Jessica Jones | Seriálová recenze

Jessica Jones trpí posttraumatickou poruchou, ale za boha by to nepřiznala. Před rokem byla ve spárech Kilgrave, muže, který dokáže kontrolovat mysl. Půl roku s ním trávila dny i noci, až se jednoho dne konečně od něho odprostila. Nebo alespoň v to doufala. Sama ho viděla na vlastní oči zemřít, tak jak je možné, že je zpět. Po půl roce ticha. Mezitím si ale Jessica zvykla na to, že je pryč, i když se ji neustále vrací vzpomínky z minulosti - na něho, na rodiče, na své schopnosti. Proto si taky zařizuje vyšetřovací agenturu, aby mohla pomáhat lidem. Když už to nevyšlo napoprvé, tak se to nemá vzdávat. Jenže pak narazí na případ jedné dívky, který je tak podobný tomu jejímu. A v té chvíli si uvědomí, že Kilgrave je zpět a jediné, co chce, je opět získat Jessicu.

Hlavní hrdinka seriálu se jmenuje Jessica Jones, překvapivě. Pro ty, co si toho všimli až nyní, tak ano, seriál je pojmenován právě po ní. Jesicca v dětství přišla při autonehodě o rodiče a mladšího bratra. Následně na to byla umístěna do pěstounské rodiny, do rodiny, kde matka je strašná megera a sestra Trish, jediný možný přítel. Nestačilo, že už tak je cizincem v nové rodině, ale muselo se k tomu přidat objevení jejích nadlidských sil. Jenže po letech, a hlavně události s Kilgravem, jejich přátelství už není to, co bylo. Ale vše se mění. Teď když je Kilgrave zpět, potřebuje pomoc, sama to nezvládne. Jessica je jedním slovem drsňačka. Kdyby jste ji potkali na ulici, báli byste se jí. Je velký cholerik, a už jen ten její vzhled ve vás vyvolá pocity tipu, téhle holce se radši vyhnu. Ale to se mě nestane, já bych ji opravdu moc ráda potkala! A nejen ji! Už od první zmínky o Kilgraveovi jsem ho toužila poznat. Pořád se tam o něm mluvilo, ale že by se tam objevil, moc doufáte. Kilgrave byl pro mě jedna velká záhada a to od začátku, až ke konci. Nebojte se, i když pár dílů trvá, než se tam objeví, nakonec se tam přeci jen zjeví, a to s tím nejlepším ántrém. Podle mě lepšího herce na roli právě Kilgrave vybrat nemohli. A co pak Jessica! Herečku jsem viděla ve filmu Veronica Mars, ale že bych si ji tam oblíbila, ani nápad. Tady se mi zalíbila mnohem víc, než kdekoli jinde.

Toto asi pro vás nebude žádná novinka, zvláště pro ty, co si prohlídly oficiální fotku s Jessicou nebo Kilgravem - tento seriál vznikl na motivy marvelovského komiksu Alias. Přiznám se, že pod tímto názvem jsem ho v životě neslyšela. O to více se mi líbí, že se seriál jmenuje podle hlavní hrdinky. Ale zpět k Marvelu. Marvel je producentem a hlavním tvůrcem mnoho jak seriálových, tak filmových podob. Například, Kapitán Amerika, Iron Man, Hulk, Avangers, ale taky stojí za Daredevilem, Agents of S.H.I.E.L.D.S, Agent Carter a mnoho dalšíma. Seriál Jesicca Jones vznikl díky "zvláštnímu překvapení" televizní stanice Netflix. Netflix totiž od Marvelu odkoupila práva na čtyři seriálové podoby jejich komiksových předloh. První byl Daredevil, který slavil velký úspěch a také získal druhou sérii, a druhý je právě Jessica Jones. Ještě nás dva čekají, o kterých nic netuším, takže nemůžu soudit, ale poslední, pátý seriálový pokus bude spojit všechny "obyčejné hrdiny", Daredevila, Jesiccu Jones, Luka Cage a Iron Fista do jednoho seriálu s názvem Defenders. Přiznávám, jsem na to hodně zvědavá. Daredevil byl skvělý a Jessica ještě lepší, tak snad ty zbylé dva nezklamou.

Další takovou zajímavostí, která potěší všechny nedočkavce a zaryté fanoušky Marvelu a tohoto seriálu je, že všechny epizody - je jich třináct - byly odvysílány v jeden den! Já když viděla první díl byla jsem tam nadšená, že jsem jela další a další, nečekala jsem na titulky - byly na mě moc pomalý s překladem - až jsem za tři dny celou sérii dokoukala. Povím vám, takový zážitek jsem ze seriálu ještě neměla, a to jich sleduji tolik! Jessica Jones mě chytla hned od první minuty a až do konce mě nepustila. Jen mě hrozně mrzí, jak to skončilo, ale zároveň jsem i ráda. Co kdyby to tak neskončilo a stanice seriál neobnovila pro novou sérii? Myslím, že bych to nezvládla.

Takže co nakonec říct. Podle mě se při sledování Jessicy Jones nikdo nebude nudit, a už vůbec ne fanoušci marvelovských komiksů. Já prostě nemůžu jinak, než tento seriálový pokus ohodnotit plným počtem, jelikož to, co bylo pro stanici na začátku pokus, se ke konci změnilo v hotový zázrak. Naprostou pecku! Takže ti z vás, kdo jsou šílení maniaci do komiksových předloh a Marvelu, jděte do tohoto seriálu! Nebudete litovat.

Originální název: Jessica Jones
Režie: S.J. Clarkson, David Petrarca, Stephen Surjik, Bill Gierhart a další
Žánr: Akční / Krimi / Drama / Sci-fi
Délka jednoho dílu: 50 minut
Hrají: Krysten Ritter, David Tennant, Mike Colter, Rachael Taylor, Carrie-Anne Moss, Eka Darville, Erin Moriarty, Rosario Dawson, Marko Caka, Susie Abromeit, Brian J. Carter, Mauricio Ovalle, Brett Azar, Monte Bezell, Justin Clarke, James Colby a další
O seriálu: Jessica Jones je soukromým očkem ve čtvrti Hell's Kitchen v New York City. Kdysi chtěla být superhrdinkou, jenže pokus skončil tragicky. Nyní bojuje s démony nejen na ulicích, ale i sama v sobě. Jessica je vznětlivá a velmi tvrdá, jak sama k sobě, tak ke svému okolí.  Díky svým schopnostem se stává trnem v oku nejednoho vlivného gaunera Pekelné kuchyně. Po Daredevilovi se jedná o další hrdinku z Marvelovského cyklu Defenders. V hlavní roli Krysten Ritter. (ČSFD)