TBR | Listopad 2016

listopadu 07, 2016


Nový měsíc, nové čtecí plány. V říjnu se mi vcelku dařilo číst knihy, které jsem si dopředu naplánovala, dokud tedy moje plány nebyly nabourané prací, která mě naprosto vyždímala. Jenže to už je minulostí, a nyní, s novým měsícem, jsem se rozhodla jít do toho znovu. Jelikož bude teď více času jak na čtení, tak na blog, hodlám ho plně využít! Takže mi držte palce, protože bych nejradši přečetla všechny knihy, co jsem si naplánovala, a možná ještě něco navíc - blázen je zpátky!

Koncem minulého měsíce jsem si dala re-watching jednoho z nejlepších filmů minulého roku, Marťana. Byla jsem tak nadšená z filmů, jako snad nikdy dřív, že jsem okamžitě letěla hledat v knihovničce knihu, kterou jsem si pořídila, ale čas k jejímu přečtení neměla. Tento měsíc to hodlám napravit, jelikož Mark Watney to už déle beze mě prostě nevydrží. A nebo je to spíš naopak? Asi tak. Hrozně moc jsem na knihu zvědavá. Když vycházela byla to jedna z nejdiskutovanější novinek, takže jsem se nevyhnula pár informacím tipu, že film a kniha mají pár odlišností. Mě to ale nevadí, film se mi ohromně líbil, takže knižní předloha mě rozhodně nezklame. Hned na to tu mám knihu, které jsem se prvně šíleně bála. Měla jsem ji v tom prvním vydání, jenže jsem si nemyslela, že by mě to mohlo bavit, tak jsem ji poslala dál. Tou knihou je Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Důvod, proč jsem na knihu aspoň maličko změnila názor, byl film. Tim Burton tento příběh podal naprosto fenomenálně, a mě přesvědčil, že by knižní předloha vůbec nemusela být taková tragédie, za jakou jsem ji zpočátku měla. Proto, když jsem knihu viděla v knihkupectví s tou krásnou filmovou obálkou - Eva Green! - musela jsem si ji odnést, nešlo tomu odolat. Tak snad se mi kniha bude líbit, a nezklame mě!

Dále tu mám jednu přímo žhavou novinku, která vyšla minulý měsíc, a samosebou jsem ji hned musela mít, tou knihou je Mrazivý oheň. Přiznám se, že tuto knihu mám doma dokonce dvakrát, jednou v angličtině a jednou v češtině. Obálka si mě tak získala, a skvělý ohlas zahraničních čtenářů, mě jednoduše přesvědčil si knihu pořídit. K mojí smůle angličtina nevypadala nejjednodušeji, takže kniha skončila v knihovničce. Pak jsem se ale dozvěděla o českém vydání, které jsem si původně pořizovat nechtěla, ale když jsem knihu viděla v knihkupectví, neodolala jsem, prostě to nešlo, a jsem za to ráda! Dále mi pak ke konci měsíce přišla na recenzi kniha Perfekcionistky, což je opět žhavá novinka od autorky Roztomilých malých lhářek. Od autorky jsem četla pouze jednu knihu, Hru lží, a vcelku se mi to líbilo, ale spíše jsem fanouškem seriálů, jak Lhářek, tak Hry lží. Její nová kniha mě zaujala proto, že je to překvapivě první díl z pouhé dvoudílné série, ale také příběhem - pět dívek nesnáší nejoblíbenějšího kluka na škole, každé nějak ublížil, takže ony mu to chtějí oplatit. Vymyslí perfektní vraždu, ke které nakonec dojde, ale ani jedna ji nespáchala, takže kdo je vrahem? Byla jsem tak paf z anotace, že jsem si řekla, tohle si prostě musím přečíst, takže jsem zvědavá, zda se mi to bude líbit! A ještě jeden recenzáček tu mám, a tím je Všechno, úplně všechno. O knize jsem nikdy nepřemýšlela, že bych si ji jednoho dne přečetla, jelikož ta naše česká obálka mě odrazovala, ale s blížícím se filmovým zpracováním, jsem si řekla, že bych si to měla přečíst. Kniha má opravdu skvělé hodnocení a anotace vypadala fantasticky, a co si budeme nalhávat, i výběr herců do filmu je přímo perfektní, takže do toho jdu, a věřím, že rozhodně zklamaná nebudu.

Již po čtvrté si pro nás Eliška z Knižního světa připravila další projekt, kde tentokrát budeme číst knihy z nakladatelství Egmont. Původně jsem nepočítala s tím, že se zapojím, jelikož jsem netušila, co pro nás Eliška přichystá, jenže výběr padl na nakladatelství Egmont a já jsem jednom ráda. Tento měsíc jsem se totiž chystala pustit se do třetího dílu, Cress, a kratičké novelky, Nejkrásnější, ze série Měsíčních kronik. Dostala jsem v knihovně vynadáno, že mám knihy půjčené již dlouho, a že bych je měla co nejdříve vrátit, jenže jsem si je chtěla přečíst. Proto jsem byla nadšená, že mohu skloubit obě věci dohromady, jak přečíst Měsíční kroniky, tak se zúčastnit projektu Listopad s Egmontem. A když už jsem se rozhodla, že do toho jdu, šla jsem do toho rovnou po hlavně a rozhodla se, dát si re-reading rovnou od prvního dílu! K mému štěstí, se mi již podařilo pročíst se Cinder, a opět byla to naprostá paráda, pecka, přímo bomba, a já se v nejbližší době chystám na Scarlet, kterou tedy budu číst jako e-knihu, protože si ji v knihovně někdo ukořistil pro sebe, ale to nevadí. Jsem velmi zvědavá, jak to všechno dopadne, i když si ještě chvíli budu muset počkat na Winter, protože než ji koupí do knihovny chvíli to potrvá, ale hlavní je, že jsme se ji přeci jen dočkali!

A dostáváme se nakonec. Co se týče knih, které mám půjčené z knihovny, tak polovinu jsem ji minulý měsíc vrátila, protože jak jsem již říkala, dostala jsem vynadáno, ale také jsem věděla, že na ně prostě nebudu mít čas, takže kromě třetího dílu a krátké novelky ze série Měsíčních kronik, je kniha P. S. Stále Tě miluju, vlastně jediná, co bych chtěla tento měsíc přečíst. A také se mi to již podařilo. Knihu jsem začala číst ještě v říjnu, a na začátku listopadu jsem ji dočetla. Upřímně, byla jsem z knihy maličko zklamaná. Slyšela jsem na tento druhý díl samou chválu, tipu, tento díl je lepší než první, rozhodně si ho přečtěte. Mě se druhý díl líbil, jenže podle mě jednička prostě byla lepší. Hrozně mě štval tajemný a odtažitý Petere, žárlivá Lara Jean a ukňouraná Gen, za kterou Petere neustále běhal. Co se mi naopak dost líbilo, a toho jsem se z počátku velmi bála, byl milostný trojúhelník. Na scéně se totiž objevil John Ambrose McClaren, a já se do něj i maličko zakoukala, ale Petere je prostě Petere, a ten mi srdce ukradl první. Naštěstí si to nakonec u mě vylepšil koncem knihy, který byl tak dojemný, citlivý a procítěný, že jsem se vážně začala těšit na závěr trilogie, který teprve v originále vyjde příští rok v březnu. To nevydržím, já to vážně nevydržím! Chci hned vědět, jak to dopadne, či nedopadne!

You Might Also Like

4 komentářů

  1. Já první Sirotčinec četla a asi proto, jsem z filmu nebyla tolik nadšená. Tedy přesněji jsem byla nadšená z první poloviny. Ta byla úžasná, ale ten konec tak pokazili, že mi to zkazilo celý dojem z filmu. Každopádně ta kniha je podle mě skvělá, tak snad se ti bude také líbit :)
    Také jsem si teď dala re-reading celých Měsíčních kronik, když konečně vyšla ta Winter a dnes už jsem Winter i stačila rozečíst :) A už teď je to opět naprosto dokonalé, vlastně čím dál více :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je škoda! Mě se film opravdu líbil, a na knihu jsem šíleně zvědavá, tak snad se mi budu líbit, ale věřím, že ano..:D Nééééé, obrovská závist! Dej mu tu Winter, já ji chci, ta obálka je krásnáá, ale ty peníze za tu knihu?! Je to pálka, takže si počkám až bude v knihovně..:D

      Vymazat
  2. Máš docela dost plánů! Držím palce, ať to všechno zvládneš :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sice jich je pořád hodně, ale rozhodně méně než minulý měsíc, takže si troufám říct, že si opravdu fandím, v tom, že se mi podaří přečíst všechny knihy..:D

      Vymazat

Narozeniny blogu


Knižní blogeři

Knižní blogeři

2017 Reading Challenge




2017 Reading Challenge



Nessa has
read 0 books toward
her goal of
70 books.


hide