Listopad s Egmontem | Zhodnocení


Za tři dny je konec měsíce listopad, a to znamená, že se blíží konec i projektu na tento měsíc, Listopad s Egmontem. Původně jsem se ani neměla v plánu zapojit, jelikož jsem netušila, jaké nakladatelství pro tento měsíc Eliška vybere, jenže ona se mi přímo trefila do noty! Tento měsíc jsem se prostě už nutně musela pustit do mé oblíbené knižní série, Měsíční kroniky, jelikož jsem dostala menší varování z knihovny, že už je tam prostě ty knihy musím vrátit. Ale také proto, že jsme se konečně dočkali českého překladu závěrečného dílu, Winter! Já si na knihu ještě počkám, než se objeví v knihovně, ale to už nějak přežiju, hlavní je, že jsme se ji dočkali!


Cinder - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Z počátku jsem měla v plánu pustit se pouze do knih, které jsem nutně musela vrátit do knihovny, ale nešlo tomu odolat, a já si dala re-reading rovnou celé série. Cinder jsem otevřela někdy v sobotu brzo ráno, a následující den odpoledne ji měla zblajznutou jako malinu. Ano, já jsem přelouskala tuto bichli za necelé dva dny. Když jsem poprvé Cinder četla, byla jsem jednoduše nadšená. Kdo by nemiloval pohádky, jako třeba Popelku. První seznámení se Cinder mi vyrazilo dech, doslova, a od té chvíle jsem knihu a sérii doporučovala všem, protože tato série je prostě nejlepší. Druhé přečtení této knihy definitivně stálo za to. Dost jsem si toho nepamatovala, takže jsem paf jako prvně. Co více říct o prvním díle. Autorka se neskutečně předvedla a já ji neskutečně obdivuji! Za mě s první díl odnáší naprosto jasných pět hvězdiček - snad jste nečekali něco jiného.

Scarlet - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Opět až o dalším víkendu jsem se pustila do e-knihy druhého dílu. Přiznávám, že mě maličko štvalo číst knihu na tabletu, ale v knihovně bohužel byla půjčena, ale to jen maličkost. Scarlet jsem sice četla na rozdíl od Cinder docela nedávno, ale více méně jsem na vše zapomněla, ještě že mám na blogu recenzi, která si tedy nyní s mým názorem i trochu protiřečí. Ze své recenze jsem vyčetla, že když jsem knihu četla poprvé, vadilo mi, že je příběh psán z více pohledů, a vlastně z toho, že se nám rozšiřuje počet hlavních hrdinů. Ale nyní mi to vůbec nevadilo, spíše naopak. Byla jsem docela překvapená z toho, že jsem původně knize dala jen čtyři hvězdičky, ale ten re-reading mě jednoduše utvrdil v tom, že tato série je naprosto nejlepší ve svém žánru, což je převyprávění pohádek, takže si ode mne nakonec Scarlet odnesla pět hvězdiček, jinak to prostě nešlo.

Cress - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Třetí díl této série je pěkně tlusťoučká kniha, asi šest set stránek, pokud hádám dobře. Na Cress jsem se chystala snad celou věčnost, byla jsem na ni velmi zvědavá, jenže když jsem viděla její tloušťku, knihu jsem neustále posouvala na neurčito. Jednoduše jsem si říkala, kriste, když je to tak tlustý, tak se tam může něco i pěkně pokazit. Naneštěstí to se vůbec nestalo. Do Cress jsem se okamžitě zamilovala, a co více do kapitána Thornea, jejího odvážného hrdinu-kriminálníka. Cress jsem četla pomalu, ale jistým tempem asi pět dní a s každou otočenou stranou jsem byla nadšenější. Autorka perfektně zvládla podat příběh Popelky, Červené Karkulky, a teď nyní s Locikou u mě rozhodně zaválela. Okamžitě po dočtení posledních stránek, které mě rvaly srdce, jsem věděla, že hodnocení nemůže být jiné než jasných pět hvězdiček. Teď je vážně škoda toho, že nemám poslední díl, Winter, a knihu Hvězdy nad hlavou, která obsahuje všechny povídky, které autorka ke Kronikám napsala. Ach jo, pokud je najdu v knihovně moje peněženka to nepřežije!

Nejkrásnější - Marissa Meyer | Goodreads | Databáze knih | ČBDB

Krátká novelka, která v sérii stojí mezi Cress a Winter, jenž nevypráví o nikom jiném než o šílené měsíční královně, Levaně. Toto je její příběh. Když jsem se do Nejkrásnější pouštěla, neměla jsem od ní žádná očekávání. Sice miluji Cinder, Scarlet a Cress, ale na rovinu Levana je příšera, hrozná potvora, kterou nikdy nebudu mít ráda. Její příběh byl takový risk, pokud se mi to nebude líbit nevadí, jenže ono je to právě naopak. Zrovna před pár dny, hned po dočtené Cress jsem si sedla nad tuto knihu, a ten samý den jsem si měla přečtenou. Autorka nám na stříbrném podnose naservírovala Levanin k politování život, jenže u mě se žádného slitování nedočkala. Za to naopak jsem byla neskutečně paf z její příběhu. Vím, že si toto bude protiřečit, ale co s tím nadělám. Levana se mi v této knize znechutila ještě více než to bylo možné, ale její příběh mě naprosto odrovnal, odzbrojil, oddělal, vyberte si co chcete. Autorka opět použila ten svůj skrytý talent, což je neuvěřitelná čtivost, čímž pádem se mi Levalin příběh opravdu hodně líbil, a já jsem nemohla jinak než dát knize pět hvězdiček. Možná jsem jediná, kdo to tak udělal, ale ten příběh je vážně fenomenální!

nessa_lovesbooks

Nessa, šestadvacetiletá recenzentka, knihomolka, milovnice seriálů a angličtiny. Jsem normální (praštěná) lidská bytost, která tráví neuvěřitelné množství času čtením, blogováním, kreslením či malováním. Co mě baví? Jednoznačně čtení, dále jakákoliv kreativní činnost, moji přátelé, nakupování knih, hudba, seriály nebo filmy - jsem takový seriálový a filmový maniak.

2 komentáře: