědi, ale jsem ráda. Byla to svým způsobem sranda. :D

      Vymazat