Vražedná lhůta | Andreas Gruber




Vražedná lhůta | Andreas Gruber


Originální název: Todesfrist
Autor: Andreas Gruber
Série: Maarten S. Sneijder
Díl: 1.
Počet stran: 376 
Vazba: Hardback 
Nakladatelství: Kalibr
Rok vydání: 2019 
Hodnocení na Databázi knih: 82% 
Hodnocení na Goodreads: 4.50
Hodnocení na ČBDB: 95%




Znáte knížku Ježipetr, která obsahuje básničky a ne příliš hezké obrázky? Zprvu nevinná knížka pro děti, ale nenechte se zmýlit.
Rakouský autor thrillerů a detektivek, Andreas Gruber, konečně i u nás, a to rovnou s thrillerem tak děsivým, že ho prostě nedáte z ruky.

Za mě, obrovským tahounem této knihy je působivá obálka a děsivá anotace, jenže bohužel, ta je zavádějící. Ještě předtím, než jsem knihu začala číst, už jsem se jí bála - opravdu to bude tak morbidní, tak nechutné? Jelikož si o sobě myslím, že jsem strašný strašpytel, byla pro mě Vražedná lhůta lákadlo a smrt zároveň.

Příběhem provází nezkušená policistka Sabine, která je zatvrzelá a svou paličatost umí využít v dobrý prospěch, ale to nemění nic na tom, že je zbrklá. Svým neuváženým činem na sebe upozorní Maartina, detektiva, který se nechává opichovat akupunkturou, pije vanilkový čaj a kouří trávu. Společně se Sabina pak tvoří ústřední dvojici tak nesourodou, přímo bizarní, že je až k neuvěření, jak ta jejich spolupráce může fungovat. A věřte mi, opravdu to fungovalo.


„Pokud během 48 hodin zjistíte, proč jsem tu ženu unesl, zůstane naživu. Pokud ne, zemře.“

Musím přiznat, že mi chvilku trvalo, než jsem si zvykla na ústřední dvojici. Hlavně než moje hlava pobrala Maartina, jeho chování, zvyky a náturu, jsem si musela uvědomit, že ho musím brát s nadhledem.
Co mě docela zamrzelo v průběhu čtení knihy bylo, že autor odhalil vraha, což jsem nečekala. Ráda sama zjišťuji, kdo je za ty vraždy zodpovědný či se nechám překvapit závěrečným odhalením, ale tady.
Tady byl vrah možná vyšinutý, ale nevěřila jsem mu to vraždění. Nevěřila jsem v ten spouštěč a Ježipetra. Je vážně škoda, že části s vrahem nejsou psány z jeho pohledu, já bych to rozhodně uvítala.

Za silnou stránku považuji začátek a konec knihy. Hned v první kapitole jsme vhozeni do děje s první vraždou - ženou utopenou v inkoustu - kde si autor opravdu dává záležet a vše nám detailně popisuje.
Problém je v tom, že vše je založeno na základě domněnek. Autor nám jen jednou dovolí nahlédnout pod pokličku, býti svědky mučení, ale toť vše. Ty hrůzy na obětech, ty pozorujeme až potom, co se staly.
Co se týká středu knihy, tak ten se šíleně vlekl. I přes další zápletku, která by se dala popsat jako honba za pokladem, je to vyšetřování pomalé, velmi popisně jsou tam vyobrazeny budovy, okolí, a to nejednoho čtenáře brzy začne nudit. Což se stalo zrovna mě. Kniha má necelých 400 stránek, odehrává se během 48 hodin, ale osobně si myslím, že by se v ní pár scén dalo proškrtat.

Jakmile jsem překonala střed, příběh nabral na rychlosti a vyústil ve skvělý konec! Sice očekávaný, nijak překvapují, ale i tak působivý.
Nevím, jak na vás kniha zapůsobí, pokud si ji přečtete, ale za sebe mohou soudit, že se spíše jedná o detektivku, nežli thriller, který vám nedá spát.
Jako první kniha autora u nás vydaná, rozhodně zaujme svým námětem a postavami, ale dalo by se z toho nápadu vycucat více. A proto nemohu knize dát plný počet hvězdiček, ale věřím, že autorovi další knihy bude jen lepší a lepší. Vražednou lhůtu doporučuji těm, kteří mají rádi detektivky a nevadí jím popisný styl psaní.


Za poskytnutí knihy na recenzi vděčím nakladatelství Kalibr a Euromedia.

Pokud jsem vás na knihu Vražedná lhůta nalákala, na Knižním klubu ji koupíte se slevou.

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

4 komentáře:

  1. Tá anotácia je skrátka geniálna! Veľmi sa teším, keď sa k nej konečne dostanem. A keďže tento žáner nemám až tak načítaný, tak dúfam, že mi to vyrazí dych, aspoň trochu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ta anotace je skvělá! :D
      Doufám, že se ti kniha bude líbit, až se k ní dostaneš. :D

      Vymazat
  2. Skvělá recenze :) Po knížce už jsem koukala v knihovně, musím říct, že mě dost zaujala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujuu! :D
      Neváhej, a hned si ji půjč! Sice je to docela tlustá kniha, ale ten obsah stojí za to. :D

      Vymazat