Neviděli jste Melody? | Sophie Hannah




Neviděli jste Melody? | Sophie Hannah



Originální název: Did You See Melody?
Autorka: Sophie Hannah
Série: -
Díl: -
Počet stran: 288 
Vazba: Hardback 
Nakladatelství: Ikar 
Rok vydání: 2019 
Hodnocení na Databázi knih: 71% 
Hodnocení na Goodreads: 3.32
Hodnocení na ČBDB: 80%




Na rozdíl ode mne, jste již určitě všichni slyšeli o autorce Sophie Hannah. To já jsem jen sto let za opicemi. Cože... říkáte, že vy také? Tak to spolu teď napravíme! 
Sophie Hannah je britská autorka detektivek a psychothrillerů, ale nejvíce známá je svými příběhy, kde opět dala život postavě Herculu Poirotovi, kterého vytvořila legendární Agatha Christie. 
Je to pár týdnů, co ji u nás vyšel její nejnovější počin, který kombinuje detektivku a psychothriller, ale bohužel se nesetkal s tolika nadšenými ohlasy. Ale za mě, tohle bylo hodně dobré, zvláštní a rozhodně nečekané! 

Příběhem provází Cara, která z nějaké důvodu nechává za sebou svoji rodinu a nachází útočiště v luxusním hotelu v Americe. Jenže místo odpočinku je neustále na trní. Jednak ze strany svých nejbližších, ale také z událostí, která se dějí v hotelu. Co je pravdy na tom, že jedna paní viděla Melody, dívku, která by měla být už sedm let po smrti? A jak do toho zapadá Cara? 

Od první strany má kniha tu auru tajemna, kdy nevíte, co a proč donutilo hlavní hrdinku odejít. Víte, že něco nehraje, ale nemůžete přijít na to, co to je, nelze to uchopit. 
Nebo alespoň tenhle pocit jsem měla na začátku čtení já. Byla jsem napjatá a v očekávání, co se bude dít dál. Přidejte k tomu neotřelé prostředí luxusního hotelu a mrtvou dívku potulující se po areálu, a měla mě autorka přímo na háku! Kromě pohledu Cary na přítomnost, je příběh doplněn o krátké kapitoly samotné Melody, což na mne zapůsobilo opravdu a silně, a vážně děsivě!

Za zmínku také stojí postavy, které jsou opravdu skvěle vypracované a odlišné, takže se v nich snadno orientujete. Kromě Cary tu máme květinářku s dcerou, která se rozhodně minula oborem, či úspěšnou a zatvrzelou moderátorku televizní show.

Ačkoli je příběh nečekaný, čte se strašně dobře, nepodařilo se mu ve mne vzbudit ten pocit, že si chci vyrvat vlasy nebo nemůžu knihu odložit. Autorka jede na jasné jednoduché lince vedoucí k cíli, a nevybočuje z ní. Ano, najdou se momenty, která pravděpodobně autorka zamýšlela jako lehce děsivé či předem neodhalitelné, ale bohužel, tep se mi z nich nezvedl. Ale uvítala jsem přepis rozhovorů z youtube nebo dokumentů, které vnáší do příběhu, a také do případu smrti Melody, tu hloubku.

Musím ale dodat, že nebýt epilogu, kniha by ode mne nedostala takové vysoké hodnocení. Ten konec je takový kontroverzní, někoho sebere, jiného ne, ale i tak, kompletně změní celý příběh. Nikdy jsem nebyla odborník na cliffhangery v knihách, čili zvraty, které nechají čtenáře úplně zdevastované a zděšené překvapivým zjištěním, ale takhle kniha? Takhle kniha ho má, a teda zamával celým mým světem! Dokonce jsem se vracela několik stránek zpátky, abych to lépe pochopila.
Rozhodně se knize Neviděli jste Melody povedlo mě dostat svým koncem, ale pro čtenáře, který mají daný žánr načtený nemusí mít kniha takový dopad. Možná vás nenadchne, ale rozhodně po jejím dočtení budete mít o čem přemýšlet! Za mne, premiéra s autorkou Sophie Hannah dopadla skvěle a já si určitě hodlám přečíst její další knihy.


Za poskytnutí knihy na recenzi vděčím nakladatelství Ikar a Euromedia

Pokud jsem vás na knihu Neviděli jste Melody nalákala, na Knižním klubu ji koupíte se slevou.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Zní to lákavě a už teď mám teorii xD o knize nicméně slyším poprvé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi sama :D I já jsem o ni nevěděla, ale tak, pokud budeš chtít, klidně ti ji půjčím, až mi ji vrátí babča. :D A až se uvidíme, tak mi můžeš povědět o těch svých teoriích. :D

      Vymazat