Ostré předměty | Gillian Flynn




Ostré předměty | Gillian Flynn



Autorka: Gillian Flynn 
Série:
Díl: -
Počet stran: 272
Vazba: Paperback 
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2018 (2. vydání) 
Hodnocení na Databázi knih: 78% 
Hodnocení na Goodreads: 3.93 
Hodnocení na ČBDB: 76%





Vítejte ve Wind Gap, malém missourijském maloměstečku, kde se neděje nic zajímavého. Až do té doby, kdy byla nalezena zavražděna malá holčička s vytrhanými zuby. A jako by to už nestačilo, rok na to je nalezena další. Opět s vytrhanými zuby. Sériový vrah?
Na danou otázku zkouší nalézt odpověď reportérka Camille Preakerová, která ve Wind Gap vyrůstala. Návrat zpět domů není pro Camille jednoduchý, ale vidina kariérního postupu ji vede dál. Bohužel ale zde není vítána ani svoji rodinou, či místními, takže pomoci se od nich rozhodně nedočká.

"Já se totiž řežu, víte. Také stříhám, krájím, sekám, bodám. Jsem opravdu zvláštní případ. A mám k tomu důvod." - Camille

Je to již spousta let, co Camille opustila svůj rodný domov. Od té doby se zapřísáhla, že tam už nikdy nepojede. Vzpomínky na toto místo, na školu, na sebe samu, na Marienne. Na svou mladší sestru, která zemřela v brzkém věku.
Ale nyní musí zpět kvůli přívěhu zavražděných děvčat s vytrhanými zuby. Takovýhle příběh vy ji mohl dostat vysoko. Takže chopí příležitost za pačesy a jede. Ale do čeho jede, to by si nedokázala představit ani v těch nejčernějších snech.

Máme tu hlavní hrdinku Camille, reportérku ze Chicaga, která se snaží zapomenout na svůj starý život a jen přežívat dál. Camille není ten typ postavy, kterou byste mohli označit za sympatickou. Právě naopak, je drzá, cynická, umanutá a rázná. Není ani typ hrdinky, která se objeví na scéně, aby všechny zachránila. Camille je neskutečně bravurně vyobrazena, se všemi svými pochyby, náladami a problémy.

Jsi šílená, myslet si to, co si myslíš. Jsi šílená, pokud na to nemyslíš.

Jak sama přiznává, tak se sebepoškozuje - řeže, krájí, či bodá. Její tělo zdobí mnoho slov, která pro mnohé nemají žádný význam, ale pro Camille znamenají všechno.

Za žádnou cenu není lehké si Camille oblíbit, ale vy si ji přeci jen oblíbíte, protože až tak reálná ta postava je. Díky pár zábleskům z minulosti, máme i možnost poznat Camille jako dítě, které se této dospělé verzi sebe sama vůbec v ničem nepodobá.

Kromě skvěle napsané hlavní hrdinky, tu máme také obrovský zástup vedlejších postav. A jedna z nich, je náš vrah. Musí být. Camillina rodina je také pěkně šáhlá. Pokud to nebylo známo z prvotní reakce na návrat domů, věřte, dočkáte se zvrácenosti a intrik. Já si nemohla ani na jednu z postav stěžovat, i přesto, že se mi nelíbily některé jejich reakce. 

Ku příležitosti seriálového zpracování, jsme se dočkali nového vydání této první knihy autorky psychothrillerů, Gillian Flynn.
Přiznávám, že jsem si vždy chtěla od autorky něco přečíst, ale až teprve seriál mne přinutil do toho opravdu jít.
Do knihy jsem se pustila, když byly venku čtyři epizody. Byla jsem ze seriálu maličko zmatená, ale kniha všechno dokonale vysvětlila - a osobně, musím dodat, že kniha jde více do hloubky, než seriál.

Není lehké se pustit do takového tématu - sebepoškozování, deprese, drogy, vraždy. Ale autorce se to povedlo podat takovým stylem, že vám opravdu v některých chvílích přijde nechutná. Vlastně, ani se nedivím, že knihu autorce původně nechtěli v originále vydat. 

Co mne opravdu zaskočilo a rozčílilo, byl konec příběhu. Vůbec jsem nečekala ten zvrat událostí, který se najednou vyvalil. A už vůbec jsem nečekala tu druhou vlnu, kterou bohužel autorka usekla moc brzy.
Opravdu, ten konec? Uspěchaný a odfláknutý. Ale to je můj názor a s vaším se může lišit, ale také nemusí.


Doporučuji vám jak knihu, tak seriál z produkce HBO. Ale knihu vám doporučuji více.

Trailer na HBO minisérii

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře:

  1. Četla jsem knížku tak dva roky zpět (v prvním vydání) a jako špatné to nebylo, nicméně to nebylo zas takový terno. :D Chci se podívat na seriál, protože mě fakt zajímá, jak to zpracovali.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem od seriálu ani od knihy neměla žádná očekávání, ale ty čtyři epizody mě nakopli, abych si to přečetla. :D A vůbec toho nelituji, vážně to bylo super. Vraha jsem vůbec neodhadla, ale celý ten konec byl šílený mišmaš :D A ten seriál? Rozhodně se na něj mrkni, je to fakt bomba! A u posledního dílu si počkej, u té potitulkové scéně budeš zírat. :D

      Vymazat